Ders Bilgileri
MİKROİŞLEMCİLER/MİKRODENETLEYİCİLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
HAB202 | Bahar | 3 | 1 | 4 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Ali BOZAY |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Gelişmiş mikrodenetleyici mimarisi ve çevre birimlerinin görülmesi, farklı kesme kaynaklarının kullanılabilmesi, problem çözüm algoritmalarının geliştirilmesi, çoklu işlemci haberleşme gerçekleştirilebilme yeteneklerinin geliştirilmesi, farklı kontrol devrelerinin tasarlanması ve programlarının yazılması. |
İçeriği | Gelişmiş mikrodenetleyici mimarisi, çevre birimleri (ADC,DAC,PWM vs.) ve senkron ve asenkron haberleşme, çoklu işlemci ağı. Endüstriyel uygulama projeleri, Çeşitli çevre birimlerin uygulamalarda kullanımı , Proje geliştirme ve analiz çalışmaları. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Gelişmiş mikrodenetleyici mimarisi tanır |
2 | Yeni çevre birimlerinin kullanabilir |
3 | Kod güvenliğinin sağlayabilir |
4 | Farklı kesme kaynakları kullanabilme yeteneğinin geliştirir |
5 | Problem çözüm algoritmalarının geliştirebilir |
6 | Farklı mikrodenetleyici devreleri kurabilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Giriş çıkış işlemleriyle ilgili temel kavramlar | Anlatım, tartışma |
2 | Giriş çıkış işlemleriyle ilgili temel kavramlar | Anlatım, tartışma |
3 | Giriş/Çıkış Aygıtlarını programlama Mikrodenetleyiciye temel giriş-çıkış aygıtlarını bağlama | Anlatım, tartışma |
4 | Kesme (Interrupt) kavramı ve temel kesme mantığı. | Anlatım, tartışma |
5 | Sayıcıları ve zamanlayıcılar | Anlatım, tartışma |
6 | Sayıcıları ve zamanlayıcılar dahili ve harici olayları sayma uygulamaları | Anlatım, tartışma |
7 | ADC / DAC Kavramları | Anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | ADC / DAC Kavramları | Anlatım, tartışma |
10 | Mikrodenetleyici ile LCD Devreleri Kurmak | Anlatım, tartışma |
11 | Mikrodenetleyiciler ile Servo Motor Devreleri Kurmak | Anlatım, tartışma |
12 | Endüstriyel uygulamalar | Anlatım, tartışma |
13 | Endüstriyel uygulamalar | Anlatım, tartışma |
14 | Endüstriyel uygulamalar | Anlatım, tartışma |
15 | Endüstriyel uygulamalar | Anlatım, tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Gelişmiş mikrodenetleyici mimarisi tanır | 2͵7 | 1 |
2 | Yeni çevre birimlerinin kullanabilir | 2͵4͵7͵9 | 1͵2 |
3 | Kod güvenliğinin sağlayabilir | 7͵9͵10 | 1 |
4 | Farklı kesme kaynakları kullanabilme yeteneğinin geliştirir | 9͵10 | 2 |
5 | Problem çözüm algoritmalarının geliştirebilir | 2͵10 | 2 |
6 | Farklı mikrodenetleyici devreleri kurabilir. | 7͵9͵10 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
100 |