Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

BİYOİSTATİSTİK
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
TDS112 Bahar 2 0 2 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Sema ERDEN
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Öğrencinin temel istatistiksel sorunları kendi başına çözebilme, yorumlayabilme becerisini geliştirmesi, temel istatistiksel yöntemleri anlama ve irdeleme becerisine sahip olmasının sağlanmasıdır.
İçeriği İstaistiksel genel kavramlar, özet istatistik hesaplama, paramatrik nonparametrik testler, hipotez testleri, örneklem hesaplama.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 İstatistik kavramı, yönetsel kararların alınmasında istatistiğin yeri ile ilgili bilgileri öğrenir,
2 Temel kavramlar ve betimleyici istatistikler, olasılık teorisi ve şans değişkenleri öğrenir,
3 Tanımlayıcı örnek istatistikleri ve parametreler, bazı özel olasılık dağılımları inceler,
4 Sağlık alanındaki konularda elde edilen verileri tanımlar, özetler ve görsel olarak açıklar
5 Veri özelliğine göre uygun ortalama değeri hesaplar.
6 Veri özelliğine göre uygun ortalama değeri hesaplar.
7 Veri özelliğine göre uygun ortalama değeri hesaplar.
8 Veri özelliğine göre uygun ortalama değeri hesaplar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İstatistikle ilgili temel kavramlar
2 Veri, verilerin toplanması, verilerin sınıflandırılması, tablolar ve grafikler, frekans dağılımını tanımlayıcı ölçütler: Ortalamalar
3 Frekans dağılımını tanımlayıcı ölçütler: Yaygınlık ölçütleri
4 Olasılık, Binom ve Poisson dağılımı, normal dağılım
5 Ara sınav
6 Hipotez testleri ile ilgili temel kavramlar
7 Parametrik testler
8 Parametrik testler
9 Örneklem seçimi ve yöntemleri
10 Ki-kare testi
11 Korelasyon analizi
12 Genel tekrar
13 Son sınav
14
15
16

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Kadir Sümbüloğlu ve Vildan Sümbüloğlu, Biyoistatistik, Hatipoğlu Yayınları Ankara, 2006.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.6 5 Son Sınav
2 0.4 1 1. Ara Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 İstatistik kavramı, yönetsel kararların alınmasında istatistiğin yeri ile ilgili bilgileri öğrenir, 9 1
2 Temel kavramlar ve betimleyici istatistikler, olasılık teorisi ve şans değişkenleri öğrenir, 9 1
3 Tanımlayıcı örnek istatistikleri ve parametreler, bazı özel olasılık dağılımları inceler, 9 1
4 Sağlık alanındaki konularda elde edilen verileri tanımlar, özetler ve görsel olarak açıklar 9 1
5 Veri özelliğine göre uygun ortalama değeri hesaplar. 9 1
6 Veri özelliğine göre uygun ortalama değeri hesaplar. 9 1
7 Veri özelliğine göre uygun ortalama değeri hesaplar. 9 1
8 Veri özelliğine göre uygun ortalama değeri hesaplar. 9 1

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 1 1
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 0 0
15 Son Sınav 1 1 1
45