Ders Bilgileri
RADYO-TV'YE GİRİŞ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
RTS 123 | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Seyit Tahir Özüölmez |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrencilere radyo – televizyon alanında kullanılan görsel ve işitsel tabanlı kayıt, yürütme, aktarma, kontrol amaçlı aygıt, sistem ve mekânların donanımsal teknik altyapılarını öğretmeyi amaçlamaktadır. |
İçeriği | Bu ders öğrencilere radyo ve televizyon alanında kullanılan mekân, donanım ve aygıtsal sistemlerin teknik altyapılarının öğretimine yöneliktir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Yayın amaçlı kullanılan elektromanyetik spektrumda, radyo sinyallerini ve farklı frekans bantlarına dair sinyallerin özelliklerini tanıyabilir. |
2 | Radyo stüdyoları ve verici sistemlerine kullanılan aygıtların görevlerini tanımlayabilir. |
3 | Ses karıştırma aygıtlarını kullanıp, parametrelerini kontrol edebilecektir. |
4 | Farklı ses kayıt koşulları için mikrofon tercihi yapıp gerekli bağlantıyı gerçekleştirebilir. |
5 | Televizyon yayın sistemlerinin tarihsel örneklerini ve bu aygıtların güncel teknolojilerini tanımlayabilir. |
6 | Video sinyalli, tarama şekilleri ve görsel ölçüm sistemlerinin parametrelerini saptayabilir. |
7 | Video sinyali ile çalışan görüntüleme panellerinin kalibrasyonunu gerçekleştirebilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Giriş: Yayın nedir? Yayın gerçekleşebilmesi için gerekli teknik şartlar nelerdir? Dönem boyunca anlatılacak konular hakkında öğrencilere kısa önbilgilerin aktarılması. | Anlatım |
2 | Radyo yayın sistemlerinin tarihsel geçmişi ve ilk yayınların teknik şartlarının anlatılması. Elektromanyetik spektrum nedir? Farklı bantlardaki sinyallerin kullanım amaçlarının anlatılması. | Anlatım, Soru - Yanıt |
3 | Ses ve ses frekanslarının temel özelliklerinin anlatılması. | Anlatım, Soru - Yanıt |
4 | Radyo istasyonlarının temel stüdyo ve verici yapısının anlatılması, yayın için gerekli donanımların işlevlerinin açıklanması. | Anlatım, Soru - Yanıt |
5 | Temel ses kayıt ve dinleme araçlarının yapısının anlatılması, mikrofon seçimi ve ses alış karakterlerinin belirlenmesi. | Anlatım, Soru - Yanıt, Gözlem |
6 | Örnek ses karıştırma aygıtı üzerinde temel ses işlevlerin anlatımı. | Anlatım, Soru - Yanıt, Gözlem |
7 | Örnek ses karıştırma aygıtı üzerinde temel ses işlevleri, soket ve konektör bağlantılarının uygulamalı anlatımı. | Anlatım, Soru - Yanıt, Gözlem |
8 | Ara sınav | Sınav |
9 | Üniversal ses soket ve konektörlerinin anlatımı, uygulamalı anlatılan konuların tekrarı. Ara sınav: Sorular üzerinden yazılı değerlendirme. | Anlatım |
10 | Televizyon yayın sistemlerinin tarihçesi ve bu alandaki güncel teknolojilerin anlatımı. Ara Uygulama | Anlatım, Soru - Yanıt |
11 | Elektronik aygıtlarda video sinyali, tarama sistemleri ve renk oluşum modellerinin anlatılması. | Anlatım, Soru - Yanıt |
12 | Farklı yapıdaki izleme panellerinin yapısal özellikleri ve görüntü oluşturma mekanizmalarının anlatımı | Anlatım, Soru - Yanıt |
13 | Farklı formatlardaki televizyon yayınları ve analog – sayısal biçimindeki yayınların teknik özelliklerinin anlatılması. Sıkıştırma sistemi nedir? Nasıl çalışır. | Anlatım, Soru - Yanıt, Gözlem |
14 | Televizyon stüdyoları ve canlı yayın araçlarındaki teknik sistem altyapısının anlatılması | Anlatım, Soru - Yanıt, Gözlem |
15 | Görüntü kablo, soket ve konektörlerinin örnek aygıtlar üzerinde uygulamalı anlatımı. Son Uygulama | Anlatım, Soru - Yanıt, Gözlem |
16 | Son Sınav | Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
7 | Sinema ve Televizyon Görüntüsünün Temel Ögeleri | Prof. Dr. Bülent Vardar (2000) Sinema ve Televizyon Görüntüsünün Temel Ögeleri,İstanbul:Beta | Referans |
2 | Televizyon Yapımlarında Teknik ve Kuramsal Temeller | Nadi Kafalı (1993) Televizyon Yapımlarında Teknik ve Kuramsal Temeller, Ankara:Ümit Yayıncılık | Önerilen Kaynak |
3 | Radyo ve Televizyona Giriş | Prof. Dr. Aysel Aziz (1976) Radyo ve Televizyona Giriş, Ankara: Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları | Önerilen Kaynak |
4 | Sayısal Televizyon Tekniği | Morgül, A. (2011). İstanbul: Papatya Yayıncılık. | Önerilen Kaynak |
5 | Video Shooter: Storytelling with HD Cameras | Braverman, B. (2009). Burlington: Focal Press. | Önerilen Kaynak |
6 | Dijital Televizyon Uydu ve Karasal Yayın Sistemi. | Morgül, A. (2002). İstanbul: Avni M. | Önerilen Kaynak |
7 | Digital video and HDTV. | Kaufmann, M. (2003). San Francisco: Morgan Kaufman Publishing. | Önerilen Kaynak |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Yayın amaçlı kullanılan elektromanyetik spektrumda, radyo sinyallerini ve farklı frekans bantlarına dair sinyallerin özelliklerini tanıyabilir. | 1͵3͵8͵14 | 1 |
2 | Radyo stüdyoları ve verici sistemlerine kullanılan aygıtların görevlerini tanımlayabilir. | 1͵3͵7͵8͵15 | 1 |
3 | Ses karıştırma aygıtlarını kullanıp, parametrelerini kontrol edebilecektir. | 1͵2͵3͵8͵15 | 1͵2 |
4 | Farklı ses kayıt koşulları için mikrofon tercihi yapıp gerekli bağlantıyı gerçekleştirebilir. | 1͵2͵3͵8 | 1͵2 |
5 | Televizyon yayın sistemlerinin tarihsel örneklerini ve bu aygıtların güncel teknolojilerini tanımlayabilir. | 1͵7͵8͵15 | 1͵2 |
6 | Video sinyalli, tarama şekilleri ve görsel ölçüm sistemlerinin parametrelerini saptayabilir. | 1͵2͵3͵8͵15 | 1͵2 |
7 | Video sinyali ile çalışan görüntüleme panellerinin kalibrasyonunu gerçekleştirebilir. | 1͵2͵3͵8͵15 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 0 | 7 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 1 | 3 | 3 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
50 |