Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

MESLEK ETİĞİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
SHM 109 Güz 2 0 2 2
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr. Öğr. Üyesi Oya ÖGENLER
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Tıp Tarihi ve Etik dersinin amacı, tıbbi etik bilgisinin artırılıp ve meslek yaşamında gerçekleştireceği tüm uygulamalarda etik ilkelere uyma bilgi ve becerisini kullanmasının sağlanması ve mesleğinde yetkin, meslek kimliğiyle bütünleşmiş, bilgi düzeyini sürekli artırmayı alışkanlık haline getirmiş sağlık çalışanının yetiştirilmesidir.
İçeriği Tıp Tarihi ve Etik dersiyle, öğrencilere tıpla ilgili sağlık çalışanı, hasta, toplum arasındaki ilişkiler ve tüm tıbbi uygulamalarda uyulması gereken etik ilkeler, olası etik problemler ve çözüm yolları anlatılarak, etik kurallara yer verilmiştir.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Öğrencinin tıbbi etik bilgisinin artırılıp ve meslek yaşamında gerçekleştireceği tüm uygulamalarda kullanabilme becerisine sahip olabilmesi.
2 Öğrencinin meslekleriyle ilgili tüm tıbbi olaylarda etik sorunları anlayabilmesi ve etik duyarlılığa sahip olabilmesi.
3 Öğrencilerin etik değerlere sahip dürüst, çalışkan, sorunlar karşısında çağdaş bilimsel çözüm yollarını bulabilmesi.
4 Atatürk devrimlerinden ödün vermeden diğer meslektaşlarıyla, hastalarıyla ve toplumla ilişkisinde etik ilkelere uygun davranışa sahip olabilmesi.
5 Günümüz dünya siyaseti içinde bazı tartışmalara neden olan klinik etik, araştırma etiği, biyoetik ve güncel etik sorunlarıyla ilgili konular hakkında doğru bilgiler edinebilme.
6 Öğrencinin çağdaş, mesleğinde yetkin, meslek kimliğiyle bütünleşmiş, bilgi düzeyini sürekli artırmayı alışkanlık haline getirebilmesi.
7 Günümüz dünya siyaseti içinde bazı tartışmalara neden olan klinik etik, araştırma etiği, biyoetik ve güncel etik sorunlarıyla ilgili konular hakkında doğru bilgiler edinebilme.
8 Günümüz dünya siyaseti içinde bazı tartışmalara neden olan klinik etik, araştırma etiği, biyoetik ve güncel etik sorunlarıyla ilgili konular hakkında doğru bilgiler edinebilme.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Meslek Nedir, Mesleği Meslek Yapan İlkeler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Tıp Etiğinin Ülkemizdeki ve Dünyadaki Tarihi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Tıp Etiğindeki Temel Kavramlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Tıp Etiği İlkeleri I Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Tıp Etiği İlkeleri II Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Aydınlatılmış Onam Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Tıp Etiği Açısından İnsan Hakları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Çoktan Seçmeli veya Klasik Sınav
9 Sağlık Personeli-Hasta İlişkileri ve Etik Sorunlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Sağlık Personelinin Görevleri, Sorumluluğu ve Tıbbi Sorumluluk Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Tıp ve Sağlıkla İlgili Ulusal ve Uluslararası Yazılı Etik Kurallar (Kodlar) Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Tıp Etiğinde Güncel Sorunlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Vaka Sunumları ve Genel Tartışma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Vaka Sunumları ve Genel Tartışma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Vaka Sunumları ve Genel Tartışma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Son Sınav Çoktan Seçmeli veya Klasik Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Ayşegül Demirhan Erdemir, Öztan Öncel, Şahin Aksoy. Çağdaş Tıp Etiği Nobel Tıp Kitabevi , İstanbul,2003. Erdem Aydın, Dünya ve Türk Tıp Tarih, Güneş Kitabevi, İstanbul,2006. Erdem Aydın, Tıp Etiğine Giriş, Pegem Yayıncılık Ankara,2001. Tıp Tarihi ve Tıp Etiği Ders Kitabı, Cerrahpaşa Yayınev, İstanbul,2007, Nesrin Çobanoğlu Kuramsal ve Uygulamalı Tıp Etiği Eflatun Yayınevi İstanbul2009. Nesrin Çobanoğlu, Tıp Etiği, İlke Yayınevi, Ankara,2007.Ayşegül Erdemir Demirhan, Klinik Etik Nobel Tıp Kitabevi İstanbul,2001.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Öğrencinin tıbbi etik bilgisinin artırılıp ve meslek yaşamında gerçekleştireceği tüm uygulamalarda kullanabilme becerisine sahip olabilmesi. 8 1
2 Öğrencinin meslekleriyle ilgili tüm tıbbi olaylarda etik sorunları anlayabilmesi ve etik duyarlılığa sahip olabilmesi. 8 1
3 Öğrencilerin etik değerlere sahip dürüst, çalışkan, sorunlar karşısında çağdaş bilimsel çözüm yollarını bulabilmesi. 8 1
4 Atatürk devrimlerinden ödün vermeden diğer meslektaşlarıyla, hastalarıyla ve toplumla ilişkisinde etik ilkelere uygun davranışa sahip olabilmesi. 8 2
5 Günümüz dünya siyaseti içinde bazı tartışmalara neden olan klinik etik, araştırma etiği, biyoetik ve güncel etik sorunlarıyla ilgili konular hakkında doğru bilgiler edinebilme. 8 2
6 Öğrencinin çağdaş, mesleğinde yetkin, meslek kimliğiyle bütünleşmiş, bilgi düzeyini sürekli artırmayı alışkanlık haline getirebilmesi. 8 2
7 Günümüz dünya siyaseti içinde bazı tartışmalara neden olan klinik etik, araştırma etiği, biyoetik ve güncel etik sorunlarıyla ilgili konular hakkında doğru bilgiler edinebilme. 8 2
8 Günümüz dünya siyaseti içinde bazı tartışmalara neden olan klinik etik, araştırma etiği, biyoetik ve güncel etik sorunlarıyla ilgili konular hakkında doğru bilgiler edinebilme. 8 2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 6 6
7 Ara Sınav 1 5 5
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 5 5
15 Son Sınav 1 5 5
63