Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

HALKLA İLİŞKİLER
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
İBY 334 Bahar 3 0 3 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Yrd.Doç.Dr.Fatma İnce
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Halkla İlişkileri diğer işletme fonksiyonlarından ayırt etmek ve iş hayatı için önemi örnek olaylarla tanımak.
İçeriği Halkla ilişkilerde kavramsal çerçeve, etkin iletişimin rolü, temel amaç ve ilkeler, Halkla ilişkilerin yönetimi ve organizasyonu, Halkla ilişkilerde kullanılan iletişim araçları, etik ve halkla ilişkiler arasındaki ilişkiler, etkin sunuş teknikleri ve beden dili, örnek olaylarla halkla ilişkilerin işletmelerde önemi

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Hakla ilişkiler uzmanlığını tanır.
2 Hakla ilişkilerin önemini kurum, toplum ve kişi açısından açıklar.
3 İşletme türlerinde ve hakla ilişkilerde farklılıkları ve benzerlikleri ayırt edebilir.
4 Hakla ilişkilerin temel amaç ve ilkelerini listeler.
6 Etik ve hakla ilişkiler kavramları arasındaki ilişkiyi yorumlar.
7 Etkin sunuş teknikleri ve beden dili kullanımını uygular.
8 Halkla ilişikler yönetimi kavramını tanır ve planlama yapar.
9 İşletmenin diğer fonksiyonları ile ilişkilerini açıklar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin tanıtımı Anlatım, tartışma
2 Halkla ilişkilere giriş, kavramlar ve tarihsel süreç Anlatım, tartışma
3 Sosyal sorumluluk, toplam kalite yönetimi, örgüt kültürü ve Hakla ilişkiler Anlatım, tartışma
4 Hakla ilişkilerde etkin iletişiminin rolü Anlatım, tartışma
5 Hakla ilişkilerde izlenen temel amaçlar ve ilkeler Anlatım, tartışma
6 Kurum kimliği, kurum imajı ve kurumsal itibar Anlatım, tartışma
7 Hakla ilişkilerin örgütlenmesi Anlatım, tartışma
9 Ara sınav Sınav
8 Hakla ilişkiler yönetimi Anlatım, tartışma
10 Hakla ilişkilerde hedef kitle Anlatım, tartışma
11 Hakla ilişkilerde kullanılan iletişim araçları Anlatım, tartışma
12 Hakla ilişkiler ve etik Anlatım, tartışma
13 Hakla ilişkilerde etkin sunuş tekniği ve beden dili Anlatım, tartışma
14 Hakla ilişkilerde etkin sunuş tekniği ve beden dili tartışma
15 Türkiye’de endüstri işletmelerinde Hakla ilişkilerde örnek olaylar Tartışma
16 Son sınav Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Sabuncuoğlu Z., 2010. İşletmelerde Halkla İlişkiler, Alfa Aktüel

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Hakla ilişkiler uzmanlığını tanır. 3 1͵2
2 Hakla ilişkilerin önemini kurum, toplum ve kişi açısından açıklar. 3 1͵2
3 İşletme türlerinde ve hakla ilişkilerde farklılıkları ve benzerlikleri ayırt edebilir. 3 1͵2
4 Hakla ilişkilerin temel amaç ve ilkelerini listeler. 3 1͵2
6 Etik ve hakla ilişkiler kavramları arasındaki ilişkiyi yorumlar. 3͵12 1͵2
7 Etkin sunuş teknikleri ve beden dili kullanımını uygular. 3͵4 1͵2
8 Halkla ilişikler yönetimi kavramını tanır ve planlama yapar. 1͵3 1͵2
9 İşletmenin diğer fonksiyonları ile ilişkilerini açıklar. 1͵3 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 14 1 14
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 0 0
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 14 14
15 Son Sınav 1 1 1
100