Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

GELİŞME VE ÖĞRENME
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
EBB201 Güz 3 0 3 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Yrd. Doç. Dr. Burhan ÇAPRİ
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu dersin genel amacı, öğrenciye gelişim süreci boyunca bireyin tüm kişilik boyutlarında gözlenen değişiklikleri kavratmak ve öğrenme kuramları çerçevesinde öğrenme olgusunu anlamasını sağlamaktır.
İçeriği Çeşitli yönlerden insan gelişimi (bilişsel, sosyal, psikolojik, ahlaki, fiziksel vb.) öğrenme yaklaşımları ve süreçleri, biçimleri ve öğrenmede bireysel farklılıklar.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Psikolojinin temel kavramlarını tanımlar.
2 Gelişim ve öğrenme psikolojisinin kapsam ve içeriğini betimler.
3 Bireysel farklılıkların gelişim ve öğrenme üzerindeki etkisini açıklar.
4 Gelişimin temel ilkelerini ve gelişimi etkileyen faktörleri ilişkilendirir.
5 Bireylerin tüm gelişim (bedensel, devinsel (motor) vb.) özelliklerini ayırt eder.
6 Eğitim, gelişim ve öğrenme arasındaki ilişkiyi tartışır.
7 Öğrenmenin temel ilkelerini ve öğrenmeyi etkileyen faktörleri ilişkilendirir.
8 Başlıca öğrenme kuramlarını (davranışçı, bilişsel, sosyal vb.) karşılaştırır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Gelişim ve öğrenme psikolojisine giriş Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli çalışma
2 Gelişimle ilgili temel kavramlar, gelişimin temel ilkeleri, gelişimi etkileyen faktörler Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli çalışma
3 Bedensel gelişim devinsel (motor) gelişim Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli çalışma
4 Bilişsel gelişim Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli çalışma
5 Dil gelişimi ahlaki (törel) gelişim Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli çalışma
6 Kişilik gelişimi, psiko-seksüel gelişim, psiko-sosyal gelişim Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli çalışma
7 Ara Sınav
8 Öğrenme, eğitim-öğrenme ilişkis,i öğrenme ile ilgili temel kavramlar, öğrenmeyi etkileyen faktörler Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli çalışma
9 Davranışçı öğrenme kuramları, Klasik Koşullanma Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli çalışma
10 Edimsel koşullanma Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli çalışma
11 Bitişiklik kuramları, bağlaşımcılık kuramı Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli çalışma
12 Sosyal öğrenme kuramı Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli çalışma
13 Gestalt kuramı Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli çalışma
14 Bilgiyi işleme kuramı Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli çalışma
15 Öğretimin değerlendirilmesi Değerlendirme
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
2 Hergenhahn, B. R. ve Olson, Matthew H. (2005). An introduction to theories of learning. Boston : Pearson Prentice Hall
3 Aydın, Ayhan (2003). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım
4 Senemoğlu, Nuray (1997). Gelişim, Öğrenme ve Öğretme: Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Spot Matbaacılık

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Psikolojinin temel kavramlarını tanımlar. 13͵14 1͵2
2 Gelişim ve öğrenme psikolojisinin kapsam ve içeriğini betimler. 13͵14 1͵2
3 Bireysel farklılıkların gelişim ve öğrenme üzerindeki etkisini açıklar. 13͵14 1͵2
4 Gelişimin temel ilkelerini ve gelişimi etkileyen faktörleri ilişkilendirir. 13͵14 1͵2
5 Bireylerin tüm gelişim (bedensel, devinsel (motor) vb.) özelliklerini ayırt eder. 13͵14 1͵2
6 Eğitim, gelişim ve öğrenme arasındaki ilişkiyi tartışır. 13͵14 1͵2
7 Öğrenmenin temel ilkelerini ve öğrenmeyi etkileyen faktörleri ilişkilendirir. 13͵14 1͵2
8 Başlıca öğrenme kuramlarını (davranışçı, bilişsel, sosyal vb.) karşılaştırır. 13͵14 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 4 1 4
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 0 0
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 0 0
15 Son Sınav 1 1 1
90