Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

MATEMATİK EĞİTİMİNDE PROBLEM ÇÖZME
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
MÖP213 Güz 2 0 2 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr. Gamze Birel
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu dersin amacı öğrencilere problem çözme yaklaşım ve stratejilerini geliştirmektir.
İçeriği Problemin tanımı, Problem türleri, Problem çözme adımları/süreci ve stratejileri ve öğretimi, öğrencilerin yaşadıkları sorunlar, Problem çözmeyi etkileyen etmenler, Problem çözme üzerine yapılmış çalışmaların analizi (yıl bazında), Problem çözmenin değerlendirilmesi ve Problem çözme etkinlikleri

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Problemi açıklayabilecektir.
2 Problem çözme ve onun önemini açıklayabilecektir
3 Problem çözme öğretiminin amaçlarını açıklayabilecektir.
4 Problem çözme öğretiminin aşamalarını açıklayabilecektir.
5 Rutin problem çözme stratejilerini uygulayabilecektir.
6 Rutin olmayan problem çözme stratejilerini uygulayabilecektir.
7 Problem çözme ile ilgili yaşanan sıkıntıları belirleyebilecektir.
8 Problem çözme etkinliklerini planlayacaktır

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Problem ve problem çözme nedir? Anlatım, soru-yanıt, araştırma-inceleme
2 Problem çözmenin önemi ve problemlerin sınıflandırılması Anlatım, soru-yanıt, araştırma-inceleme
3 Problem çözme öğretiminin amaçları ve problem çözme süreci Anlatım, soru-yanıt, araştırma-inceleme
4 Rutin problemlerin çözüm stratejilerinin öğretimi Anlatım, soru-yanıt, araştırma-inceleme
5 Rutin olmayan problemlerin çözüm stratejilerinin öğretimi Anlatım, soru-yanıt, araştırma-inceleme
6 Problem çözmeyi etkileyen etmenler Anlatım, soru-yanıt, araştırma-inceleme
7 Problem çözme üzerine yapılmış çalışmaların analizi (yıl bazında) Anlatım, soru-yanıt, araştırma-inceleme
8 ara sınav
9 Problem çözmenin değerlendirilmesi Anlatım, soru-yanıt, araştırma-inceleme
10 Problem çözmede öğrencilerin yaşadıkları sorunlar Anlatım, soru-yanıt, araştırma-inceleme
11 Problem çözme etkinlikleri Anlatım, soru-yanıt, araştırma-inceleme
12 Problem çözme etkinlikleri Anlatım, soru-yanıt, araştırma-inceleme
13 Problem çözme etkinlikleri Anlatım, soru-yanıt, araştırma-inceleme
14 Problem çözme etkinlikleri Anlatım, soru-yanıt, araştırma-inceleme
15 Problem çözme etkinlikleri Anlatım, soru-yanıt, araştırma-inceleme
16 Son Sınav Anlatım, soru-yanıt, araştırma-inceleme

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Olkun, Sinan ve Toluk Zülbiye. İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi. Ankara: Maya Yayıncılık, 2007.
2 Altun, Murat. İlköğretim İkinci Kademe (6,7 ve8. Sınıflar) Matematik Öğretimi. 6. Baskı. Bursa: Aktüel, 2008
3 Reys ve diğerleri (1995). Helping children learn mathematics. 5. Baskı. Allyn&Bacon.
4 Posamentier, A. S. & Krulik, S. (2009). Matematikte problem çözme: 3-6. Sınıflar için kavramayı derinleştirecek güçlü stratejiler. (Problem solving in mathematics, grades 3–6: powerful strategies to deepen understanding). Pegem Akademi: Ankara.
5 Polya, G. (2004). How to Solve It. A New Aspect of Mathematical Method. Princeton University Press

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 1 3 1. Ödev

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Problemi açıklayabilecektir.
2 Problem çözme ve onun önemini açıklayabilecektir 1͵2͵3͵7
3 Problem çözme öğretiminin amaçlarını açıklayabilecektir. 1͵2͵3͵7
4 Problem çözme öğretiminin aşamalarını açıklayabilecektir. 1͵2͵3͵7
5 Rutin problem çözme stratejilerini uygulayabilecektir. 1͵2͵3͵7
6 Rutin olmayan problem çözme stratejilerini uygulayabilecektir. 1͵2͵3͵7
7 Problem çözme ile ilgili yaşanan sıkıntıları belirleyebilecektir. 1͵2͵3͵7
8 Problem çözme etkinliklerini planlayacaktır 1͵2͵3͵7

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 0 0 0
7 Ara Sınav 0 0 0
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 1 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 2 2
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 0 0 0
15 Son Sınav 0 0 0
100