Ders Bilgileri
FİZİK I | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
FZK121 | Güz | 3 | 2 | 4 | 6 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Nalan KANDIRMAZ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Temel fizik kavramlarını öğrenir, fiziksel problemleri çözebilmesi için analitik bakış açısı kazanır. |
İçeriği | Fizikteki temel büyüklükler ve birim sistemleri. Bir ve iki boyutta çizgisel hareketler. Kuvvet, iş enerji korunumu yasaları. Potansiyel enerji, dairesel hareket, yuvarlanma hareketi ve açısal momentum. Doğrusal momentum ve çarpışmalar. Evrensel çekim yasası |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Fiziğin temel kavram ve ilkelerini tanımlar |
2 | Fizikteki temel büyüklükleri ve birim sistemlerini tanır. |
3 | Kuvvet, iş, enerji ve korunum yasalarını ve aralarındaki ilişkiyi tanımlar |
4 | Çizgisel ve dönme hareketlerinin özelliklerini inceleyebilir, bu hareketlere ait fiziksel kavramları tanımlar |
6 | Hareketi oluşturan nedenleri dikkate almaksızın hareketi uzay ve zaman cinsinden tanımlar. |
7 | Hareketi oluşturan nedenleri dikkate alarak, hareketin nedenlerini analiz eder. |
8 | Kuvvet, iş ve enerji kavramları yardımı ile karmaşık fiziksel sistemleri inceleme tekniklerini uygulayabilir. |
9 | Temel fizik alanında problem kurabilir ve çözüm önerileri getirebilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Giriş, Fizikte Ölçme ve koordinat sistemleri, Vektörler | Anlatım, tartışma |
2 | Bir boyutta hareket | Anlatım, tartışma, problem çözme |
3 | İki boyutta hareket | Anlatım, tartışma |
4 | Newton yasaları | Anlatım, tartışma, problem çözme |
5 | Newton Yasalarının uygulamaları | Anlatım, tartışma, problem çözme |
6 | Dairesel Hareket | Anlatım, tartışma |
7 | İş ve Enerji | Anlatım, tartışma, problem çözme |
8 | Ara sınav I | Yazılı Sınav |
9 | Enerjinin Korunumu I | Anlatım, tartışma |
10 | Enerjinin Korunumu II, Ödev | Anlatım, tartışma, problem çözme |
11 | Çizgisel Momentum ve çarpışmalar | Anlatım, tartışma, problem çözme |
12 | Sabit bir eksende Katı cisimlerin dönmesi | Anlatım, tartışma |
13 | Açısal Momentum | Anlatım, tartışma, problem çözme, yazılı sınav |
14 | statik denge ve Esneklik, Harmonik hareket | Anlatım, tartışma |
15 | Newton\\'un Evrensel çekim yasası, Ödev | Anlatım, tartışma, problem çözme |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Fen ve Mühendislik için Fizik cilt 1 | Serway-Beichner (Çeviri Edit. Prof.Dr. Kemal Çolakoğlu) | |
2 | Fizik I | Frederick J. Keller, Malcolm J. Skove | |
3 | Fizik 2 | Malcolm J. Skove, W. Edward Gettys, Çeviren: Erhan Gülmez, R. Ömür Akyüz | |
4 | Üniversite Fiziği cilt 1 | Young ve Freedman( Çevirenler:H.Ünlü(Editör) Ahmet T. Giz Mahmut Ö. Hortaçsu Nazmi Postacıoğlu Özgür Özer |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
2 | 0.3 | 1 | 1. Ara Sınav |
3 | 0.05 | 3 | 1. Ödev |
4 | 0.05 | 3 | 2. Ödev |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Fiziğin temel kavram ve ilkelerini tanımlar | 1͵8 | 1͵2͵3͵4͵5 |
2 | Fizikteki temel büyüklükleri ve birim sistemlerini tanır. | 1͵8 | 1͵2͵3͵4͵5 |
3 | Kuvvet, iş, enerji ve korunum yasalarını ve aralarındaki ilişkiyi tanımlar | 1͵8 | 1͵2͵3͵4͵5 |
4 | Çizgisel ve dönme hareketlerinin özelliklerini inceleyebilir, bu hareketlere ait fiziksel kavramları tanımlar | 1͵8 | 1͵2͵3͵4͵5 |
6 | Hareketi oluşturan nedenleri dikkate almaksızın hareketi uzay ve zaman cinsinden tanımlar. | 1͵8 | 1͵2͵3͵4͵5 |
7 | Hareketi oluşturan nedenleri dikkate alarak, hareketin nedenlerini analiz eder. | 1͵8 | 1͵2͵3͵4͵5 |
8 | Kuvvet, iş ve enerji kavramları yardımı ile karmaşık fiziksel sistemleri inceleme tekniklerini uygulayabilir. | 1͵8 | 1͵2͵3͵4͵5 |
9 | Temel fizik alanında problem kurabilir ve çözüm önerileri getirebilir. | 1͵8 | 1͵2͵3͵4͵5 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 5 | 70 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
7 | Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 2 | 4 | 8 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
15 | Son Sınav | 1 | 3 | 3 |
150 |