Ders Bilgileri
KUMANDA DEVRELERİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
KMD202 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Dr. Zafer ÖZER |
Öğretim Sistemi | Uzaktan |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | u ders ile öğrenci, kumanda elemanlarının montajını ve kumanda devre elemanları kullanılarak bir fazlı ve üç fazlı asenkron motorları çalıştırma, devir yönü değiştirme, frenleme işlemlerini yapabilecektir. |
İçeriği | Kumanda devre elemanları, koruma röleleri, bir ve üç fazlı asenkron motor kontrol ve kumanda devreleri. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Kumanda elemanlarının montajını yapmak, üç fazlı asenkron motorları kesik, sürekli ve uzaktan çalıştırmak |
2 | Üç fazlı asenkron motorlara çeşitli yöntemlerle yol vermek. |
3 | Bir fazlı asenkron motorlara yol vermek. |
4 | Bir fazlı asenkron motorların devir yönü değiştirmek, rotoru sargılı asenkron motorlara yol vermek ve çift devirli asenkron motorları çalıştırmak |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Kumanda Elemanları | Yüz Yüze |
2 | Koruma Röleleri | Yüz Yüze |
3 | Üç Fazlı Asenkron Motorları Kesik ve Sürekli Çalıştırma | Yüz Yüze |
4 | Üç Fazlı Asenkron Motorları İki Farklı Yerden (Uzaktan) Çalıştırma | Yüz Yüze |
5 | Üç Fazlı Asenkron Motorlara Dirençle Yol Verme | Yüz Yüze |
6 | Üç Fazlı Asenkron Motorlara Reaktansla ve Oto Trafosuyla Yol Verme | Yüz Yüze |
7 | Üç Fazlı Asenkron Motorlara Yıldız Üçgen Yol Verme | Yüz Yüze |
8 | Üç Fazlı Asenkron Motorlarda Devir Yönü Değiştirme | Yüz Yüze |
9 | Üç Fazlı Asenkron Motorlarda Devir Yönü Değiştirme | Yüz Yüze |
10 | Üç Fazlı Asenkron Motorlarda Frenleme | Yüz Yüze |
11 | Üç Fazlı Asenkron Motorlarda Frenleme , Bir Fazlı Asenkron Motor Kumanda Devreleri | Yüz Yüze |
12 | Bir Fazlı Asenkron Motor Kumanda Devreleri | Yüz Yüze |
13 | Bir Fazlı Asenkron Motor Kumanda Devreleri, Bir Fazlı Asenkron Motorlarda Devir Yönü Değiştirme | Yüz Yüze |
14 | Rotoru Sargılı Asenkron Motorlara Yol Verme | Yüz Yüze |
15 | ||
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Kumanda Devreleri I-II ,Yavuz TÜRKMEN,Ceyhan GENÇTAN,Yeniyol Matb, Elektromekanik Kumanda Sistemleri, Abdullah GÖRKEM |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.05 | 3 | 1. Ödev |
2 | 0.15 | 1 | 1. Ara Sınav |
3 | 0.8 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Kumanda elemanlarının montajını yapmak, üç fazlı asenkron motorları kesik, sürekli ve uzaktan çalıştırmak | 4͵7͵8 | 1͵2͵3 |
2 | Üç fazlı asenkron motorlara çeşitli yöntemlerle yol vermek. | 4͵7͵8 | 1͵2͵3 |
3 | Bir fazlı asenkron motorlara yol vermek. | 4͵7͵8 | 1͵2͵3 |
4 | Bir fazlı asenkron motorların devir yönü değiştirmek, rotoru sargılı asenkron motorlara yol vermek ve çift devirli asenkron motorları çalıştırmak | 4͵7͵8 | 1͵2͵3 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
7 | Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 1 | 5 | 5 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
15 | Son Sınav | 1 | 20 | 20 |
100 |