Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

HALK SAĞLIĞI
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
SH111 Güz 2 0 2 2
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Doç. Dr. Seva ÖNER
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Birinci sınıf öğrencisine, sağlığın korunup geliştirilmesi için bireysel ve toplumsal düzeyde yapılması gerekenler hakkında bilgi kazandırmak.
İçeriği 1. Halk Sağlığına Giriş ve Temel Sağlık Hizmetleri, 2. Bağışıklama Hizmetleri-Soğuk zincir 3. Bulaşıcı Hastalıkların Kontrolü 4. Aile Planlaması Hizmetleri 5. Çevre Sağlığı Hizmetleri 6. Epidemiyolojide Temel Kavramlar 7. Yaşlı Sağlığı ve Kronik Hastalıklar 8. Sağlıklı Beslenme 9. Anne sütünün önemi 10. Sağlık Eğitimi 11. Temel Sağlık Davranışları 12. Ergonomi

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Sağlığı ve hastalığı tanımlar
2 Sağlığı etkileyen faktörleri açıklar
3 Temel sağlık hizmetlerinin önemini ve özelliklerini açıklar
4 Bağışıklama programını açıklar
5 Bulaşıcı hastalıkların özelliklerini açıklar
6 Bulaşıcı hastalıkların kontrolünde yapılanları açıklar
7 Aile planlaması yöntemlerinin özelliklerini tanımlar
8 Aile planlaması danışmanlığında yapılanları açıklar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Halk sağlığına giriş Anlatım, soru-cevap, tartışma
2 Temel sağlık hizmetleri Anlatım, soru-cevap, tartışma
3 Bağışıklama hizmetleri Anlatım, soru-cevap, tartışma
4 Soğuk zincirin kontrolü Anlatım, soru-cevap, tartışma
5 Aile planlaması hizmetleri Anlatım, soru-cevap, tartışma
6 Epidemiyolojide temel kavramlar Anlatım, soru-cevap, tartışma
7 Ara sınav Sınav
8 Çevre sağlığı hizmetleri Anlatım, soru-cevap, tartışma
9 Bulaşıcı hastalıkların kontrolü Anlatım, soru-cevap, tartışma
10 Kronik hastalıkların kontrolü Anlatım, soru-cevap, tartışma
11 Sağlıklı beslenme Anlatım, soru-cevap, tartışma
12 Anne sütünün önemi Anlatım, soru-cevap, tartışma
13 Sağlık eğitimi ve eğitim becerileri Anlatım, soru-cevap, tartışma
14 Temel sağlık davranışları Anlatım, soru-cevap, tartışma
15 Ergonomi Anlatım, soru-cevap, tartışma
16 Son sınav Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Halk Sağlığı Ders Notu (Yayınlanmamış) Halk Sağlığı Temel Bilgiler. Çağatay Güler, Levent Akın. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 2006. 2. Public Health Preventive Medicine. Robert B. Wallence. Fourteenth edition. 1998. 3. Epidemiyoloji, Tıbbi Araştırmaların Yöntem Bilimi. Sabahat Tezcan. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı.1992. 4. Control of Communicable Diseases Manual. Eighteenth Edition. David L. Heyman. APHA. 2004. 5. Communicable Disease Control Handbook. Second Edition. J. Hawker, N. Beeg, I. Blair, R. Reintjes, J. Weinberg. Blacwell Publishing. 2005. 6. Bulaşıcı Hastalıkların İhbarı ve Bildirim Sistemi Standart Tanı, Sürveyans ve Laboratuar Rehberi. T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara 2004. 7. Global strategy on diet, physical activity and health. Fifty-seventh world health assembly. WHA57.17 22 May 2004. 8. Hastalık Yükü Final Raporu. Ulusal Hastalık Yükü ve Maliyet-Etkinlik Projesi. T.C. Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Merkezi Müdürlüğü, Başkent Üniversitesi, 2004. 9. Genişletilmiş Bağışıklama Programı Genelgesi. T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, 2009. 10. Ulusal Aile Planlaması Hizmet Rehberi. T.C. Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı Genel Müdürlüğü, Ankara 2005.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.6 5 Son Sınav
2 0.4 1 1. Ara Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Sağlığı ve hastalığı tanımlar 9 1
2 Sağlığı etkileyen faktörleri açıklar 9 1
3 Temel sağlık hizmetlerinin önemini ve özelliklerini açıklar 9 1
4 Bağışıklama programını açıklar 9 1
5 Bulaşıcı hastalıkların özelliklerini açıklar 9 1
6 Bulaşıcı hastalıkların kontrolünde yapılanları açıklar 9 1
7 Aile planlaması yöntemlerinin özelliklerini tanımlar 9 1
8 Aile planlaması danışmanlığında yapılanları açıklar 9 1

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 0 0 0
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 0 0 0
15 Son Sınav 1 1 1
44