Ders Bilgileri
MATEMATİK I | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
KMT101 | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Cemal TAŞKIN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Genel matematiksel işlemleri ve uygulamaları yapabilecektir. |
İçeriği | Kümeler, Doğal Sayılar, Tam Sayılar, Rasyonel Sayılar ve Ondalık Sayılar, Oran ve Orantı, Denklem ve Eşitsizlikler, Fonksiyonlar, Trigonometri, Matrisler ve Determinantlar, Lineer Denklem Sistemleri. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Temel matematik bilgilerini açıklar ve alanıyla ilişkili olarak kullanma |
2 | Matematik bilgilerini sonuca ulaşma ve diğer amaçlarla kullanabilme |
3 | Elde edilen sonuçları yorumlayabilme |
4 | Alanıyla ilgili temel problemleri standart matematiksel teknikler kullanarak çözebilme |
5 | Karşılaşılabilecek bütün durumları analiz etmek |
6 | Matematiksel hesaplama araçlarını kullanabilme |
7 | Matematiğin uygulama alanlarında kullanılabilmesi |
8 | Pratik düşünme ve hızlı karar verme yetisini geliştirmek |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Kümeler | Araştırma, uygulama, tartışma |
2 | Doğal Sayılar, Tam Sayılar, Rasyonel Sayılar ve Ondalık Sayılar | Araştırma, uygulama, tartışma |
3 | Oran ve Oerantı | Araştırma, uygulama, tartışma |
4 | Denklem ve Eşitsizlikler | Araştırma, uygulama, tartışma |
5 | Denklem ve Eşitsizlikler | Araştırma, uygulama, tartışma |
6 | Fonksiyonlar | Araştırma, uygulama, tartışma |
7 | Fonksiyonlar | Araştırma, uygulama, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Fonksiyonlar | Araştırma, uygulama, tartışma |
10 | Trigonometri | Araştırma, uygulama, tartışma |
11 | Trigonometri | Araştırma, uygulama, tartışma |
12 | Trigonometri | Araştırma, uygulama, tartışma |
13 | Matrisler ve Determinantlar | Araştırma, uygulama, tartışma |
14 | Matrisler ve Determinantlar | Araştırma, uygulama, tartışma |
15 | Lineer Denklem Sistemleri | Araştırma, uygulama, tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Basri ÇELİK, Temel Matematik, Dora Yayınevi, Bursa, 694 s. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Temel matematik bilgilerini açıklar ve alanıyla ilişkili olarak kullanma | 1 | 1 |
2 | Matematik bilgilerini sonuca ulaşma ve diğer amaçlarla kullanabilme | 1 | 1 |
3 | Elde edilen sonuçları yorumlayabilme | 1 | 1 |
4 | Alanıyla ilgili temel problemleri standart matematiksel teknikler kullanarak çözebilme | 1 | 1 |
5 | Karşılaşılabilecek bütün durumları analiz etmek | 1 | 1͵2 |
6 | Matematiksel hesaplama araçlarını kullanabilme | 1 | 1͵2 |
7 | Matematiğin uygulama alanlarında kullanılabilmesi | 1 | 1͵2 |
8 | Pratik düşünme ve hızlı karar verme yetisini geliştirmek | 1 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
100 |