Ders Bilgileri
*UYDU HABERLEŞMESİ VE HÜCRESEL HABLEŞME | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
HAB266 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Ögr.Serhat Gökkan |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Ulusal ve Uluslararası haberleşmede ses, veri ve video uygulamalarına ilişkin uydu haberleşmesinin amacını ve gereksinimini kavrayabilme.Uydular aracılığı ile haberleşmenin temel mantığını ve üstünlüğünü kavrayabilme.Uydu haberleşmeciliğinde Türkiye’nin dünyada ve Avrupadaki yerini ve TÜRKSAT uydularının teknik özelliklerini ve sunduğu hizmetleri tanıyabilme. Analog ve Dijital Mobil haberleşme sistem özelliklerini tanıyabilme. Hücresel haberleşme sisteminin amacını, temel mantığını ve gereksinimini kavrayabilme." |
İçeriği | Uyduların tarihçesi, Çalısma alanına göre uydu çesitleri. Yörünge tiplerine göre uydu çesitleri Uydu iletisim parametreleri. Yer-Uydu baglantısı, uydu verici/alıcısı ve uydu-yer baglantısı temel uydu haberlesme sistemi. Uydu İletisim Sisteminin açıklanması. Analog Uydu Vericisinin açıklanması. Uydu Alıcı Sistemi, Çanak Antenler ve LNB lerin açıklanması. Analog Uydu Alıcıların açıklanması. Dogrudan yayın uydu araçlarının (DBS) ve amaçlarının açıklanması. Uydu Alıcı Sistemi Çanak Antenlerinin kurulumu ve ayarlarının açıklanması TÜRKSAT PROJESİ. GSM sebekesi, AMPS, NMT, TACS, Mobil 900-1800-1900 Hücresel Mobil Telefon sistemleri . Hücresel Sistemin açıklanması. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | GSM sebekesi, AMPS, NMT, TACS, Mobil 900-1800-1900 Hücresel Mobil Telefon sistemlerinin yapısını açıklayabilir |
2 | Hücresel haberleşme sisteminin amacını, temel mantığını ve gereksinimini açıklayabilir. |
3 | Uydu haberleşmeciliğinde Türkiye’nin dünyada ve Avrupadaki yerini ve TÜRKSAT uydularının teknik özelliklerini ve sunduğu hizmetleri tanıyabilme. |
4 | Uydu frekans bandlarını, kullanım alanlarını ve çanak anten yapılarını tanıyabilme. |
5 | Uydular aracılığı ile haberleşmenin amacını, üstünlüğünü ve temel ilkelerini açıklayabilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Uyduların tarihçesi, Çalışma alanına göre uydu çeşitleri. | Anlatım |
2 | Yörünge tiplerine göre uydu çeşitleri | Anlatım |
3 | Uydu iletişim parametreleri. | Anlatım,Uygulama |
4 | Yer-Uydu bağlantısı, uydu verici/alıcısı ve uydu-yer bağlantısı temel uydu haberleşme sistemi. | Anlatım |
5 | Uydu İletişim Sisteminin açıklanması. | Anlatım |
6 | Analog Uydu Vericisinin açıklanması | Anlatım |
7 | Uydu Alıcı Sistemi, Çanak Antenler ve LNB lerin açıklanması | Anlatım,Uygulama |
8 | Ara sınav | |
9 | Analog Uydu Alıcıların açıklanması. | Anlatım |
10 | Doğrudan yayın uydu araçlarının (DBS) ve amaçlarının açıklanması. | Anlatım |
11 | Uydu Alıcı Sistemi Çanak Antenlerinin kurulumu ve ayarlarının açıklanması | Anlatım,Uygulama |
12 | TÜRKSAT PROJESİ. | Anlatım |
13 | GSM şebekesi, AMPS, NMT, TACS, Mobil 900-1800-1900 | Anlatım |
14 | Hücresel Mobil Telefon sistemleri | Anlatım |
15 | Hücresel Sistemin açıklanması. | Anlatım |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | ELECTRONIC COMMUNICATION TECHNIQUES WAYNE TOMASI M.E.B. MODERN ELECTRONIC COMMUNICATION TECHNIQUES HAROLD B. KILLEN M.E.B SATELİTE COMMUNICATION AND CELL COMMUNICATION TEXTBOOK SATELLITE COMMUNICATIONS Robert M. Gagliardi |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | GSM sebekesi, AMPS, NMT, TACS, Mobil 900-1800-1900 Hücresel Mobil Telefon sistemlerinin yapısını açıklayabilir | 5͵6 | 1͵2 |
2 | Hücresel haberleşme sisteminin amacını, temel mantığını ve gereksinimini açıklayabilir. | 5͵6 | 1͵2 |
3 | Uydu haberleşmeciliğinde Türkiye’nin dünyada ve Avrupadaki yerini ve TÜRKSAT uydularının teknik özelliklerini ve sunduğu hizmetleri tanıyabilme. | 5͵6 | 1͵2 |
4 | Uydu frekans bandlarını, kullanım alanlarını ve çanak anten yapılarını tanıyabilme. | 5͵6 | 1͵2 |
5 | Uydular aracılığı ile haberleşmenin amacını, üstünlüğünü ve temel ilkelerini açıklayabilir. | 5͵6 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 0 | 0 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 9 | 9 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
75 |