Ders Bilgileri
ÇEVRE KORUMA | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
TRF 107 | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yrd.Doç.Dr. T.Fikret KURNAZ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Çevre Ve İnsan Sağlığı Koruma Kuralları İle İlgili Bilgi Ve Becerileri Kazandırmak |
İçeriği | Çevre bilgisi, Çevre kirliliği, Çevre kirliliğini önleme, Enerji kaynakları, İsraf |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Gelecek kuşaklara daha saglıklı bir çevre bırakır. |
2 | Çevresine karşı daha duyarlı olur |
3 | Geri Dönüşümün ekonomiye ve çevresine katkısını açıklar. |
4 | Doğal kaynakları koruyabilir. |
5 |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Çevre kavramı | Anlatım |
2 | Çevre ile ilgili temel kavramlar | Anlatım |
3 | Çevre ile ilgili temel kavramlar | Anlatım |
4 | Çevre kirliliği | Anlatım |
5 | Çevre kirliliği | Anlatım |
6 | Çevre kirliliği | Anlatım |
7 | Çevre kirliliği | Anlatım |
9 | Ara Sınav | |
8 | Gürültü | Anlatım |
10 | Gürültü | Anlatım |
11 | Enerji Kaynakları | Anlatım |
12 | Enerji Kaynakları | Anlatım |
13 | İsraf | Anlatım |
14 | İsraf | Anlatım |
15 | Anlatım | |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | 2872 Ve 5491 Sayılı Çevre Kanunu, | ||
2 | Milli Eğitim Bakanlığı Çevre Koruma Uygulamaları | ||
3 | |||
4 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Gelecek kuşaklara daha saglıklı bir çevre bırakır. | 11͵15 | 1 |
2 | Çevresine karşı daha duyarlı olur | 13 | 1 |
3 | Geri Dönüşümün ekonomiye ve çevresine katkısını açıklar. | 12 | 1 |
4 | Doğal kaynakları koruyabilir. | 13 | 2 |
5 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 1 | 2 | 2 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
50 |