Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
TSH 215 Güz 2 0 2 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Mehmet ŞİMŞEK
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar yok
Staj Durumu Yok
Amacı müşteriler ile iletişim kurabilmek müşterilerin özelliklerine göre sınıflandırılmasına yardımcı olabilmek tüketici davranışlarını yorumlayabilmek randevu düzenleyebilmesini ve izleyebilmek müşteriyi ağırlayabilmek müşteri memnuniyet ölçümüne yardımcı olmayı sağlamaktır.
İçeriği Müşteriler ile iletişim kurmak Müşterilerin sınıflandırılmasına yardımcı olmak Online tüketici davranışları ile ilgili bilgileri yorumlamak Geleneksel tüketici davranışları ile ilgili bilgileri yorumlamak Randevu düzenlemek ve izlemek / Müşteriyi ağırlamak Müşteri değeri yaratmak konusunda katkı sağlamak Müşteri memnuniyetinin ölçümüne katkı sağlamak Müşteri şikayetleri yönetimine katkı sağlamak

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Müşteriyi tanımak I
2 Müşteriyi tanımak II
3 Müşteri randevu ve kabul programı yapmak
4 Müşteri memnuniyetini artırmak

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Müşteriler ile iletişim kurmak anlatım, soru cevap
2 Müşteriler ile iletişim kurmak anlatım, soru cevap
3 Müşterilerin sınıflandırılmasına yardımcı olmak anlatım, soru cevap
4 Müşterilerin sınıflandırılmasına yardımcı olmak anlatım, soru cevap
5 Online tüketici davranışları ile ilgili bilgileri yorumlamak anlatım, soru cevap
6 Geleneksel tüketici davranışları ile ilgili bilgileri yorumlamak anlatım, soru cevap
7 Randevu düzenlemek ve izlemek / Müşteriyi ağırlamak anlatım, soru cevap
8 Ara sınav
9 Randevu düzenlemek ve izlemek / Müşteriyi ağırlamak anlatım, soru cevap
10 Müşteri değeri yaratmak konusunda katkı sağlamak anlatım, soru cevap
11 Müşteri değeri yaratmak konusunda katkı sağlamak anlatım, soru cevap
12 Müşteri memnuniyetinin ölçümüne katkı sağlamak anlatım, soru cevap
13 Müşteri memnuniyetinin ölçümüne katkı sağlamak anlatım, soru cevap
14 Müşteri şikayetleri yönetimine katkı sağlamak anlatım, soru cevap
15 Müşteri şikayetleri yönetimine katkı sağlamak anlatım, soru cevap
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Ders kitabı, yardımcı kitap ve diğer kaynaklar

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Müşteriyi tanımak I 7͵11 1͵2
2 Müşteriyi tanımak II 7͵11 1͵2
3 Müşteri randevu ve kabul programı yapmak 7͵11 1͵2
4 Müşteri memnuniyetini artırmak 7͵11 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 1 1
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 2 2
15 Son Sınav 1 1 1
75