Ders Bilgileri
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
BYS 108 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Burcu PEKDUYURUCU AYDIN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrencilerin duygusal zekalarının yükselmesi, kendilerini tanıyabilmeleri. empati yeteneklerinin artması ve sağlıklı iletişim kurabilmeleri. topluma yararlı olmaları ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olmaları. |
İçeriği | Davranış bilimleri temel kavramları, kültür, sosyal gruplar; kişilik ve kişilik kuramları, duygusal zeka, bireyler arası iletişim, sosyal etki ve uyma davranışı, tutum ve önyargı. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Bireysel davranışları incelemek ve değerlendirmek |
2 | Örgütsel davranışları incelemek ve değerlendirmek |
3 | Örgüt kültürü ve örgüt iklimi hakkında bilgi sahibi olmak |
4 | Örgütsel motivasyon yöntemlerini tanımak |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Davranış Bilimleri | anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Kültür ve kültürel değişme | anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Sosyal etki ve uyma | anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Öğrenme | anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Sosyal gruplar | anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Duygusal zeka | anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Kişilik ve benlik | anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav |
9 | Tutumlar ve önyargı | anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Bireyler arası iletişim | anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Motivasyon | anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Uyum sorunları ve savunma mekanizmaları | anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Zaman Yönetimi | anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Stres Yönetiim | anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Genel Değerlendirme | anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Son Sınav | Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Salih GÜNEY (2008), Davranış Bilimleri, Nobel Yayın Dağıtım. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Bireysel davranışları incelemek ve değerlendirmek | 4͵11 | 1͵2 |
2 | Örgütsel davranışları incelemek ve değerlendirmek | 4͵11͵16 | 1͵2 |
3 | Örgüt kültürü ve örgüt iklimi hakkında bilgi sahibi olmak | 4͵11͵16 | 1͵2 |
4 | Örgütsel motivasyon yöntemlerini tanımak | 4͵11͵16 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 6 | 2 | 12 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 9 | 9 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
75 |