Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

ETKİLİ VE GÜZEL KONUŞMA
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
BYS 203 Güz 2 0 2 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Burcu PEKDUYURUCU AYDIN
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Öğrencilerin ana dillerini en güzel biçimiyle kullanabilmek için ses ve nefes kullanım kapasitelerini en üst düzeye çıkarabilmek; doğaçlama ve metin değerlendirme becerilerini en üst düzeyde geliştirebilmek; dersin temel amaçlarıdır. Dersin İçeriği
İçeriği Güzel ve etkili konuşmada diksiyon (söyleniş, telaffuz) yani seslerin doğru çıkarılması son derece önemlidir. Fonetik bilgisi seslerin çıkarılışını inceler. Diksiyon ise buna ek olarak daha geniş bir kapsamda ses organlarının doğru sesleri çıkarabilecek şekilde eğitilmeleri üzerine odaklanır.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Ses organlarını doğru sesleri çıkarabilecek şekilde kullanarak güzel ve etkili konuşmayı bilir
2 Ana dilini en güzel biçimiyle kullanır.
3 Ana dilinin ses ve nefes kullanım kapasitelerini en üst düzeye çıkarır.
4

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Toplum önüne çıkma ve sunum cesareti kazanma anlatım, uygulama
2 Doğru ve güzel konuşmanın 10 altın kuralı anlatım, soru-cevap
3 Konuşmayı bozan unsurlar Solumayı - Nefes almayı Düzeltmek anlatım, soru-cevap
4 Fonetik Açıdan Türkçe’nin Bazı Özellikleri ve Üstünlükleri Ünlü ve Ünsüz Harflerin Doğru Çıkarılması anlatım, soru-cevap
5 Ses organlarını Geliştirmek Diksiyon, Fonetik, Artikülatörler anlatım, soru-cevap
6 İletişimde yer alan sistemler Jest ve mimikler anlatım, soru-cevap
7 El, kol ve avuçların kullanılması anlatım, soru-cevap
8 Ara Sınav Sınav
9 İlişkilerde mesafe kavramı, Bölge mesafeleri anlatım, soru-cevap
10 Aldatma, yalan, şüphe hareketleri anlatım, soru-cevap
11 Gergin imajı, diğer popüler davranış ve hareketler, kur hareketleri, etkili dinleme anlatım, soru-cevap
12 Söyleyiş bozuklukları; Kısa iken uzun söylenen heceler, Uzun iken kısa söylenen heceler anlatım, soru-cevap
13 Diftonglar, Ulama ve Ulama özellikleri anlatım, soru-cevap
14 Tonlama- Entonasyon Boğumlama, Boğumlama Alıştırmaları anlatım, soru-cevap
15 Doğru Bildiğimiz Yanlışlar anlatım, soru-cevap
16 Son Sınav Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Konuşma, Diksiyon, Nefes Teknikleri üzerine yazılmış kitaplar ve uygulama görüntüleri, çeşitli protokol konuşmaları

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Ses organlarını doğru sesleri çıkarabilecek şekilde kullanarak güzel ve etkili konuşmayı bilir 16 1͵2
2 Ana dilini en güzel biçimiyle kullanır. 16 1͵2
3 Ana dilinin ses ve nefes kullanım kapasitelerini en üst düzeye çıkarır. 8͵16 1͵2
4 16 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 2 5 10
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 1 4 4
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 5 5
7 Ara Sınav 1 2 2
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 1 2 2
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 1 2 2
14 Son Sınav için Hazırlık 1 5 5
15 Son Sınav 1 3 3
75