Ders Bilgileri
BİLGİSAYAR VE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
EEM143 | Güz | 3 | 2 | 4 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Mehmet ACI |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu ders, programlama konusunda herhangi bir bilgisi olmayan kişilere programlama tekniklerini anlatır. Bu amaçla C programlama dili kullanılmıştır. Bu dersin amacı, bilgisayar programlaması ile ilgili genel kavramları ortaya koymak, algoritma kavramı, algoritmaların nasıl oluşturulacağı ve yapısal programlama konusuna değinmektir. |
İçeriği | C Dilinin Temelleri ve Kavramlar, Algoritma, Akış Şeması, Atama ve Girdi/Çıktı Komutları, Seçme Komutları, Döngü Komutları, Fonksiyonlar, Diziler. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Basit düzeyde problemleri çözümler |
2 | Temel algoritma geliştirme becerisi kazanır |
3 | C dili ile temel düzeyde kodlama ve derleme yapabilir |
4 | Programlama dillerinin genel yapısını bilir |
5 | Program değişkenleri, dizileri ve fonksiyonları tanımlayabilir |
6 | Kontrol ve döngü yapılarını tasarlayabilir |
7 | Fonksiyonları tasarlayabilir |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Genel Kavramlar (Bilgisayarın Temel Birimleri, Bilgi Saklama, Algoritma, Akış Şeması, C Programlama Dili Nedir?, C Programının Derlenmesi) | Anlatım, tartışma |
2 | C Dilinin Temelleri (Temel Fonksiyonlar, Yazım ve Noktalama Kuralları, C Kütüphaneleri, C Dilindeki Sözcükler, Değer Sabitleri, Veri Tipleri, Değişkenler) | Anlatım, tartışma |
3 | Atama ve Girdi/Çıktı Komutları, Operatörler, İsim Sabitleri, Veri Tipi Dönüşümü, Matematik Kütüphanesi | Anlatım, tartışma |
4 | Koşul İfadesi, if Komutu, Bileşik Komut, İçiçe if Komutu, if-else Eşleşmesi | Anlatım, tartışma |
5 | Soru İşareti Operatörü, switch Komutu, while Komutu | Anlatım, tartışma |
6 | Bileşik Atama, Arttırma ve Azaltma Operatörleri, for Komutu | Anlatım, tartışma |
7 | Ara Sınav | Ölçme ve Değerlendirme |
8 | do-while Komutu, İçiçe Döngüler, break ve continue Komutları | Anlatım, tartışma |
9 | Fonksiyon Tanımı, Değer Döndürmeyen Fonksiyonlar, Değer Döndüren Fonksiyonlar, Çok Parametreli Fonksiyonlar | Anlatım, tartışma |
10 | Değişken Kapsamları, Çok Fonksiyonlu Programlar, İşaretçi Tanımı, İşaretçi Operatörleri | Anlatım, tartışma |
11 | İşaretçi Okutmak ve Yazdırmak, Fonksiyon Parametresi olan İşaretçiler | Anlatım, tartışma |
12 | Dizi Tanımı, Dizi Elemanlarına Değer Atama | Anlatım, tartışma |
13 | Dizinin ve Dizi Elemanının Fonksiyona Gönderilmesi | Anlatım, tartışma |
14 | 2-Boyutlu Diziler | Anlatım, tartışma |
15 | Arama ve Sıralama Algoritmaları | Anlatım, tartışma |
16 | Son Sınav | Ölçme ve Değerlendirme |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Çağıltay N.E., Selbes F.C., Tokdemir G., Turhan Ç., C Dersi: Programlamaya Giris, Ankara, Türkiye, 2010, (www.cdersi.com), Seçkin Yayıncılık, ISBN-978-9944-62-337-7. | Kitap | Referans |
2 | Selbes, C. F, Tokdemir, G, Turhan, C, Cağiltay, N.E. C Dersi Çözümlü Problem Kitabı, Türkiye, 2008, (www.cdersi.com), Seçkin Yayıncılık, ISBN-978-9944-0380-0-3 | Kitap | Önerilen Kaynak |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.2 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.2 | 9 | 1. Ara Proje |
3 | 0.2 | 11 | 1. Laboratuar |
4 | 0.4 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Basit düzeyde problemleri çözümler | 1͵3͵4͵5͵7 | 1͵4 |
2 | Temel algoritma geliştirme becerisi kazanır | 1͵3͵4͵5͵7 | 1͵2͵3͵4 |
3 | C dili ile temel düzeyde kodlama ve derleme yapabilir | 1͵3͵4͵5͵7 | 1͵2͵3͵4 |
4 | Programlama dillerinin genel yapısını bilir | 1͵3͵4͵5͵7 | 1͵2͵3͵4 |
5 | Program değişkenleri, dizileri ve fonksiyonları tanımlayabilir | 1͵3͵4͵5͵7 | 1͵2͵3͵4 |
6 | Kontrol ve döngü yapılarını tasarlayabilir | 1͵3͵4͵5͵7 | 1͵2͵3͵4 |
7 | Fonksiyonları tasarlayabilir | 1͵3͵4͵5͵7 | 1͵2͵3͵4 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 5 | 70 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 1 | 9 | 9 |
11 | Ara Uygulama | 14 | 2 | 28 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
125 |