Ders Bilgileri
SU KİMYASI | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
KMT217 | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Doç.Dr. Meral Turabik |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Gündelik ve teknolojik yaşamda çok önemli bir yeri olan suyun fiziksel, kimyasal ve bakteriyolojik özelliklerinin ve kullanımının değerlendirilmesi |
İçeriği | Suyun tanınması, fiziksel ve kimyasal özellikleri, bakteriyolojik özellikleri. İçme suyu ve endüstride kullanılan su ve hazırlanması. Çeşitli su analizleri. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | ÖÇ 1. Suyu özelliklerini tam olarak tanıma |
2 | ÖÇ 2. Dünyadaki ve ülkemizdeki su rezervlerinin değerlendirilmesi |
3 | ÖÇ 3. İçme, kullanma ve atık suların önemi ve değerlendirilmesi bilgi ve becerisine sahip olma. |
4 | ÖÇ 4. Çeşitli su analiz metotlarıyla ilgili bilgi ve beceriye sahip olma |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Dünyada ve Türkiye’de su rezervleri | Anlatım ve tartışma |
2 | Suyun fiziksel ve kimyasal özellikleri ve analiz metotları | Anlatım ve tartışma |
3 | Suyun fiziksel ve kimyasal özellikleri ve analiz metotları | Anlatım ve tartışma |
4 | Suyun fiziksel ve kimyasal özellikleri ve analiz metotları | Anlatım ve tartışma |
5 | Suyun bakteriyolojik özellikleri ve analizi | Anlatım ve tartışma |
6 | Suyun bakteriyolojik özellikleri ve analizi | Anlatım ve tartışma |
7 | Suda çeşitli iyonlar ve etkileri | Anlatım ve tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınavın uygulanması |
9 | Sularda sertlik | Anlatım ve tartışma |
10 | İçme ve kullanma sularının temizlenmesi | Anlatım ve tartışma |
11 | İçme ve kullanma sularının temizlenmesi | Anlatım ve tartışma |
12 | Suyun dezenfeksiyonu | Anlatım ve tartışma |
13 | Suyun dezenfeksiyonu | Anlatım ve tartışma |
14 | Sularda çeşitli analizler | Anlatım ve tartışma, uygulama |
15 | Sularda çeşitli analizler | Anlatım ve tartışma, uygulama |
16 | Son Sınav | Sınavın uygulanması |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | H.Mutluay, A.Demirak., Su Kimyası, Beta basım yayım Dağıtım. 1996. | ||
2 | O.Uslu, A.Türkman, Su Kirliliği ve Kontrolu, TC Başbakanlık Çevre Genel Müdürlüğü Yayınları Eğitim Dizisi 1. 1987. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.3 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
3 | 0.1 | 3 | 1. Ödev |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | ÖÇ 1. Suyu özelliklerini tam olarak tanıma | 1͵4 | 1͵2͵3 |
2 | ÖÇ 2. Dünyadaki ve ülkemizdeki su rezervlerinin değerlendirilmesi | 1͵4 | 1͵2 |
3 | ÖÇ 3. İçme, kullanma ve atık suların önemi ve değerlendirilmesi bilgi ve becerisine sahip olma. | 1͵4 | 1͵2 |
4 | ÖÇ 4. Çeşitli su analiz metotlarıyla ilgili bilgi ve beceriye sahip olma | 1͵3͵4 | 1͵2͵3 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 3 | 1 | 3 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 1 | 2 | 2 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
50 |