Ders Bilgileri
LOGIC CIRCUIT DESIGN | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
EEM 245 | Güz | 3 | 1 | 4 | 6 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğr. Üyesi Ali YILDIZ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Dersi alanların temel bilgisayar bilgisine sahip olması gerekir. |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere birleşik ve ardışık devreleri analiz etme ve tasarlama ve bu bilgiyi laboratuar ortamında pekiştirme becerisi kazandırmaktır. |
İçeriği | Giriş; Sayı Sistemleri; Boole Cebri; Mantık Fonksiyonlarının Sadeleştirilmesi; Karnaugh Haritaları; Kombinasyonel Devre Analizi; Kombinasyonel Devre Tasarımı; Senkron ve Asenkron Devreler; Ardışık Devre Analizi; Ardışık Devre Tasarımı; Saklayıcılar, Sayıcılar, Bellek temelleri. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Sayı sistemlerini anlamak ve sayı sistemleri arasında dönüşüm yapabilmek |
2 | Mantıksal fonksiyonları Boolean cebri kullanarak ve haritalama yöntemleri ile manipüle etmek ve basitleştirmek. |
3 | Birleşimsel ve ardışık devreleri analiz etmek ve bu devrelerin işlevleri hakkında yorum yapmak. |
4 | Verilen şartlar altında birleşik ve ardışık devreler tasarlamak. |
5 | Orta ölçekli tümleşik (MSI) devreleri kullanarak dijital sistemleri uygulamak ve daha sonra bu kreplerin fonksiyonel ve zamanlama özelliklerini anlamak. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Analog ve dijital sistemlere giriş | Anlatım, tartışma |
2 | Boole cebirinin temelleri | Anlatım, tartışma |
3 | Mantık fonksiyonları, kanonik ve standart formlar | Anlatım, tartışma |
4 | Mantıksal kapılar, mantık fonksiyonlarının sadeleştirilmesi | Anlatım, tartışma |
5 | Karnaugh haritaları, NAND / NOR uygulaması | Anlatım, tartışma |
6 | Kombinasyonel (bileşik) devreler, aritmetik toplayıcı-çıkarıcı devreler, çoklayıcılar, azlayıcılar, (MUX, DEMUX) | Anlatım, tartışma |
7 | Kod çözücüler, kodlayıcılar, 7-seg ekran, ALU tasarımı | Anlatım, tartışma |
8 | Kombinasyonel devre analizi ve tasarım prosedürleri | Anlatım, tartışma |
9 | Arasınav | Ölçme ve Değerlendirme |
10 | Ardışık devrelerin temelleri, flip-floplar, tutucular | Anlatım, tartışma |
11 | Sıralı devrelerin analizi | Anlatım, tartışma |
12 | Mealey ve Moore ardışıl devreleri, durum indirgemesi | Anlatım, tartışma |
13 | D, T ve JK flip-flopları kullanarak ardışıl devrelerin tasarımı | Anlatım, tartışma |
14 | Saklayıcılar ve sayıcılar | Anlatım, tartışma |
15 | Bellek ve programlanabilir mantığı | Anlatım, tartışma |
16 | Son Sınav | Ölçme ve Değerlendirme |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | M. Morris Mano, & Michael D. Ciletti “Digital Design”, 5ed, Pearson-Prentice Hall, 2013. | Kitap | Referans |
2 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.3 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.5 | 5 | Son Sınav |
3 | 0.2 | 11 | 1. Laboratuar |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Sayı sistemlerini anlamak ve sayı sistemleri arasında dönüşüm yapabilmek | 1͵2͵4͵6 | 1͵2͵3 |
2 | Mantıksal fonksiyonları Boolean cebri kullanarak ve haritalama yöntemleri ile manipüle etmek ve basitleştirmek. | 1͵2͵4͵6 | 1͵2͵3 |
3 | Birleşimsel ve ardışık devreleri analiz etmek ve bu devrelerin işlevleri hakkında yorum yapmak. | 1͵2͵4͵6 | 1͵2͵3 |
4 | Verilen şartlar altında birleşik ve ardışık devreler tasarlamak. | 1͵2͵4͵6 | 2͵3 |
5 | Orta ölçekli tümleşik (MSI) devreleri kullanarak dijital sistemleri uygulamak ve daha sonra bu kreplerin fonksiyonel ve zamanlama özelliklerini anlamak. | 1͵2͵4͵6 | 2͵3 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 15 | 15 |
7 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 15 | 15 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 18 | 18 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
150 |