Ders Bilgileri
EĞİTİM FELSEFESİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
MÖP311 | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Doç. Dr. Mehmet GÜNGÖR |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Felsefe ile ilgili temel kavramalar kavrama, felsefe ve bilim arasındaki ilişkiyi açıklayabilme, felsefenin temel alanlarını kavrama, felsefenin ilgilendiği temel konuları açıklayabilme, eğitim felsefesi akımlarını kavrama |
İçeriği | Felsefe ve eğitim arasındaki ilişki, eğitim felsefesinin tanımı, eğitimi etkileyen temel felsefi akımlar (idealizm, realizm, pragmatizm ve varoluşçuluk) , eğitim felsefesi akımları (daimicilik, esasicilik, ilerlemecilik, yeniden kurmacılık, varoluşçuluk, oluşturmacılık) , eğitim felsefesi akımlarının Türkiye Cumhuriyeti eğitim sistemine etkileri, eğitim felsefesi ve çağdaş eğitim sistemleri. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Eğitim sürecini ulusal ve evrensel değerler doğrultusunda yürütebilme |
2 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olabilme |
3 | Kişisel ve mesleki açıdan kendini geliştirebilme |
4 | Ulusal ve uluslararası gelişmelere duyarlı olabilme |
5 | Ulusal ve uluslararası farklı kültürlere saygı duyabilme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı ve Dersle İlgili Kuralların Tartışılması ve Belirlenmesi (Felsefe Nedir? Felsefenin Alanları: Ontoloji, Epistemoloji, Aksiyoloji, Mantık) | |
2 | Eğitim Felsefesi ve Eğitim Felsefesinin Diğer Sistemlerle İlişkileri | |
3 | Genel Felsefi Akımlar ve Eğitim I İdealizm ve Eğitim - Realizm ve Eğitim | |
4 | Genel Felsefi Akımlar ve Eğitim II Diyalektik Materyalizm ve Eğitim – Pragmatizm ve Eğitim | |
5 | Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim I Daimicilik | |
6 | Genel tekrar ve tartışma | |
7 | Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim II Esasicicilik (Temellendirmecilik) | |
8 | Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim III Progresivizm (İlerlemecilik) | |
9 | Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim IV Reconstructionizm (Yeniden Kurmacılık) | |
10 | Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim V Natularizm (Doğalcılık) | |
11 | Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim VI Politeknik Eğitim | |
12 | Genel tekrar ve tartışma | |
13 | Türk Ulusal Eğitim Sisteminin Dayandığı Felsefeler İslamiyet Öncesi- Sonrası- Selçuklu ve Osmanlılar- | |
14 | Cumhuriyet Dönemi Eğitim Felsefesine Katkı Veren Düşünürler Atatürk’ün Eğitim Anlayışı | |
15 | Cumhuriyet Dönemi Eğitim Felsefesine Katkı Veren Düşünürler Atatürk’ün Eğitim Anlayışı | |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Sönmez, V. 2007; Eğitim Felsefesi, Anı Yayıncılık, Ankara | ||
2 | Tozlu, N.2003, Eğitim Felsefesi, M EB; Ankara |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Eğitim sürecini ulusal ve evrensel değerler doğrultusunda yürütebilme | 3 | 1͵2 |
2 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olabilme | 1͵2 | |
3 | Kişisel ve mesleki açıdan kendini geliştirebilme | 1͵2 | |
4 | Ulusal ve uluslararası gelişmelere duyarlı olabilme | 1͵2 | |
5 | Ulusal ve uluslararası farklı kültürlere saygı duyabilme |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
47 |