Ders Bilgileri
ANATOMİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
ANA105 | Güz | 3 | 2 | 4 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin; sağlık alanında, doku ve organ isimlendirmede kullanılan ortak terminolojiyi öğrenmesini, temel anatomik oluşumların normal yapısını tanımasını, yapı-fonksiyon ilişkisini kurmasını sağlamaktır. |
İçeriği | Genel terminoloji, hareket sistemi, dolaşım, solunum, sindirim, boşaltım, üreme, sinir sistemi ve duyu organları. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | İnsan vücuduna ait oluşumların isimlendirilmesinde kullanılan terminolojinin temel kurallarını tanımlayabilir. |
2 | Gördüğü oluşumu tanır, isimlendirir ve yapısal özelliklerini tanımlayabilir. |
3 | İnvaziv yaklaşımlarda önem taşıyabilecek belirli anatomik oluşumların, normal bir bireydeki yerini tarif edebilir. |
4 | Anatomik oluşumların birbirleriyle yerleşimsel ilişkilerini tanımlayabilir. |
5 | Organların fonksiyonel özelliklerini yapısal özellikleriyle ilişkilendirebilir. |
6 | Doku ve organların normal yapısının, anormal yapıdan farkını ayırt edebilir. |
7 | Laboratuvar çalışmalarında akranlarıyla birlikte çalışmanın ve bilgi paylaşmanın kurallarını uygulayabilir. |
8 | Kadavra çalışmalarında “ölüm” kavramıyla tanışır ve “insan bedenine saygı”nın önemini tanımlar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Anatomiye Giriş ve Terminoloji | Anlatım |
2 | Üst Ekstremite Kemikleri, Eklemleri, Kasları | Anlatım, laboratuar çalışması |
3 | Alt Ekstremite Kemikleri, Eklemleri, Kasları | Anlatım, laboratuar çalışması |
4 | Kafa Kemikleri, Baş Boyun Bölgesi | Anlatım, laboratuar çalışması |
5 | Gövde Kemikleri, Eklemleri, Kasları | Anlatım, laboratuar çalışması |
6 | Dolaşım Sistemi | Anlatım, laboratuar çalışması |
7 | Solunum Sistemi | Anlatım, laboratuar çalışması |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav |
9 | Sindirim Sistemi | Anlatım, laboratuar çalışması |
10 | Boşaltım Sistemi, Üreme Sistemi (Erkek) | Anlatım, laboratuar çalışması |
11 | Üreme Sistemi (Kadın), Endokrin Sistem | Anlatım, laboratuar çalışması |
12 | Merkezi Sinir Sistemi | Anlatım, laboratuar çalışması |
13 | Periferik Sinir Sistemi | Anlatım, laboratuar çalışması |
14 | Otonom Sinir Sistemi | Anlatım, laboratuar çalışması |
15 | Duyu Organları (Göz, Kulak Burun, Dil)- 2.ara sınav | Anlatım, laboratuar çalışması, çoktan şeçmeli |
16 | Son Sınav | Yazılı sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Kurtoğlu, Z. 2010, Anatomi Ders Notları, Mersin Üniversitesi, Mersin. | ||
3 | Yıldırım, M. 2002, Sağlık Yüksekokulları İçin Resimli İnsan Anatomisi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. | ||
4 | Vural, F. 2006, Anatomi Atlası, (Atlas de Anatomia’dan çeviri) Göktuğ Yayıncılık, İstanbul. | ||
5 | Vural, F. 2007, Anatomi Atlası, 9. Baskı (Atlas de Anatomia’dan çeviri) Göktuğ Yayıncılık, İstanbul. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.3 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.3 | 1 | 2. Ara Sınav |
3 | 0.4 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | İnsan vücuduna ait oluşumların isimlendirilmesinde kullanılan terminolojinin temel kurallarını tanımlayabilir. | 6͵11 | 1 |
2 | Gördüğü oluşumu tanır, isimlendirir ve yapısal özelliklerini tanımlayabilir. | 6͵11 | 1 |
3 | İnvaziv yaklaşımlarda önem taşıyabilecek belirli anatomik oluşumların, normal bir bireydeki yerini tarif edebilir. | 6͵11 | 1͵2 |
4 | Anatomik oluşumların birbirleriyle yerleşimsel ilişkilerini tanımlayabilir. | 6͵11 | 1͵2 |
5 | Organların fonksiyonel özelliklerini yapısal özellikleriyle ilişkilendirebilir. | 6͵11 | 1͵2 |
6 | Doku ve organların normal yapısının, anormal yapıdan farkını ayırt edebilir. | 6͵11 | 1͵2͵3 |
7 | Laboratuvar çalışmalarında akranlarıyla birlikte çalışmanın ve bilgi paylaşmanın kurallarını uygulayabilir. | 8͵13 | 1͵2͵3 |
8 | Kadavra çalışmalarında “ölüm” kavramıyla tanışır ve “insan bedenine saygı”nın önemini tanımlar. | 16 | 1͵2͵3 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 5 | 70 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 5 | 2 | 10 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
7 | Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
100 |