Ders Bilgileri
KAMU ÖZEL KESİM VE YAPISI | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
BYS 208 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Özlem ERDOĞAN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrencilere kamu kurumları ve özel kesim kurumlarının yapısı, görevleri ve çalışma biçimleri konusunda bilgi vermektir. |
İçeriği | Türkiye´nin yönetsel yapısı, merkezi yönetim, yerel yönetimler, sendikalar, üniversiteler ve STK lar ve işleyişini içerir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Kamu ve özel kesimin işleyişi hakkında bilgi sahibi olur. |
2 | Merkezi yönetim ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur. |
3 | Yerel yönetimler ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur. |
4 | Üniversitelerin yapısını ve işleyişini bilir. |
5 | Sivil toplum kuruluşlarını ve görevlerini bilir. |
6 | Kamu kesimindeki verimsizlik nedenlerini bilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Kamu ve özel sektör yönetimi ve aralarındaki farklar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Kamu sektörünün örgütsel yapısı | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Merkezi yönetim ve işleyişi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Merkezi yönetim ve işleyişi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Yerel yönetimler ve işleyişi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Kamu İktisadi Teşekkülleri ve Bankalar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Kamuya ait özerk kuruluşlar. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav |
9 | Bağımsız Düzenleyici üst kurumlar ve kurullar. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Siyasi Partiler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Sendikalar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Vakıflar ve kamuya yararlı dernekler. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Kamu ve özel kesimin etkin yönetimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Vakıf, dernek, ekonomi, sanayi ve ticari kurumlar Hizmet birimleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Son Sınav | Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | kitap | Kamu-Özel Kesim Yapısı ve İlişkileri, | İstanbul : Lisans Yayınevi, 2009 |
2 | Yardımcı kitap | Kamu-Özel Kesim Yapısı ve İlişkileri, | Ankara: Nobel Yayınevi, 2003 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Kamu ve özel kesimin işleyişi hakkında bilgi sahibi olur. | 11͵16 | 1͵2 |
2 | Merkezi yönetim ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur. | 11͵16 | 1͵2 |
3 | Yerel yönetimler ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur. | 11 | 1͵2 |
4 | Üniversitelerin yapısını ve işleyişini bilir. | 11 | 1͵2 |
5 | Sivil toplum kuruluşlarını ve görevlerini bilir. | ||
6 | Kamu kesimindeki verimsizlik nedenlerini bilir. |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 6 | 1 | 6 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 1 | 10 | 10 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
100 |