Ders Bilgileri
MESLEKİ İNGİLİZCE-II | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
BYS 206 | Bahar | 3 | 1 | 4 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Burcu PEKDUYURUCU AYDIN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin İngilizce akademik çalışmalara yönelik olarak akademik dil becerilerini geliştirmede gerekli olan, eleştirel düşünme yeteneği kazandırmak için bilgi, fikir ve yargıları kavrama, değerlendirme ve sentezlemelerine rehberlik etmektir. |
İçeriği | Nasıl etkin öğrenilir, kolay ve etkili öğrenme için nasıl stratejiler geliştirilir. Daha iyi eğitim ya da sınav stratejileri için geliştirilmiş bellek teknikleri. Dersin içeriği, akademik dil becerilerini öğretmek için, mesleğin çeşitli alanlarında ve onların çalışmaları ile ilgili sıklıkla kullanılan Mesleki İngilizce'nin dil yapılarını ve fonksiyonlarını kapsayan uygun bir ortamı kapsamaktadır. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Professional English I dersinde elde ettikleri bilgileri geliştirirler. |
2 | Temel düzeyde İngilizce'yi kavrarlar. |
3 | Kendi seviyelerindeki İngilizce paragrafları, alıntıları ve günlük konuları yazılı ve sözlü olarak yorumlarlar. |
4 | Gazete ve dergi yazılarını, kısa hikayeleri ve kısa yazışmaları yorumlarlar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | genel iletişim | Anlatım, uygulama, soru-cevap |
2 | etkili iletişim teknikleri | Anlatım, uygulama, soru-cevap |
3 | etkin iş sunumu ipuçları | Anlatım, uygulama, soru-cevap |
4 | örgütsel davranış | Anlatım, uygulama, soru-cevap |
5 | büro yönetimi | Anlatım, uygulama, soru-cevap |
6 | ofis araçları | Anlatım, uygulama, soru-cevap |
7 | örgütsel stratejiler | Anlatım, uygulama, soru-cevap |
8 | Ara sınav | Sınav |
9 | kamu ve özel sektör | Anlatım, uygulama, soru-cevap |
10 | kriz yönetimi | Anlatım, uygulama, soru-cevap |
11 | stres yönetimi | Anlatım, uygulama, soru-cevap |
12 | telefonla iletişim | Anlatım, uygulama, soru-cevap |
13 | cv hazırlama | Anlatım, uygulama, soru-cevap |
14 | cv formatı | Anlatım, uygulama, soru-cevap |
15 | cv örnekleri | Anlatım, uygulama, soru-cevap |
16 | Son Sınav | Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Yorgancı Nilgün (2009), English for office management and secretaryship, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Professional English I dersinde elde ettikleri bilgileri geliştirirler. | 13 | 1͵2 |
2 | Temel düzeyde İngilizce'yi kavrarlar. | 13 | 1͵2 |
3 | Kendi seviyelerindeki İngilizce paragrafları, alıntıları ve günlük konuları yazılı ve sözlü olarak yorumlarlar. | 13 | 1͵2 |
4 | Gazete ve dergi yazılarını, kısa hikayeleri ve kısa yazışmaları yorumlarlar. | 13 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 1 | 5 | 5 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
125 |