Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

ANATOMİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
ANA105 Güz 3 2 4 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları )
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin; sağlık alanında, doku ve organ isimlendirmede kullanılan ortak terminolojiyi öğrenmesini, temel anatomik oluşumların normal yapısını tanımasını, yapı-fonksiyon ilişkisini kurmasını sağlamaktır.
İçeriği Genel terminoloji, hareket sistemi, dolaşım, solunum, sindirim, boşaltım, üreme, sinir sistemi ve duyu organları.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 İnsan vücuduna ait oluşumların isimlendirilmesinde kullanılan terminolojinin temel kurallarını tanımlayabilir.
2 Gördüğü oluşumu tanır, isimlendirir ve yapısal özelliklerini tanımlayabilir.
3 İnvaziv yaklaşımlarda önem taşıyabilecek belirli anatomik oluşumların, normal bir bireydeki yerini tarif edebilir.
4 Anatomik oluşumların birbirleriyle yerleşimsel ilişkilerini tanımlayabilir.
5 Organların fonksiyonel özelliklerini yapısal özellikleriyle ilişkilendirebilir.
6 Doku ve organların normal yapısının, anormal yapıdan farkını ayırt edebilir.
7 Laboratuvar çalışmalarında akranlarıyla birlikte çalışmanın ve bilgi paylaşmanın kurallarını uygulayabilir.
8 Kadavra çalışmalarında “ölüm” kavramıyla tanışır ve “insan bedenine saygı”nın önemini tanımlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Anatomiye Giriş ve Terminoloji Anlatım
2 Üst Ekstremite Kemikleri, Eklemleri, Kasları Anlatım, laboratuar çalışması
3 Alt Ekstremite Kemikleri, Eklemleri, Kasları Anlatım, laboratuar çalışması
4 Kafa Kemikleri, Baş Boyun Bölgesi Anlatım, laboratuar çalışması
5 Gövde Kemikleri, Eklemleri, Kasları Anlatım, laboratuar çalışması
6 Dolaşım Sistemi Anlatım, laboratuar çalışması
7 Solunum Sistemi Anlatım, laboratuar çalışması
8 Ara Sınav Yazılı sınav
9 Sindirim Sistemi Anlatım, laboratuar çalışması
10 Boşaltım Sistemi, Üreme Sistemi (Erkek) Anlatım, laboratuar çalışması
11 Üreme Sistemi (Kadın), Endokrin Sistem Anlatım, laboratuar çalışması
12 Merkezi Sinir Sistemi Anlatım, laboratuar çalışması
13 Periferik Sinir Sistemi Anlatım, laboratuar çalışması
14 Otonom Sinir Sistemi Anlatım, laboratuar çalışması
15 Duyu Organları (Göz, Kulak Burun, Dil)- 2.ara sınav Anlatım, laboratuar çalışması, çoktan şeçmeli
16 Son Sınav Yazılı sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Kurtoğlu, Z. 2010, Anatomi Ders Notları, Mersin Üniversitesi, Mersin.
3 Yıldırım, M. 2002, Sağlık Yüksekokulları İçin Resimli İnsan Anatomisi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.
4 Vural, F. 2006, Anatomi Atlası, (Atlas de Anatomia’dan çeviri) Göktuğ Yayıncılık, İstanbul.
5 Vural, F. 2007, Anatomi Atlası, 9. Baskı (Atlas de Anatomia’dan çeviri) Göktuğ Yayıncılık, İstanbul.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.3 1 1. Ara Sınav
2 0.3 1 2. Ara Sınav
3 0.4 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 İnsan vücuduna ait oluşumların isimlendirilmesinde kullanılan terminolojinin temel kurallarını tanımlayabilir. 6͵11 1
2 Gördüğü oluşumu tanır, isimlendirir ve yapısal özelliklerini tanımlayabilir. 6͵11 1
3 İnvaziv yaklaşımlarda önem taşıyabilecek belirli anatomik oluşumların, normal bir bireydeki yerini tarif edebilir. 6͵11 1͵2
4 Anatomik oluşumların birbirleriyle yerleşimsel ilişkilerini tanımlayabilir. 6͵11 1͵2
5 Organların fonksiyonel özelliklerini yapısal özellikleriyle ilişkilendirebilir. 6͵11 1͵2
6 Doku ve organların normal yapısının, anormal yapıdan farkını ayırt edebilir. 6͵11 1͵2͵3
7 Laboratuvar çalışmalarında akranlarıyla birlikte çalışmanın ve bilgi paylaşmanın kurallarını uygulayabilir. 8͵13 1͵2͵3
8 Kadavra çalışmalarında “ölüm” kavramıyla tanışır ve “insan bedenine saygı”nın önemini tanımlar. 16 1͵2͵3

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 5 70
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 5 2 10
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 2 1 2
7 Ara Sınav 2 1 2
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 1 1
15 Son Sınav 1 1 1
100