Ders Bilgileri
BEDEN EĞİTİMİ VE VÜCUT GELİŞTİRME III | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
AAB 213 | Güz | 0 | 4 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Güneş ÖZDAMAR |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Sporun işlevlerini öğrenme ve bağımsız olarak fiziksel aktivite yapma becerisini kazanma. |
İçeriği | Spor branşları, voleybol ve basketbol oyunu ve kuralları, beden eğitimi ve sporun önemi, sporun işlevleri, bağımsız fiziksel aktivite yapma, beceri oyunları, hareketsiz yaşamın getirdiği sağlık sorunları, sporun bireye kazandırdığı fiziksel, ruhsal ve sosyal üstünlükler. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Beden eğitimi ve sporun önemini kavrar. |
2 | Hareketsiz yaşamın ne gibi sağlık sorunları getireceğini öğrenir. |
3 | Sporun denge, koordinasyon, kuvvet, dayanıklılık ve çeviklik yanında öz güven de kazandırdığını yaşayarak öğrenir. |
4 | Fiziksel aktiviteye nasıl başlanması gerektiğini yaşayarak öğrenir. |
5 | Beceri kazanacağı bazı oyunları öğrenir. |
6 | Kasve eklemleri öğrenir. |
7 | Vücut geliştirme yöntemlerini öğrenir. |
9 | Sporun işlevlerini öğrenir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Beden eğitimi ve sporun önemi | Ödev, anlatım, uygulama |
2 | Spor ve sağlık | Ödev, anlatım, uygulama |
3 | Fiziksel aktiviteye başlama aşamaları | Ödev, anlatım, uygulama |
4 | Spor branşları | Uygulama |
5 | Eklem ve kas hareketliliği çalışmaları | Uygulama |
6 | Vücut geliştirme antrenmanlarına başlama | Uygulama |
7 | Dayanıklılık antrenmanı | Uygulama |
8 | Ara sınav | Uygulama |
9 | Dayanıklılık antrenmanı | Uygulama |
10 | Kuvvet antrenmanı | Uygulama |
11 | Kuvvet antrenmanı | Uygulama |
12 | Sürat antrenmanı | Uygulama |
13 | Sporun işlevleri | Uygulama |
14 | Cimnastikte duruşlar | Uygulama |
15 | Son sınav | Uygulama |
16 | Son sınav | Uygulama |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Beden Eğitimi Öğretimi, Muska Mosston-Sara Ashworth Spor Yayınevi ve Kitapevi |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Beden eğitimi ve sporun önemini kavrar. | 1͵2͵3͵4͵8 | 1͵2 |
2 | Hareketsiz yaşamın ne gibi sağlık sorunları getireceğini öğrenir. | 1͵2͵3͵4͵8 | 1͵2 |
3 | Sporun denge, koordinasyon, kuvvet, dayanıklılık ve çeviklik yanında öz güven de kazandırdığını yaşayarak öğrenir. | 1͵2͵3͵4͵8 | 1͵2 |
4 | Fiziksel aktiviteye nasıl başlanması gerektiğini yaşayarak öğrenir. | 1͵2͵3 | 1͵2 |
5 | Beceri kazanacağı bazı oyunları öğrenir. | 5 | 1͵2 |
6 | Kasve eklemleri öğrenir. | 6 | 1͵2 |
7 | Vücut geliştirme yöntemlerini öğrenir. | 7 | 1͵2 |
9 | Sporun işlevlerini öğrenir. | 7͵8 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 0 | 0 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
62 |