Ders Bilgileri
SAYISAL HABERLEŞME | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
HAB239 | Güz | 3 | 1 | 4 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Ögr.Gör.Serhat Gökkan |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Sayısal bir haberleşme sistemini gereklilik ve performans yönünden analog iletişim sistemleri ile kıyaslayabilme. Sürekli işaretlerin, sayısal işarete çevrilmesinde kullanabilecek her yöntemde örnekleme işleminin gerekliliğini anlayabilme PAM, PWM, PPM, PCM ve Delta modülasyonları ve demodülasyon ilkelerini kavrayabilme. Sayısal haberleşmede zaman paylaşımlı, kod paylaşımlı, frekans paylaşımlı ve uzay paylaşımşı çoklama tekniğini kavrayabilme. ASK, FSK, PSK ve FSK tekniklerindeki ilkeleri anlayabilme Sayısal bir haberleşme sistemini uygulayabilme becerisini kazandırma. |
İçeriği | Sayısal Haberleşmenin Tanımı, Temel Kavramlar ve Örnekleme Teoremi Darbe Genlik, Genişlik ve Pozisyon Modülasyon (PAM, PWM, PPM) ve Demodülasyon İlkeleri Zaman Paylaşımlı Çoklama (TDMA) Frekans Paylaşımlı Çoklama (FDMA) Kod Paylaşımlı Çoklama (CDMA) Uzay Paylaşımşı Çoklama (SDMA) PCM ve Delta Modülasyonu ve Demodülasyonu İlkeleri ASK, FSK,PSK ve çok seviyeli sayısal modülasyonlar Hata Kodları ve Sayısal Haberleşme Teknikleri ve Standartları |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Analog bir işaretin sayısala dönüştürülme adımlarını tanımlayabilir. |
2 | Sayısal bir işaretin analoğa dönüştürülme adımlarını tanımlayabilir. |
3 | FSK modülasyonunu tanımlayabilir ve bu modülasyon sonucu kullanılması gereken band miktarını hesaplayabilir. |
4 | ASK ve OOK modülasyonunu tanımlayabilir ve bu modülasyonlar sonucu kullanılması gereken band miktarını hesaplayabilir. |
5 | PSK modülasyonlarını ve bunların spektrum kullanım etkinliklerini tanımlayabilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Sayısal bilgi ve analog bilginin karşılaştırılması. Ayrık zaman ve sürekli zaman kavramının açıklanamsı. | Anlatım,uygulama |
2 | Analogtan sayısala dönüşüm aşamaları | Anlatım,uygulama |
3 | Teorik ve pratik örneklemenin karşılaştırılması. | Anlatım,uygulama |
4 | Ayrık sinyallerin frekans bölgesinde incelenmesi. | Anlatım,uygulama |
5 | Sayısal modülasyona giriş. ASK ve OOK. | Anlatım,uygulama |
6 | Sayısal faz modülasyonu. BPSK ve QPSK | Anlatım,uygulama |
7 | Yıldız kümesi diyagramı ve çok seviyeli modülasyonlar. | Anlatım,uygulama |
8 | Ara sınav | |
9 | FSK modülasyonu. İncelenen tüm modülasyon yöntemlerinin spektral etkinliklerinin karşılaştırılması. | Anlatım,uygulama |
10 | OQPSK, MSK ve GMSK'nın incelenmesi | Anlatım,uygulama |
11 | Örnek sorular çözümü. | Anlatım,uygulama |
12 | Çoklu erişim tekniklerine giriş. TDMA ve FDMA, | Anlatım,uygulama |
13 | Kod bölüşümlü çoklu erişim ve uzay bölüşümlü çoklu erişim. OFDM | Anlatım,uygulama |
14 | Hata algılama ve düzeltme kavramının açıklanması. | Anlatım,uygulama |
15 | Öğrencilerin araştırdıkları konularla ilgili sunumlarını gerçekleştirmeler. | Anlatım,uygulama |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Analog bir işaretin sayısala dönüştürülme adımlarını tanımlayabilir. | 5 | 1͵2 |
2 | Sayısal bir işaretin analoğa dönüştürülme adımlarını tanımlayabilir. | 5 | 1͵2 |
3 | FSK modülasyonunu tanımlayabilir ve bu modülasyon sonucu kullanılması gereken band miktarını hesaplayabilir. | 5 | 1͵2 |
4 | ASK ve OOK modülasyonunu tanımlayabilir ve bu modülasyonlar sonucu kullanılması gereken band miktarını hesaplayabilir. | 5 | 1͵2 |
5 | PSK modülasyonlarını ve bunların spektrum kullanım etkinliklerini tanımlayabilir. | 5 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 2 | 5 | 10 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 9 | 9 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 9 | 9 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
100 |