Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

KLAVYE TEKNİKLERİ 3
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
TDS235 Güz 2 2 3 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları )
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Bu dersi başarı ile tamamlayan her öğrenci, on parmak metodlu yazma tekniklerini öğrenir. Rakam, işaret ve sembolleri kuralına uygun vuruş yaparak yazabilme becerisi kazanır.
İçeriği Bilgisayarda klavye tanıtımı yapılır. Temel klavye kullanımı bilgileri verilerek on parmak bakmadan metodlu yazma teknikleri öğretilir.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
2 Öğrenciler on parmak metodlu yazmanın önemini kavrar.
1 Öğrenciler bilgisayar klavyesini tanır.
3 Öğrenciler bilgisayar karşısında doğru oturma tekniğini öğrenir.
4 Öğrenciler bakmadan temel sıraya ellerini koymayı öğrenir.
5 Öğrenciler doğru vuruş tekniklerini öğrenir.
6 Rakam işaret ve sembolleri tekniğine uygun yazar.
7 Öğrenciler klavyeye bakmadan metodlu on parmakla yazı yazar.
8 Öğrenciler düz metin yazılarını tekniğine uygun ve hatasız yazar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Sol el noktalama işaretlerinin öğretilmesi Anlatım, soru-cevap, uygulama
2 Genel uygulama Anlatım, soru-cevap, uygulama
3 Temel sıra cümlelerinin çalışılması Anlatım, soru-cevap, uygulama
4 Sağ el noktalma işaretlerinin öğretilmesi Anlatım, soru-cevap, uygulama
5 Genel Uygulama Anlatım, soru-cevap, uygulama
6 Hızlı yazmım tekniği çalışması Anlatım, soru-cevap, uygulama
7 Hızlı yazmım tekniği çalışması Anlatım, soru-cevap, uygulama
8 Ara sınav
9 Hızlı yazmım tekniği çalışması Anlatım, soru-cevap, uygulama
10 Hızlı yazmım tekniği çalışması Anlatım, soru-cevap, uygulama
11 Hızlı yazmım tekniği çalışması Anlatım, soru-cevap, uygulama
12 Hızlı yazmım tekniği çalışması Anlatım, soru-cevap, uygulama
13 Hızlı yazmım tekniği çalışması Uygulama
14 Hızlı yazmım tekniği çalışması Uygulama
15 Hızlı yazmım tekniği çalışması Uygulama
16 Son sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 26 Saatte Onparmak Öğreniyorum, Ali ÜNLÜ Nüve Kültür Merkezi / Eğitim Dizisi Muzaffer Okutkan’ın Daktilografi Ders kitabı, Devlet Kitapları Gülsen Ungan’ın Keyboarding and Word Progcessing Applications adlı kitabı

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.6 5 Son Sınav
2 0.2 1 1. Ara Sınav
3 0.2 2 1. Ara Uygulama

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
2 Öğrenciler on parmak metodlu yazmanın önemini kavrar. 1͵8 1
1 Öğrenciler bilgisayar klavyesini tanır. 1͵8 1
3 Öğrenciler bilgisayar karşısında doğru oturma tekniğini öğrenir. 1͵8 1
4 Öğrenciler bakmadan temel sıraya ellerini koymayı öğrenir. 1͵8 1
5 Öğrenciler doğru vuruş tekniklerini öğrenir. 1͵8 1
6 Rakam işaret ve sembolleri tekniğine uygun yazar. 1͵8 1
7 Öğrenciler klavyeye bakmadan metodlu on parmakla yazı yazar. 1͵8 1
8 Öğrenciler düz metin yazılarını tekniğine uygun ve hatasız yazar. 1͵8 1

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 4 56
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 0 0
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 3 2 6
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 1 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 2 1 2
15 Son Sınav 1 1 1
66