Ders Bilgileri
FİZYOLOJİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
SH103 | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | ÖĞR. GÖR. BORA REŞİTOĞLU |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Fizyoloji dersinde; vücudun temel işlevleri ile sistemleri oluşturan yapı ve organların fizyolojik özellikleri ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçeriği | Fizyolojide temel kavram ve terimleri, Hücrenin görevleri, Solunum mekaniği, Kanda oksijen ve karbondioksitin taşınması ve fonksiyonları, Kalbin fonksiyonları, Kan ve lenf dolaşımı, Kan ve sıvı- elektrolitler, Sinir sistemi, Endokrin sistem, Boşaltım sistemi, Sindirim sistemi, Duyu organları |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | İnsan vücudunun fizyolojik yapısını ayırt etmek |
2 | Solunum sistemi fizyolojisini ayırt etmek |
3 | Dolaşım sisteminin fizyolojisini ayırt etmek |
4 | Sinir sistemi fizyolojini ayırt etmek |
5 | Diğer vücut sistemleri ve duyu organlarının fizyolojisini ayırt etmek |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Fizyolojide temel kavram ve terimleri | Anlatım, tartışma, soru- cevap |
2 | Hücrenin görevleri | Anlatım, tartışma, soru- cevap |
3 | Solunum mekaniği | Anlatım, tartışma, uygulama |
4 | Kanda oksijen ve karbondioksitin taşınması ve fonksiyonları | Anlatım, tartışma, uygulama |
5 | Kalbin fonksiyonları | Anlatım, tartışma, uygulama |
6 | Kan ve lenf dolaşımı | Anlatım, tartışma, uygulama |
7 | Ara Sınav | Çoktan Seçmeli Sınav |
8 | Kan ve sıvı- elektrolitler | Anlatım, tartışma, uygulama |
9 | Sinir sistemi | Anlatım, tartışma, uygulama |
10 | Endokrin sistem | Anlatım, tartışma, uygulama |
11 | Boşaltım sistemi | Anlatım, tartışma, uygulama |
12 | Sindirim sistemi | Anlatım, tartışma, uygulama |
13 | Duyu organları | Anlatım, tartışma, uygulama |
14 | Duyu organları | Anlatım, tartışma, uygulama |
15 | Duyu organları | Anlatım, tartışma, uygulama |
16 | Son Sınav | Çoktan Seçmeli Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | İnsan vücudunun fizyolojik yapısını ayırt etmek | 5 | 1 |
2 | Solunum sistemi fizyolojisini ayırt etmek | 5 | 1 |
3 | Dolaşım sisteminin fizyolojisini ayırt etmek | 5 | 1͵2 |
4 | Sinir sistemi fizyolojini ayırt etmek | 5 | 2 |
5 | Diğer vücut sistemleri ve duyu organlarının fizyolojisini ayırt etmek | 5 | 2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 6 | 1 | 6 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
50 |