Ders Bilgileri
PAZARLAMA İLKELERİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
TSH 209 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Hasan ÖZBEK |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Pazarlama anlayışını analiz etmek, Pazarlama anlayışı belirleyebilmek, Pazarlama çevresini analiz edebilmek, Pazar bölümlerini değerlendirebilmek, Ürünün farklılaştırılmasına ve konumlandırılmasına katkıda bulunabilmek, Fiyatın belirlenmesine ve yönetimine yardımcı olabilmek, Pazarlama kanallarını belirleyebilmek. |
İçeriği | İşletmenin mevcut pazarlama anlayışını analiz etmek İşletme ve pazarın durumuna göre pazarlama anlayışını belirlemek Kontrol edilemeyen değişkenleri belirlemek Pazar bölümlerini değerlendirmek Uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlamak Ürünün farklılaştırılmasına yardımcı olmak Ürünün farklılaştırılmasına yardımcı olmak /Ürünün konumlandırılmasına yardımcı olmak Ürünün yaşam dönemlerini saptayarak tedbirler alma /Fiyatın belirlenmesine yardımcı olmak Fiyatın uyarlanmasını sağlamak /Fiyat değiştirme stratejilerine önerilerde bulunmak Pazarlama kanallarını belirlemek |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | İşletmenin pazarlama anlayışının gelişimine katkıda bulunmak |
2 | Pazarlama çevresini analiz etmek |
3 | Pazarı bölümleyerek hedef pazarın seçimine katkıda bulunmak |
4 | Ürün kararlarına yardımcı olacak fikirler oluşturmak |
5 | Fiyatlama stratejilerinin oluşumuna katkı sağlamak |
6 | İlgili birimlere pazarlama kanallarına ilişkin bilgi sağlamak yeterlikleri kazandırılacaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | İşletmenin mevcut pazarlama anlayışını analiz etmek İşletme ve pazarın durumuna göre pazarlama anlayışını belirlemek Kontrol edilemeyen değişkenleri belirlemek | anlatım, soru cevap |
2 | Kontrol edilemeyen değişkenleri belirlemek / Kontrol edilebilen değişkenleri belirlemek | anlatım, soru cevap |
3 | Kontrol edilebilen değişkenleri belirlemek /Pazar bölümlerini değerlendirmek | anlatım, soru cevap |
4 | Pazar bölümlerini değerlendirmek / Uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlamak | anlatım, soru cevap |
5 | Uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlamak Ürünün farklılaştırılmasına yardımcı olmak | anlatım, soru cevap |
6 | Ürünün farklılaştırılmasına yardımcı olmak /Ürünün konumlandırılmasına yardımcı olmak | anlatım, soru cevap |
7 | Ürünün farklılaştırılmasına yardımcı olmak /Ürünün konumlandırılmasına yardımcı olmak | anlatım, soru cevap |
8 | Ara sınav | |
9 | Ürünün yaşam dönemlerini saptayarak tedbirler alma /Fiyatın belirlenmesine yardımcı olmak | anlatım, soru cevap |
10 | Fiyatın belirlenmesine yardımcı olmak / Fiyatın uyarlanmasını sağlamak | anlatım, soru cevap |
11 | Fiyatın uyarlanmasını sağlamak /Fiyat değiştirme stratejilerine önerilerde bulunmak | anlatım, soru cevap |
12 | Fiyat değiştirme stratejilerine önerilerde bulunmak | anlatım, soru cevap |
13 | Pazarlama kanallarını belirlemek | anlatım, soru cevap |
14 | Pazarlama kanallarının tasarımının yapılmasına katkı sağlamak | anlatım, soru cevap |
15 | Kanal sistemleri içinden en uygun olanının seçimine katkı sağlamak | anlatım, soru cevap |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Ders kitabı, yardımcı kitap ve diğer kaynaklar |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | İşletmenin pazarlama anlayışının gelişimine katkıda bulunmak | 3͵7͵13 | 1͵2 |
2 | Pazarlama çevresini analiz etmek | 3͵7͵13 | 1͵2 |
3 | Pazarı bölümleyerek hedef pazarın seçimine katkıda bulunmak | 3͵7͵13 | 1͵2 |
4 | Ürün kararlarına yardımcı olacak fikirler oluşturmak | 3͵7͵13 | 1͵2 |
5 | Fiyatlama stratejilerinin oluşumuna katkı sağlamak | 3͵7͵13 | 1͵2 |
6 | İlgili birimlere pazarlama kanallarına ilişkin bilgi sağlamak yeterlikleri kazandırılacaktır. | 3͵7͵13 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 20 | 20 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
125 |