Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

SATIŞ VE PAZARLAMA TEKNİKLERİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
SPT202 Bahar 3 0 3 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr.Gör Hasan ÖZBEK
Öğretim Sistemi Uzaktan
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Pazarlama kavramının kapsamını kavramak ve kişisel satış faaliytlerini planlama ve uygulama becerisi kazanmak.
İçeriği Kişisel Satışa Giriş, Satış Temsilcisi Kavramı ve Satış Temsilcisine İlişkin Özellikler, Kişisel Satış Faaliyetlerinde İletişim ve Beden Dili, Kişisel Satış Sürecinde Bilgi Toplama ve Hazırlık, Kişisel Satış Sürecinde Satış Anı, Kişisel Satış Sürecinde Müşteri İtirazları ve İtirazları Karşılama Teknikleri, Kişisel Satış Sürecinin Kapatılması. Pazarlama Hedefleri Bakımından Pazarlama Teknikleri, Pazarı Elde Etme Şekli Bakımından Pazarlama Teknikleri, İlişki Pazarlaması, Talep Durumuna Göre Çağdaş Yönetimsel Pazarlama, Veri Tabanı Pazarlaması (Database Marketing) ve Maksi Pazarlama (Maxi Marketing), Değer Pazarlaması, Post Modern Pazarlama, Aydınlatılmış Pazarlama ve Elektronik-Siber Pazarlama, Kullanılan Dağıtım Kanalları Bakımından Yeni Pazarlama Teknikleri, Bir Dağıtım Aracı Olarak Franchising

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Şatış faaliyetlerini planlama ve uygulama becerisi
2 Müşteri bulma, ikna etme ve elde tutma becerisi
3 Farklı satış tekniklerini kullanabilme becerisi
4 Yeni pazarlama tekniklerini anlama ve uygulama becerisi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kişisel Satışa Giriş, Satış Temsilcisi Kavramı ve Satış Temsilcisine İlişkin Özellikler Anlatım
2 Kişisel Satış Faaliyetlerinde İletişim ve Beden Dili Anlatım
3 Kişisel Satış Sürecinde Bilgi Toplama ve Hazırlık Anlatım
4 Kişisel Satış Sürecinde Satış Anı Anlatım
5 Kişisel Satış Sürecinde Müşteri İtirazları ve İtirazları Karşılama Teknikleri Anlatım
6 Kişisel Satış Sürecinin Kapatılması Anlatım
7 Arasınav
8 Arasınav
9 Pazarlama Hedefleri Bakımından Pazarlama Teknikleri Anlatım
10 Pazarı Elde Etme Şekli Bakımından Pazarlama Teknikleri Anlatım
11 İlişki Pazarlaması Anlatım
12 Veri Tabanı Pazarlaması Anlatım
13 Değer Pazarlaması, Post Modern Pazarlama Anlatım
14 Elektronik-Siber Pazarlama Anlatım
15 Dağıtım kanalı olarak franchising Anlatım
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Ders notu, slaytlar ve dosyalar

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.2 1 1. Ara Sınav
2 0.8 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Şatış faaliyetlerini planlama ve uygulama becerisi 2͵9 1͵2
2 Müşteri bulma, ikna etme ve elde tutma becerisi 2͵9 1͵2
3 Farklı satış tekniklerini kullanabilme becerisi 2͵6͵9 1͵2
4 Yeni pazarlama tekniklerini anlama ve uygulama becerisi 2͵11 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 5 5
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 5 5
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 7 7
15 Son Sınav 1 1 1
75