Ders Bilgileri
ETİK | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
ETK102 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof.Dr.Gamze KÖKDİL |
Öğretim Sistemi | Uzaktan |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | etik /deontolojik karar verme kabiliyetinin gelişiminin sağlanmasıdır. |
İçeriği | etik ve deontoloji, etikler, ahlaklar, kurallar, kanunlar arasındaki farklılıklar, etik ikilem, etik karar verme süreci, eczacılıkta etik sorunlar, biyoetik, tıp etiği, klinik etik, iş yaşamında etik, çevre etiği, İş , pazarlama, muhasebe ve halkla ilişkiler etiği, vaka çalışmaları. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | etik değerlerin önemini açıklar. |
2 | ahlaki değerler ve etik prensipleri ayırt edebilir ve doğrular. |
3 | etik karar verir. |
4 | etiğin gelişimi ve ilgili entellektüel, sosyopolitik temeller arasındaki bağlantıları analiz eder ve ayırt eder. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Etik kural, etik kod, etik ilke, etik değer, etik sorun, etik ikilem, etik sorun, etik ihlali, etik değerlendirme vb., meslek etiği. | anlatım ve tartışma |
2 | Etik, ahlak, uygulamalı etik, meslek etiği, problemler etiği | anlatım ve tartışma |
3 | Tıp etiği, tıp etiği ilkeleri | anlatım ve tartışma |
4 | Tıbbi etik ile ilgili karşılaşılan sorunlar | anlatım ve tartışma |
5 | Eczacılık etiği, eczacılıkta karşılaşılan başlıca etik sorunlar | anlatım ve tartışma |
6 | Klinik etik, araştırma etiği | anlatım ve tartışma |
7 | arasınav | yazılı sınav |
8 | arasınav | yazılı sınav |
9 | Biyoetik | anlatım ve tartışma |
10 | Klonlama, GDO ve biyoetik | anlatım ve tartışma |
11 | Çevre etiği | anlatım ve tartışma |
12 | İş yaşamında etik | anlatım ve tartışma |
13 | İş , pazarlama, muhasebe ve halkla ilişkiler etiği | anlatım ve tartışma |
14 | Etik ikilem ve örnekler | anlatım ve tartışma |
15 | Etik ikilem ve örnekler | anlatım ve tartışma |
16 | Son Sınav | yazılı sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Cevizci, A., Uygulamalı etik, Say yayınları, Engin Ofset, İstanbul, 2013. | ||
2 | Yıldırım, G., Kadıoğlu, S. Etik ve Tıp Etiği Temel Kavramları, C.Ü. Tıp Fakültesi Dergisi 29 (2): 7-12, 2007 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | etik değerlerin önemini açıklar. | 1͵2͵5͵6͵7͵8͵11 | 1͵2 |
2 | ahlaki değerler ve etik prensipleri ayırt edebilir ve doğrular. | 1͵5͵6͵7͵8͵11 | 1͵2 |
3 | etik karar verir. | 1͵5 | 1͵2 |
4 | etiğin gelişimi ve ilgili entellektüel, sosyopolitik temeller arasındaki bağlantıları analiz eder ve ayırt eder. | 1͵5͵7͵8 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 15 | 15 |
7 | Ara Sınav | 1 | 0 | 0 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 1 | 8 | 8 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 20 | 20 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
100 |