Ders Bilgileri
MATEMATİK EĞİTİMİNDE PROBLEM ÇÖZME | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
MÖP213 | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Gamze Birel |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere problem çözme yaklaşım ve stratejilerini geliştirmektir. |
İçeriği | Problemin tanımı, Problem türleri, Problem çözme adımları/süreci ve stratejileri ve öğretimi, öğrencilerin yaşadıkları sorunlar, Problem çözmeyi etkileyen etmenler, Problem çözme üzerine yapılmış çalışmaların analizi (yıl bazında), Problem çözmenin değerlendirilmesi ve Problem çözme etkinlikleri |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Problemi açıklayabilecektir. |
2 | Problem çözme ve onun önemini açıklayabilecektir |
3 | Problem çözme öğretiminin amaçlarını açıklayabilecektir. |
4 | Problem çözme öğretiminin aşamalarını açıklayabilecektir. |
5 | Rutin problem çözme stratejilerini uygulayabilecektir. |
6 | Rutin olmayan problem çözme stratejilerini uygulayabilecektir. |
7 | Problem çözme ile ilgili yaşanan sıkıntıları belirleyebilecektir. |
8 | Problem çözme etkinliklerini planlayacaktır |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Problem ve problem çözme nedir? | Anlatım, soru-yanıt, araştırma-inceleme |
2 | Problem çözmenin önemi ve problemlerin sınıflandırılması | Anlatım, soru-yanıt, araştırma-inceleme |
3 | Problem çözme öğretiminin amaçları ve problem çözme süreci | Anlatım, soru-yanıt, araştırma-inceleme |
4 | Rutin problemlerin çözüm stratejilerinin öğretimi | Anlatım, soru-yanıt, araştırma-inceleme |
5 | Rutin olmayan problemlerin çözüm stratejilerinin öğretimi | Anlatım, soru-yanıt, araştırma-inceleme |
6 | Problem çözmeyi etkileyen etmenler | Anlatım, soru-yanıt, araştırma-inceleme |
7 | Problem çözme üzerine yapılmış çalışmaların analizi (yıl bazında) | Anlatım, soru-yanıt, araştırma-inceleme |
8 | ara sınav | |
9 | Problem çözmenin değerlendirilmesi | Anlatım, soru-yanıt, araştırma-inceleme |
10 | Problem çözmede öğrencilerin yaşadıkları sorunlar | Anlatım, soru-yanıt, araştırma-inceleme |
11 | Problem çözme etkinlikleri | Anlatım, soru-yanıt, araştırma-inceleme |
12 | Problem çözme etkinlikleri | Anlatım, soru-yanıt, araştırma-inceleme |
13 | Problem çözme etkinlikleri | Anlatım, soru-yanıt, araştırma-inceleme |
14 | Problem çözme etkinlikleri | Anlatım, soru-yanıt, araştırma-inceleme |
15 | Problem çözme etkinlikleri | Anlatım, soru-yanıt, araştırma-inceleme |
16 | Son Sınav | Anlatım, soru-yanıt, araştırma-inceleme |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Olkun, Sinan ve Toluk Zülbiye. İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi. Ankara: Maya Yayıncılık, 2007. | ||
2 | Altun, Murat. İlköğretim İkinci Kademe (6,7 ve8. Sınıflar) Matematik Öğretimi. 6. Baskı. Bursa: Aktüel, 2008 | ||
3 | Reys ve diğerleri (1995). Helping children learn mathematics. 5. Baskı. Allyn&Bacon. | ||
4 | Posamentier, A. S. & Krulik, S. (2009). Matematikte problem çözme: 3-6. Sınıflar için kavramayı derinleştirecek güçlü stratejiler. (Problem solving in mathematics, grades 3–6: powerful strategies to deepen understanding). Pegem Akademi: Ankara. | ||
5 | Polya, G. (2004). How to Solve It. A New Aspect of Mathematical Method. Princeton University Press |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 1 | 3 | 1. Ödev |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Problemi açıklayabilecektir. | ||
2 | Problem çözme ve onun önemini açıklayabilecektir | 1͵2͵3͵7 | |
3 | Problem çözme öğretiminin amaçlarını açıklayabilecektir. | 1͵2͵3͵7 | |
4 | Problem çözme öğretiminin aşamalarını açıklayabilecektir. | 1͵2͵3͵7 | |
5 | Rutin problem çözme stratejilerini uygulayabilecektir. | 1͵2͵3͵7 | |
6 | Rutin olmayan problem çözme stratejilerini uygulayabilecektir. | 1͵2͵3͵7 | |
7 | Problem çözme ile ilgili yaşanan sıkıntıları belirleyebilecektir. | 1͵2͵3͵7 | |
8 | Problem çözme etkinliklerini planlayacaktır | 1͵2͵3͵7 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 1 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 2 | 2 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav | 0 | 0 | 0 |
100 |