Ders Bilgileri
MESLEKİ UYGULAMA II | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
AAB 212 | Bahar | 1 | 4 | 3 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Doç. Dr. Ataman KÖSE |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu derste; EKG çekmek ve ritim tanılamak, protokolde belirlenen acil ilaçları kullanmak ve ilgili algoritmaları uygulamak ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçeriği | Dersin tanıtımı (giriş, amaç ve öğrenim hedefleri), EKG çekmek ve ritim tanılamak, acil ilaçlar, yetişkin ritim bozukluklarında acil bakım protokollerini uygulama, çocuk ritim bozukluklarında acil bakım protokollerini uygulama, vaka çalışması. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | EKG çekimi yapmayı ve değerlendirmeyi bilir. |
2 | Yetişkin ileri yaşam desteği algoritmalarını uygulamayı bilir. |
3 | Çocuk ileri yaşam desteği algoritmalarını uygulamayı bilir. |
4 | Yetişkin ve çocuklarda EKG çekimi yapmayı ve değerlendirmeyi bilir. |
5 | EKG çekimi yapmayı ve değerlendirmeyi bilir. |
6 | Yetişkin iyaşam desteği algoritmalarını uygulamayı bilir. |
7 | Çocuk yaşam desteği algoritmalarını uygulamayı bilir. |
8 | Yetişkin ileri yaşam desteği algoritmalarını uygulamayı bilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri | Anlatım, tartışma, uygulama |
2 | EKG Çekmek ve Ritim Tanılamak | Anlatım, tartışma, uygulama |
3 | Acil İlaçlar | Anlatım, tartışma, uygulama |
4 | Yetişkin Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama | Anlatım, tartışma, uygulama |
5 | Yetişkin Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama | Anlatım, tartışma, uygulama |
6 | Yetişkin Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama | Anlatım, tartışma, uygulama |
7 | Ara Sınav | Çoktan Seçmeli Sorular |
8 | Yetişkin Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama | Anlatım, tartışma, uygulama |
9 | Çocuk Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama | Anlatım, tartışma, uygulama |
10 | Çocuk Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama | Anlatım, tartışma, uygulama |
11 | Çocuk Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama | Anlatım, tartışma, uygulama |
12 | Çocuk Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama | Anlatım, tartışma, uygulama |
13 | Çocuk Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama | Anlatım, tartışma, uygulama |
14 | Çocuk Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama | Anlatım, tartışma, uygulama |
15 | Vaka Çalışması | Anlatım, tartışma, uygulama |
16 | Son Sınav | Çoktan Seçmeli Sorular |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | ERC (Avrupa Resüsitasyon Konseyi) Basic life Support, ERC Advanced Life Support, | ||
2 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | EKG çekimi yapmayı ve değerlendirmeyi bilir. | 1͵3 | 1͵2 |
2 | Yetişkin ileri yaşam desteği algoritmalarını uygulamayı bilir. | 1͵2͵3 | 1͵2 |
3 | Çocuk ileri yaşam desteği algoritmalarını uygulamayı bilir. | 1͵2͵3 | 1͵2 |
4 | Yetişkin ve çocuklarda EKG çekimi yapmayı ve değerlendirmeyi bilir. | 1͵2͵3 | 1͵2 |
5 | EKG çekimi yapmayı ve değerlendirmeyi bilir. | 1͵2͵3 | 1͵2 |
6 | Yetişkin iyaşam desteği algoritmalarını uygulamayı bilir. | 1͵2͵3 | 1͵2 |
7 | Çocuk yaşam desteği algoritmalarını uygulamayı bilir. | 1͵2͵3 | 1͵2 |
8 | Yetişkin ileri yaşam desteği algoritmalarını uygulamayı bilir. | 1͵2͵3 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 5 | 70 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
119 |