Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
BYS 113 Güz 2 0 2 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Burcu PEKDUYURUCU AYDIN
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Toplam kalite yönetiminin ana unsurlarından biri olan müşteri memnuniyeti ilkesinin öneminin kavranması ve müşteri memnuniyetinin arttırılması yöntemlerini öğrenilmesini sağlamak. müşteriyi kazanma ve tutmayı kavramak.
İçeriği Müşteri ilişkileri kavramı ve özellikleri. müşteri davranışları ve müşteri memnuniyeti. örgütsel kültür ve değişim. müşteri memnuniyeti odaklı kültürün oluşturulması. kültür değişimindeki engeller. müşteri odaklı değişim yönetimi. satış ve pazarlamada toplam kalite yönetimi. müşteriyi kazanma ve tutma. müşteri için değer yaratma. müşterilerle iletişim, iletişim modeli ve ögeleri. müşterilerle iletişim biçimleri. müşteri hizmeti, hizmet kalitesi ve sistemi. müşteri ilişkilerinin ölçülmesi, kıyaslama. focus grup görüşmeleri, danışma panelleri, kritik olay tekniği, müşteri ilişkileri anketi.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Müşteriyi tanımak
2 Müşteri memnuniyetini artırmak
3 Tüketici davranışlarını yorumlamak
4 Müşteri şikayetlerini değerlendirmek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 müşteri ve müşteri ilişkileri yönetimi kavramı Anlatım, soru-cevap, tartışma
2 müşteri davranışları ve müşteri memnuniyeti Anlatım, soru-cevap, tartışma
3 örgütsel kültür ve değişim. Anlatım, soru-cevap, tartışma
4 müşteri memnuniyeti odaklı kültürün oluşturulması Anlatım, soru-cevap, tartışma
5 kültür değişimindeki engeller Anlatım, soru-cevap, tartışma
6 müşteri odaklı değişim yönetimi Anlatım, soru-cevap, tartışma
7 satış ve pazarlamada toplam kalite yönetimi Anlatım, soru-cevap, tartışma
8 Ara Sınav Sınav
9 müşteriyi kazanma ve tutma Anlatım, soru-cevap, tartışma
10 müşteri için değer yaratma Anlatım, soru-cevap, tartışma
11 müşterilerle iletişim, iletişim modeli ve ögeleri Anlatım, soru-cevap, tartışma
12 müşterilerle iletişim biçimleri Anlatım, soru-cevap, tartışma
13 müşteri hizmeti, hizmet kalitesi ve sistemi Anlatım, soru-cevap, tartışma
14 müşteri ilişkilerinin ölçülmesi, kıyaslama Anlatım, soru-cevap, tartışma
15 focus grup görüşmeleri, danışma panelleri, kritik olay tekniği, müşteri ilişkileri anketi. Anlatım, soru-cevap, tartışma
16 Son Sınav Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Odabaşı Yavuz (2013), Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem yayıncılık

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Müşteriyi tanımak 8 1͵2
2 Müşteri memnuniyetini artırmak 8͵16 1͵2
3 Tüketici davranışlarını yorumlamak 8͵16 1͵2
4 Müşteri şikayetlerini değerlendirmek 8 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 1 6 6
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 6 6
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 5 5
15 Son Sınav 1 1 1
75