Ders Bilgileri
SANAT TERAPİSİ II | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
SH144 | Bahar | 0 | 2 | 1 | 1 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr.Gör. Özge KAR |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu ders 2.dönem Sanat Terapisi dersine giriş niteliğinde olup amaç, günümüzde ve geçmişte sanat ve psikoloji ilişkisini incelemek ve öğrenciye Sanat Terapisi uygulamalı dersini anlayıp özümseyebileceği bilgi ve kavrayışı kazandırmak, öğrencilerin, sanatın insan yaşamındaki psikolojik değeri ve terapide bunu kullanma yöntemleri ve olasılıkları hakkında bilgi edinmelerini ve bakış açılarının genişlemesini uygulamalı sanat etkinlikleriyle sağlamaktır. |
İçeriği | İnsanın sanat üretme ihtiyaçlarının çeşitliliği ve bu ihtiyacı karşılamanın ruhsal önemi hakkında farkındalık kazandırmak, Sanat terapisi ya da sanatla üretim yöntemlerinin değerlendirilmesi, değişik uygulamaların oluşturulması -uygulamalı örnekler, Sanat terapisi alanında teorik ve uygulamalı modüller içermektedir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Plastik sanatların dilini oluşturan öğe ve ilkeleri tanımlar ve uygulama yapar |
2 | Renge ilişkin bilgi edinir ve uygulamalar yapar. |
3 | Resim çalışmalarını değerlendire bilir ve çözümlemeye çalışır. |
4 | Temel malzeme bilgisine ve teknik beceriye sahip olur. |
5 | Yazılı, sözlü ve görsel araçları kullanarak etkin iletişim kurabilir. |
6 | Disiplinli çalışma alışkanlığı, görev ve sorumluluk bilinciyle davranabilir. |
7 | Verilen probleme ilişkin eskizler ve çözümler üretebilir, problem oluşturabilir. |
8 | Resimde, tasarımda bütünü oluşturabilir, parçalayıp yeniden üretebilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Temel Sanat hakkında temel bilgiler | |
2 | NOKTA ÖGESİ Sıklılığı-Gevşekliği,Yönelişleri, Girşimleri,Noktanın Tipi, Tonçubuğu ve Serbest Nokta çalışması | |
3 | Serbest Nokta çalışması | |
4 | Serbest Nokta çalışması | |
5 | Noktanın İzi | |
6 | Hazır elamanlarla nokta çalışmsı | |
7 | Endüstriyel-Doğal obje Etüd | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Endüstriyel-Doğal obje Etüd | |
10 | ÇİZGİ ÖGESİ Çizgi Nedir,Çizgi Çeşitleri,Çizgide İfade Zıtlıkları. | |
11 | Plastik çizgilerle yüzey araştırmaları | |
12 | Mekanik çizgilerle yüzey araştırmaları | |
13 | LEKE ÖGESİ Form ve Biçim,Işık-Gölge | |
14 | Form ve Biçim,Işık-Gölge | |
15 | RENK ÖGESi Renk Nedir,Renk Uygunluğu, Renk Zıtlıkları | |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Faruk Ataleyer,Temel Sanat Öğeleri,Anadolu Üniversitesi Yayınları,Eskişehir, 1994 | ||
2 | Görsel İletişimde Temel Tasar,H.Yakup Öztuna,Tibyan Yayıncılık, 2007,İstanbul | ||
3 | Maurice de Sausmarez, Basic Desing, ISBN 0 71365441 1 | ||
4 | Ali Seyhan,Temel Tasarım,Baran Ofset, Ankara, 2005 | ||
5 | Canan Deliduman Gence, Berna İstifoğlu Orhon, Temel Sanat Eğitimi, Erhun Yayıncılık, Ankara, 2006 | ||
6 | Rollo May, Yaratma Cesareti,Mets Yayınları,İstanbul ,2007 | ||
7 | Rudolf Arnheim, Görsel Düşünme, Çev. Rahmi Öğdül, Metis Yayınları,İstanbul | ||
8 | Abdullah Demir,Temel Plastik Sanatlar Eğitimi, Anadolu Üniversitesi Yayınları,Eskişehir, 1993 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Plastik sanatların dilini oluşturan öğe ve ilkeleri tanımlar ve uygulama yapar | 5͵6 | 1͵2 |
2 | Renge ilişkin bilgi edinir ve uygulamalar yapar. | 5͵6 | 1͵2 |
3 | Resim çalışmalarını değerlendire bilir ve çözümlemeye çalışır. | 5͵6 | 1͵2 |
4 | Temel malzeme bilgisine ve teknik beceriye sahip olur. | 5͵6 | 1͵2 |
5 | Yazılı, sözlü ve görsel araçları kullanarak etkin iletişim kurabilir. | 5͵6 | 1͵2 |
6 | Disiplinli çalışma alışkanlığı, görev ve sorumluluk bilinciyle davranabilir. | 5͵6 | 1͵2 |
7 | Verilen probleme ilişkin eskizler ve çözümler üretebilir, problem oluşturabilir. | 5͵6 | 1͵2 |
8 | Resimde, tasarımda bütünü oluşturabilir, parçalayıp yeniden üretebilir. | 5͵6 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 0 | 0 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
30 |