Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

EĞİTİM FELSEFESİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
MÖP311 Güz 2 0 2 2
Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Doç. Dr. Mehmet GÜNGÖR
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Felsefe ile ilgili temel kavramalar kavrama, felsefe ve bilim arasındaki ilişkiyi açıklayabilme, felsefenin temel alanlarını kavrama, felsefenin ilgilendiği temel konuları açıklayabilme, eğitim felsefesi akımlarını kavrama
İçeriği Felsefe ve eğitim arasındaki ilişki, eğitim felsefesinin tanımı, eğitimi etkileyen temel felsefi akımlar (idealizm, realizm, pragmatizm ve varoluşçuluk) , eğitim felsefesi akımları (daimicilik, esasicilik, ilerlemecilik, yeniden kurmacılık, varoluşçuluk, oluşturmacılık) , eğitim felsefesi akımlarının Türkiye Cumhuriyeti eğitim sistemine etkileri, eğitim felsefesi ve çağdaş eğitim sistemleri.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Eğitim sürecini ulusal ve evrensel değerler doğrultusunda yürütebilme
2 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olabilme
3 Kişisel ve mesleki açıdan kendini geliştirebilme
4 Ulusal ve uluslararası gelişmelere duyarlı olabilme
5 Ulusal ve uluslararası farklı kültürlere saygı duyabilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin Tanıtımı ve Dersle İlgili Kuralların Tartışılması ve Belirlenmesi (Felsefe Nedir? Felsefenin Alanları: Ontoloji, Epistemoloji, Aksiyoloji, Mantık)
2 Eğitim Felsefesi ve Eğitim Felsefesinin Diğer Sistemlerle İlişkileri
3 Genel Felsefi Akımlar ve Eğitim I İdealizm ve Eğitim - Realizm ve Eğitim
4 Genel Felsefi Akımlar ve Eğitim II Diyalektik Materyalizm ve Eğitim – Pragmatizm ve Eğitim
5 Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim I Daimicilik
6 Genel tekrar ve tartışma
7 Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim II Esasicicilik (Temellendirmecilik)
8 Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim III Progresivizm (İlerlemecilik)
9 Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim IV Reconstructionizm (Yeniden Kurmacılık)
10 Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim V Natularizm (Doğalcılık)
11 Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim VI Politeknik Eğitim
12 Genel tekrar ve tartışma
13 Türk Ulusal Eğitim Sisteminin Dayandığı Felsefeler İslamiyet Öncesi- Sonrası- Selçuklu ve Osmanlılar-
14 Cumhuriyet Dönemi Eğitim Felsefesine Katkı Veren Düşünürler Atatürk’ün Eğitim Anlayışı
15 Cumhuriyet Dönemi Eğitim Felsefesine Katkı Veren Düşünürler Atatürk’ün Eğitim Anlayışı
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Sönmez, V. 2007; Eğitim Felsefesi, Anı Yayıncılık, Ankara
2 Tozlu, N.2003, Eğitim Felsefesi, M EB; Ankara

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Eğitim sürecini ulusal ve evrensel değerler doğrultusunda yürütebilme 3 1͵2
2 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olabilme 1͵2
3 Kişisel ve mesleki açıdan kendini geliştirebilme 1͵2
4 Ulusal ve uluslararası gelişmelere duyarlı olabilme 1͵2
5 Ulusal ve uluslararası farklı kültürlere saygı duyabilme

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 1 1
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 2 2
15 Son Sınav 1 1 1
47