Ders Bilgileri
ETKİLİ VE GÜZEL KONUŞMA | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
BYS 203 | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Burcu PEKDUYURUCU AYDIN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrencilerin ana dillerini en güzel biçimiyle kullanabilmek için ses ve nefes kullanım kapasitelerini en üst düzeye çıkarabilmek; doğaçlama ve metin değerlendirme becerilerini en üst düzeyde geliştirebilmek; dersin temel amaçlarıdır. Dersin İçeriği |
İçeriği | Güzel ve etkili konuşmada diksiyon (söyleniş, telaffuz) yani seslerin doğru çıkarılması son derece önemlidir. Fonetik bilgisi seslerin çıkarılışını inceler. Diksiyon ise buna ek olarak daha geniş bir kapsamda ses organlarının doğru sesleri çıkarabilecek şekilde eğitilmeleri üzerine odaklanır. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Ses organlarını doğru sesleri çıkarabilecek şekilde kullanarak güzel ve etkili konuşmayı bilir |
2 | Ana dilini en güzel biçimiyle kullanır. |
3 | Ana dilinin ses ve nefes kullanım kapasitelerini en üst düzeye çıkarır. |
4 |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Toplum önüne çıkma ve sunum cesareti kazanma | anlatım, uygulama |
2 | Doğru ve güzel konuşmanın 10 altın kuralı | anlatım, soru-cevap |
3 | Konuşmayı bozan unsurlar Solumayı - Nefes almayı Düzeltmek | anlatım, soru-cevap |
4 | Fonetik Açıdan Türkçe’nin Bazı Özellikleri ve Üstünlükleri Ünlü ve Ünsüz Harflerin Doğru Çıkarılması | anlatım, soru-cevap |
5 | Ses organlarını Geliştirmek Diksiyon, Fonetik, Artikülatörler | anlatım, soru-cevap |
6 | İletişimde yer alan sistemler Jest ve mimikler | anlatım, soru-cevap |
7 | El, kol ve avuçların kullanılması | anlatım, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | Sınav |
9 | İlişkilerde mesafe kavramı, Bölge mesafeleri | anlatım, soru-cevap |
10 | Aldatma, yalan, şüphe hareketleri | anlatım, soru-cevap |
11 | Gergin imajı, diğer popüler davranış ve hareketler, kur hareketleri, etkili dinleme | anlatım, soru-cevap |
12 | Söyleyiş bozuklukları; Kısa iken uzun söylenen heceler, Uzun iken kısa söylenen heceler | anlatım, soru-cevap |
13 | Diftonglar, Ulama ve Ulama özellikleri | anlatım, soru-cevap |
14 | Tonlama- Entonasyon Boğumlama, Boğumlama Alıştırmaları | anlatım, soru-cevap |
15 | Doğru Bildiğimiz Yanlışlar | anlatım, soru-cevap |
16 | Son Sınav | Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Konuşma, Diksiyon, Nefes Teknikleri üzerine yazılmış kitaplar ve uygulama görüntüleri, çeşitli protokol konuşmaları |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Ses organlarını doğru sesleri çıkarabilecek şekilde kullanarak güzel ve etkili konuşmayı bilir | 16 | 1͵2 |
2 | Ana dilini en güzel biçimiyle kullanır. | 16 | 1͵2 |
3 | Ana dilinin ses ve nefes kullanım kapasitelerini en üst düzeye çıkarır. | 8͵16 | 1͵2 |
4 | 16 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 1 | 4 | 4 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
7 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 1 | 2 | 2 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 1 | 2 | 2 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
15 | Son Sınav | 1 | 3 | 3 |
75 |