Ders Bilgileri
DOĞRU AKIM DEVRE ANALİZİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
DCA101 | Güz | 4 | 0 | 4 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Feyza TOKTAŞ |
Öğretim Sistemi | Uzaktan |
Önerilen Hususlar | Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, canlı derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi) |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu derste elektrik akımının esaslarının uygulanması ve tüm doğru akım elektrik devrelerinin çözümlerini yapmak yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçeriği | Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Elektrik akımı etkileri ile ilgili temel esasları uygulamak |
2 | Temel devre çözümlerini yapmak |
3 | Karmaşık devre çözümleri yapmak |
4 | Doğru akımın devre elemanları üzerindeki etkilerini hesaplamak. |
5 | İş Emniyeti Sağlayarak Elektronik Malzemeleri Kullanmak ve Temel Ölçümler Yapmak |
6 | Sayısal Devreler Kurmak, Sistem Analizi ve Tasarımı Yaparken Arıza Analizi Yapmak |
7 | Elektrik Elektronik Sistemlerin Kurulumunu Yapmak, Algoritma ve Programlama Yaparak Mikrodenetleyici Devrelerini Kurmak |
8 | Analog Devreler Kurmak, Güç Elektroniği Devreleri Kurmak ve Ses, Görüntü vb. Cihazlarının Tamirini Yapmak |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Elektrik Akımının Temel Etkileri (Statik Elektrik) | İnternet |
2 | Elektrik Akımının Temel Etkileri (Elektrik Akımının Öngörülmeyen Etkileri) | İnternet |
3 | Elektrik Akımının Temel Etkileri (Doğru Akım) | İnternet |
4 | Elektrik Akımının Temel Etkileri (Kirşof Kanunları ve Direnç Bağlantıları) | İnternet |
5 | Temel Devre Çözümleri (Doğru Akımda Devre Çözümleri) | İnternet |
6 | Temel Devre Çözümleri (Çevre Akımları Yöntemi) | İnternet |
7 | Temel Devre Çözümleri (Düğüm Gerilimi Yöntemi) | İnternet |
8 | Örnek Sorular ve Çözümleri | İnternet |
9 | Birinci vize | İnternet |
10 | Karmaşık Devre Çözümleri (Kaynak Bağlantıları) | İnternet |
11 | Karmaşık Devre Çözümleri (Thevenin, Norton, Süperpozisyon ve Maksimum Güç Teoremi) | İnternet |
12 | Doğru Akımın Devreye Etkileri (Doğru Akımda Depolama Elemanları ve Doğru Akımda Güç ve Enerji ) | İnternet |
13 | Final Sınavı için Örnek Sorular ve Çözümleri | İnternet |
14 | Genel ders tekrarı | İnternet |
15 | Genel ders tekrarı | İnternet |
16 | Son Sınav | Mersin |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Doğru Akım Devre Analizi | Uzaktan Eğitim Ders Kitabı (Öğr. Gör. Feyza TOKTAŞ) |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.15 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.8 | 5 | Son Sınav |
3 | 0.05 | 3 | 1. Ödev |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Elektrik akımı etkileri ile ilgili temel esasları uygulamak | 1͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10 | 1͵2͵3 |
2 | Temel devre çözümlerini yapmak | 1͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10 | 1͵2͵3 |
3 | Karmaşık devre çözümleri yapmak | 1͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10 | 1͵2͵3 |
4 | Doğru akımın devre elemanları üzerindeki etkilerini hesaplamak. | 1͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10 | 1͵2͵3 |
5 | İş Emniyeti Sağlayarak Elektronik Malzemeleri Kullanmak ve Temel Ölçümler Yapmak | 1͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10 | 1͵2͵3 |
6 | Sayısal Devreler Kurmak, Sistem Analizi ve Tasarımı Yaparken Arıza Analizi Yapmak | 1͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10 | 1͵2͵3 |
7 | Elektrik Elektronik Sistemlerin Kurulumunu Yapmak, Algoritma ve Programlama Yaparak Mikrodenetleyici Devrelerini Kurmak | 1͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10 | 1͵2͵3 |
8 | Analog Devreler Kurmak, Güç Elektroniği Devreleri Kurmak ve Ses, Görüntü vb. Cihazlarının Tamirini Yapmak | 1͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10 | 1͵2͵3 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 14 | 1 | 14 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 1 | 5 | 5 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 1 | 2 | 2 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
125 |