Ders Bilgileri
HALK SAĞLIĞI | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
HSG201 | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof.Dr. C. Tayyar Şaşmaz |
Öğretim Sistemi | Uzaktan |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Birinci sınıf öğrencisine, sağlığın korunup geliştirilmesi için bireysel ve toplumsal düzeyde yapılması gerekenler hakkında bilgi kazandırmak. |
İçeriği | 1. Halk Sağlığına Giriş ve Temel Sağlık Hizmetleri, 2. Genel Sağlık Bilgisi, 3. Bağışıklama Hizmetleri 4. Sağlıkta Sürveyans Sistemi 5. Bulaşıcı Hastalıkların Kontrolü 6. Aile Planlaması Hizmetleri 7. Çevre Sağlığı Hizmetleri 8. Yaşlı Sağlığı ve Kronik Hastalıklar 9. Toplum Beslenmesi 10. Sağlık Eğitimi 11. Temel Sağlık Davranışları 12. Tütünün önlenmesi ve kontrolü |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
2 | Sağlığı etkileyen faktörleri açıklar |
4 | Bağışıklama programını açıklar |
6 | Bulaşıcı hastalıkların kontrolünde yapılanları açıklar |
7 | Aile planlaması yöntemlerinin özelliklerini tanımlar |
8 | Çevre sağlığı hizmetlerini tanımlar |
9 | Kronik hastalıkların özellikleri ve kontrolünde yapılanları açıklar |
10 | Sağlık eğitimini ve erişkin eğitiminin özelliklerini açıklar |
12 | Sigaranın sağlık üzerine etkisini açıklar ve sigara ile mücadelenin temel ilkelerini açıklar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Halk Sağlığına Giriş ve Temel Sağlık Hizmetleri | |
2 | Genel Sağlık Bilgisi, Hijyen ve Sanitasyon | |
3 | Sağlık Eğitimi | |
4 | Temel Sağlık Davranışları | |
5 | Bulaşıcı Hastalıkların Kontrolü ve Sürveyansı | |
6 | Bağışıklama Hizmetleri ve Soğuk Zincir | |
7 | Aile Planlaması Hizmetleri | |
8 | Toplum Beslenmesi | |
9 | Yaşlı Sağlığı ve Kronik Hastalıklar | |
10 | Çevre Sağlığı Hizmetleri | |
11 | Tütün Bağımlılığı ve Korunma | |
12 | Turist Sağlığı | |
13 | Sağlık Mevzuatı ve Örgütlenmesi | |
14 | ||
15 | ||
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Halk Sağlığı Temel Bilgiler. Çağatay Güler, Levent Akın. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 2006. | ||
2 | Publc Health Preventive Medicine. Robert B. Wallence. Fourteenth edition. 1998. | ||
3 | Epidemiyoloji, Tıbbi Araştırmaların Yöntem Bilimi. Sabahat Tezcan. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı.1992. | ||
4 | Control of Communicable Diseases Manual. Eighteenth Edition. David L. Heyman. APHA. 2004. | ||
5 | Communicable Disease Control Handbook. Second Edition. J. Hawker, N. Beeg, I. Blair, R. Reintjes, J. Weinberg. Blacwell Publishing. 2005. | ||
6 | Bulaşıcı Hastalıkların İhbarı ve Bildirim Sistemi Standart Tanı, Sürveyans ve Laboratuar Rehberi. T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara 2004. | ||
7 | Global strategy on diet, physical activity and health. Fifty-seventh world health assembly. WHA57.17 22 May 2004. | ||
8 | Hastalık Yükü Final Raporu. Ulusal Hastalık Yükü ve Maliyet-Etkinlik Projesi. T.C. Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Merkezi Müdürlüğü, Başkent Üniversitesi, 2004. | ||
9 | Genişletilmiş Bağışıklama Programı Genelgesi. T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, 2009. | ||
10 | Ulusal Aile Planlaması Hizmet Rehberi. T.C. Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı Genel Müdürlüğü, Ankara 2005. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.2 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.8 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
2 | Sağlığı etkileyen faktörleri açıklar | ||
4 | Bağışıklama programını açıklar | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8 | |
6 | Bulaşıcı hastalıkların kontrolünde yapılanları açıklar | ||
7 | Aile planlaması yöntemlerinin özelliklerini tanımlar | ||
8 | Çevre sağlığı hizmetlerini tanımlar | ||
9 | Kronik hastalıkların özellikleri ve kontrolünde yapılanları açıklar | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8 | |
10 | Sağlık eğitimini ve erişkin eğitiminin özelliklerini açıklar | ||
12 | Sigaranın sağlık üzerine etkisini açıklar ve sigara ile mücadelenin temel ilkelerini açıklar | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 1 | 7 | 7 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
103 |