Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

BEDEN EĞİTİMİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
SH142 Bahar 0 2 1 1
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğ. Gör.Güneş ÖZDAMAR
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar yok
Staj Durumu Yok
Amacı Sporun işlevlerini öğrenme ve bağımsız olarak fiziksel aktivite yapma becerisini kazanma
İçeriği Spor branşları, voleybol ve basketbol oyunu ve kuralları, beden eğitimi ve sporun önemi, sporun işlevleri, bağımsız fiziksel aktivite yapma, beceri oyunları, hareketsiz yaşamın getirdiği sağlık sorunları, sporun bireye kazandırdığı fiziksel, ruhsal ve sosyal üstünlükler

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Beden Eğitimi ve Sporun Önemini Kavrar
2 Hareketsiz yaşamın ne gibi sağlık sorunları getireceğini öğrenir
3 Sporun denge, koordinasyon, kuvvet, dayanıklılık ve çeviklik yanında öz güven de kazandırdığını yaşayarak öğrenir
4 Fiziksel aktiviteye nasıl başlanması gerektiğini yaşayarak öğrenir
5 Beceri kazanacağı bazı oyunları öğrenir
6 Voleybol oyununu ve kurallarını öğrenir
7 Basketbol oyununu ve kurallarını öğrenir
8 Sporun İşlevlerini Öğrenir. Cimnastikte duruşları kavrar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Beden eğitimi ve sporun önemi Ödev, anlatım, uygulama
2 Spor ve sağlık Ödev, anlatım, uygulama
3 Fiziksel aktiviteye başlama aşamaları Uygulama
4 Voleybol oyun kuralları Uygulama
5 Voleybol parmak pas eğitimi Uygulama
6 Voleybol Manşet pas eğitimi Uygulama
7 Voleybol bayrak yarışı oyunu Uygulama
8 ARA SINAV sınav
9 Basketbol oyun kuralları Uygulama
10 Basketbol pas çalışmaları Uygulama
11 Basketbol top sürme ve turnike çalışmaları Uygulama
12 Basketbol hızlı hücum oyunu Uygulama
13 Sporun işlevleri anlatım,uygulama
14 Cimnastikte duruşlar Uygulama
15 Cimnastikte duruşlar Uygulama
16 Son Sınav sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 kitap Beden Eğitimi Öğretimi, Muska Mosston-Sara Ashworth Spor Yayınevi ve Kitapevi
2 kitap Artistik Jimnastik Sibel Suveren, Salih Suveren Nobel Yayın Dağıtım, 2002. -Oyunlarla Spor Eğitimi, Nuriye Özsu, Dumat Ofset, 2008. - Voleybol Genç Sporcu Eğitimi ve Kültürü, Hikmet Aracı, Nobel Yayınevi - Basketbol Genç Sporcu Eğitimi ve Kültürü, Hikmet Aracı, Nobel Yayınevi

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.6 5 Son Sınav
2 0.4 1 1. Ara Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Beden Eğitimi ve Sporun Önemini Kavrar 11 1͵2
2 Hareketsiz yaşamın ne gibi sağlık sorunları getireceğini öğrenir 11 1͵2
3 Sporun denge, koordinasyon, kuvvet, dayanıklılık ve çeviklik yanında öz güven de kazandırdığını yaşayarak öğrenir 11 1͵2
4 Fiziksel aktiviteye nasıl başlanması gerektiğini yaşayarak öğrenir 11 1͵2
5 Beceri kazanacağı bazı oyunları öğrenir 11 1͵2
6 Voleybol oyununu ve kurallarını öğrenir 11 1͵2
7 Basketbol oyununu ve kurallarını öğrenir 11 1͵2
8 Sporun İşlevlerini Öğrenir. Cimnastikte duruşları kavrar 11 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 0 0
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 1 1
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 1 1
15 Son Sınav 1 1 1
32