Ders Bilgileri
GELİŞME VE ÖĞRENME | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
EBB201 | Güz | 3 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yrd. Doç. Dr. Burhan ÇAPRİ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin genel amacı, öğrenciye gelişim süreci boyunca bireyin tüm kişilik boyutlarında gözlenen değişiklikleri kavratmak ve öğrenme kuramları çerçevesinde öğrenme olgusunu anlamasını sağlamaktır. |
İçeriği | Çeşitli yönlerden insan gelişimi (bilişsel, sosyal, psikolojik, ahlaki, fiziksel vb.) öğrenme yaklaşımları ve süreçleri, biçimleri ve öğrenmede bireysel farklılıklar. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Psikolojinin temel kavramlarını tanımlar. |
2 | Gelişim ve öğrenme psikolojisinin kapsam ve içeriğini betimler. |
3 | Bireysel farklılıkların gelişim ve öğrenme üzerindeki etkisini açıklar. |
4 | Gelişimin temel ilkelerini ve gelişimi etkileyen faktörleri ilişkilendirir. |
5 | Bireylerin tüm gelişim (bedensel, devinsel (motor) vb.) özelliklerini ayırt eder. |
6 | Eğitim, gelişim ve öğrenme arasındaki ilişkiyi tartışır. |
7 | Öğrenmenin temel ilkelerini ve öğrenmeyi etkileyen faktörleri ilişkilendirir. |
8 | Başlıca öğrenme kuramlarını (davranışçı, bilişsel, sosyal vb.) karşılaştırır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Gelişim ve öğrenme psikolojisine giriş | Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli çalışma |
2 | Gelişimle ilgili temel kavramlar, gelişimin temel ilkeleri, gelişimi etkileyen faktörler | Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli çalışma |
3 | Bedensel gelişim devinsel (motor) gelişim | Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli çalışma |
4 | Bilişsel gelişim | Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli çalışma |
5 | Dil gelişimi ahlaki (törel) gelişim | Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli çalışma |
6 | Kişilik gelişimi, psiko-seksüel gelişim, psiko-sosyal gelişim | Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli çalışma |
7 | Ara Sınav | |
8 | Öğrenme, eğitim-öğrenme ilişkis,i öğrenme ile ilgili temel kavramlar, öğrenmeyi etkileyen faktörler | Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli çalışma |
9 | Davranışçı öğrenme kuramları, Klasik Koşullanma | Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli çalışma |
10 | Edimsel koşullanma | Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli çalışma |
11 | Bitişiklik kuramları, bağlaşımcılık kuramı | Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli çalışma |
12 | Sosyal öğrenme kuramı | Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli çalışma |
13 | Gestalt kuramı | Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli çalışma |
14 | Bilgiyi işleme kuramı | Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli çalışma |
15 | Öğretimin değerlendirilmesi | Değerlendirme |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
2 | Hergenhahn, B. R. ve Olson, Matthew H. (2005). An introduction to theories of learning. Boston : Pearson Prentice Hall | ||
3 | Aydın, Ayhan (2003). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım | ||
4 | Senemoğlu, Nuray (1997). Gelişim, Öğrenme ve Öğretme: Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Spot Matbaacılık |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Psikolojinin temel kavramlarını tanımlar. | 13͵14 | 1͵2 |
2 | Gelişim ve öğrenme psikolojisinin kapsam ve içeriğini betimler. | 13͵14 | 1͵2 |
3 | Bireysel farklılıkların gelişim ve öğrenme üzerindeki etkisini açıklar. | 13͵14 | 1͵2 |
4 | Gelişimin temel ilkelerini ve gelişimi etkileyen faktörleri ilişkilendirir. | 13͵14 | 1͵2 |
5 | Bireylerin tüm gelişim (bedensel, devinsel (motor) vb.) özelliklerini ayırt eder. | 13͵14 | 1͵2 |
6 | Eğitim, gelişim ve öğrenme arasındaki ilişkiyi tartışır. | 13͵14 | 1͵2 |
7 | Öğrenmenin temel ilkelerini ve öğrenmeyi etkileyen faktörleri ilişkilendirir. | 13͵14 | 1͵2 |
8 | Başlıca öğrenme kuramlarını (davranışçı, bilişsel, sosyal vb.) karşılaştırır. | 13͵14 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 4 | 1 | 4 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
90 |