Ders Bilgileri
PSYCHOLOGY AND BEHAVİOURAL SCİENCES | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
SH203 | Fall | 1 | 0 | 1 | 1 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | No |
Dili | en |
Türü | Required |
Seviyesi | Associate |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör Fidan KARAÇİZMELİ, Naim ERTÜRK |
Öğretim Sistemi | Face to Face |
Önerilen Hususlar | No |
Staj Durumu | None |
Amacı | To teach Psychology and methods |
İçeriği | 1. Biopsycosocial Modal in Medicine 2. Right and Wrong Methods in coping with Stress 3. Symptoms of Emotional Exhaustion 4. Bereavement and Periods of it 5. Conflict and Frustration 6. Defense Mechanisms 7. Health and Communication I-II 8. Theories of Personality 9. Intelligence and Learning Styles 10. Development in Life-long Period 11. Perception and Sensation 12. Memory |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
2 | 2 Explains the concepts of emotion,perception,intelligence,attention,memory and consciousness |
1 | 1 Explains Psychology and the methods of Psychology |
3 | 3 Describes health and communication |
4 | 4 Learns the lifelong improvement stages |
5 | 5 Learns the methods of coping with stress |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | 1. Biopsycosocial Modal in Medicine 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. | Lecture, discussion |
2 | Right and Wrong Methods in coping with Stress | Lecture, discussion |
3 | Symptoms of Emotional Exhaustion | Lecture, discussion |
4 | Bereavement and Periods of it | Lecture, discussion |
5 | Conflict and Frustration | Lecture, discussion |
6 | Defense Mechanisms | Lecture, discussion |
7 | Midterm exam | Lecture, discussion |
8 | Health and Communication I-II | Lecture, discussion, homework |
9 | Theories of Personality | Lecture, discussion |
10 | Intelligence and Learning Styles | Lecture, discussion |
11 | Development in Life-long Period | Lecture, discussion, homework |
12 | Perception and Sensation | Lecture, discussion |
13 | Memory | Lecture, discussion |
14 | Final Exam | |
15 | ||
16 |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Mid-Term Exam |
2 | 0.6 | 5 | Final Exam |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
2 | 2 Explains the concepts of emotion,perception,intelligence,attention,memory and consciousness | 1͵3 | 1 |
1 | 1 Explains Psychology and the methods of Psychology | 3͵5͵6 | 1 |
3 | 3 Describes health and communication | 6 | 1 |
4 | 4 Learns the lifelong improvement stages | 6͵7 | 1 |
5 | 5 Learns the methods of coping with stress | 6͵7͵8 | 1 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Course Duration | 14 | 1 | 14 |
1 | Course Duration Except Class (Preliminary Study, Enhancement) | 14 | 1 | 14 |
2 | Presentation and Seminar Preparation | 0 | 0 | 0 |
3 | Web Research, Library and Archival Work | 0 | 0 | 0 |
4 | Document/Information Listing | 0 | 0 | 0 |
5 | Workshop | 0 | 0 | 0 |
6 | Preparation for Midterm Exam | 1 | 0 | 0 |
7 | Midterm Exam | 1 | 1 | 1 |
8 | Quiz | 0 | 0 | 0 |
9 | Homework | 0 | 0 | 0 |
10 | Midterm Project | 0 | 0 | 0 |
11 | Midterm Exercise | 0 | 0 | 0 |
12 | Final Project | 1 | 0 | 0 |
13 | Final Exercise | 0 | 0 | 0 |
14 | Preparation for Final Exam | 1 | 0 | 0 |
15 | Final Exam | 1 | 1 | 1 |
30 |