Ders Bilgileri
TELEFON İLETİŞİM VE ANAHTARLAMA SİSTEMLERİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
HAB255 | Güz | 4 | 0 | 4 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Feyza TOKTAŞ |
Öğretim Sistemi | Uzaktan |
Önerilen Hususlar | Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, canlı derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi) |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin amacı, Haberleşme ilkelerini, ses ve telefon seti özelliklerini, Yerel telefon şebekesinden abone ile santral arasındaki sistemleri tanıyabilme, Telefon santrallerindeki anahtarlamanın temel prensiplerini kavrayabilme, Telefon trafiğini, trafik yoğunluğunu ve Erlang yasasını kavrayabilme, Analog ve sayısal santral yapılarını ve işaretleşme prensiplerini ve enerji gereksinimlerini kavrayabilme. |
İçeriği | Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Haberleşmede kullanılan temel kavramları öğrenmek (Gürültü, bozulma, bant genişliğ, diyafoni...vb. ) |
2 | Haberleşmede bulunan gürültü çeşitleri ve gürültünün önlenmesi hakkında bilgi edinmek. |
3 | Modülasyon teknikleri ve modülasyonun gerekliliği hakkında bilgi edinmek |
4 | Spektrum analizörün özelliklerini öğrenmek |
5 | Demodülasyon tekniklerini öğrenmek |
6 | Genlik Modülasyonu, Frekans Modülasyonu ve Faz Modülasyonu hakkında bilgi edinmek |
7 | Elektrik Elektronik Sistemlerin Kurulumunu Yapmak, Algoritma ve Programlama Yaparak Mikrodenetleyici Devrelerini Kurmak |
8 | Sayısal Devreler ve Güç Elektroniği Devreleri Kurmak ve Ses, Görüntü vb. Cihazlarının Tamirini Yapmak |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Haberleşmede kullanılan temel ilkeler | İnternet |
2 | Ses ve telefon seti özellikleri | İnternet |
3 | Yerel telefon şebekesi | İnternet |
4 | Yerel telefon şebekesinde aboneler ile santral arasındaki sistemler | İnternet |
5 | Anahtarlama yöntemleri | İnternet |
6 | Telefon santrallerindeki anahtarlamanın temel prensipleri | İnternet |
7 | Modülasyon ve Modülasyonun gerekliliği | İnternet |
8 | Örnek Sorular ve Çözümleri | İnternet |
9 | Birinci vize | İnternet |
10 | Telefon trafiği | İnternet |
11 | Telefon trafik yoğunluğu ve Erlang yasası | İnternet |
12 | Analog ve sayısal santral yapıları | İnternet |
13 | Santrallerde işaretleşme prensipleri | İnternet |
14 | Santrallerde enerji ihtiyaçları | İnternet |
15 | Genel Ders tekrarı | İnternet |
16 | Son Sınav | Mersin |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Telefon iletişim ve Anahtarlama Sistemleri | Uzaktan Eğitim Ders Kitabı (Öğr. Gör. Feyza TOKTAŞ) |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.15 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.8 | 5 | Son Sınav |
3 | 0.05 | 3 | 1. Ödev |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Haberleşmede kullanılan temel kavramları öğrenmek (Gürültü, bozulma, bant genişliğ, diyafoni...vb. ) | 1͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10 | 1͵2͵3 |
2 | Haberleşmede bulunan gürültü çeşitleri ve gürültünün önlenmesi hakkında bilgi edinmek. | 1͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10 | 1͵2͵3 |
3 | Modülasyon teknikleri ve modülasyonun gerekliliği hakkında bilgi edinmek | 1͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10 | 1͵2͵3 |
4 | Spektrum analizörün özelliklerini öğrenmek | 1͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10 | 1͵2͵3 |
5 | Demodülasyon tekniklerini öğrenmek | 1͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10 | 1͵2͵3 |
6 | Genlik Modülasyonu, Frekans Modülasyonu ve Faz Modülasyonu hakkında bilgi edinmek | 1͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10 | 1͵2͵3 |
7 | Elektrik Elektronik Sistemlerin Kurulumunu Yapmak, Algoritma ve Programlama Yaparak Mikrodenetleyici Devrelerini Kurmak | 1͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10 | 1͵2͵3 |
8 | Sayısal Devreler ve Güç Elektroniği Devreleri Kurmak ve Ses, Görüntü vb. Cihazlarının Tamirini Yapmak | 1͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10 | 1͵2͵3 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 14 | 1 | 14 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 1 | 5 | 5 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
100 |