Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

PAZARLAMA İLKELERİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
TSH 209 Güz 3 0 3 5
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Hasan ÖZBEK
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar yok
Staj Durumu Yok
Amacı Pazarlama anlayışını analiz etmek, Pazarlama anlayışı belirleyebilmek, Pazarlama çevresini analiz edebilmek, Pazar bölümlerini değerlendirebilmek, Ürünün farklılaştırılmasına ve konumlandırılmasına katkıda bulunabilmek, Fiyatın belirlenmesine ve yönetimine yardımcı olabilmek, Pazarlama kanallarını belirleyebilmek.
İçeriği İşletmenin mevcut pazarlama anlayışını analiz etmek İşletme ve pazarın durumuna göre pazarlama anlayışını belirlemek Kontrol edilemeyen değişkenleri belirlemek Pazar bölümlerini değerlendirmek Uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlamak Ürünün farklılaştırılmasına yardımcı olmak Ürünün farklılaştırılmasına yardımcı olmak /Ürünün konumlandırılmasına yardımcı olmak Ürünün yaşam dönemlerini saptayarak tedbirler alma /Fiyatın belirlenmesine yardımcı olmak Fiyatın uyarlanmasını sağlamak /Fiyat değiştirme stratejilerine önerilerde bulunmak Pazarlama kanallarını belirlemek

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 İşletmenin pazarlama anlayışının gelişimine katkıda bulunmak
2 Pazarlama çevresini analiz etmek
3 Pazarı bölümleyerek hedef pazarın seçimine katkıda bulunmak
4 Ürün kararlarına yardımcı olacak fikirler oluşturmak
5 Fiyatlama stratejilerinin oluşumuna katkı sağlamak
6 İlgili birimlere pazarlama kanallarına ilişkin bilgi sağlamak yeterlikleri kazandırılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İşletmenin mevcut pazarlama anlayışını analiz etmek İşletme ve pazarın durumuna göre pazarlama anlayışını belirlemek Kontrol edilemeyen değişkenleri belirlemek anlatım, soru cevap
2 Kontrol edilemeyen değişkenleri belirlemek / Kontrol edilebilen değişkenleri belirlemek anlatım, soru cevap
3 Kontrol edilebilen değişkenleri belirlemek /Pazar bölümlerini değerlendirmek anlatım, soru cevap
4 Pazar bölümlerini değerlendirmek / Uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlamak anlatım, soru cevap
5 Uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlamak Ürünün farklılaştırılmasına yardımcı olmak anlatım, soru cevap
6 Ürünün farklılaştırılmasına yardımcı olmak /Ürünün konumlandırılmasına yardımcı olmak anlatım, soru cevap
7 Ürünün farklılaştırılmasına yardımcı olmak /Ürünün konumlandırılmasına yardımcı olmak anlatım, soru cevap
8 Ara sınav
9 Ürünün yaşam dönemlerini saptayarak tedbirler alma /Fiyatın belirlenmesine yardımcı olmak anlatım, soru cevap
10 Fiyatın belirlenmesine yardımcı olmak / Fiyatın uyarlanmasını sağlamak anlatım, soru cevap
11 Fiyatın uyarlanmasını sağlamak /Fiyat değiştirme stratejilerine önerilerde bulunmak anlatım, soru cevap
12 Fiyat değiştirme stratejilerine önerilerde bulunmak anlatım, soru cevap
13 Pazarlama kanallarını belirlemek anlatım, soru cevap
14 Pazarlama kanallarının tasarımının yapılmasına katkı sağlamak anlatım, soru cevap
15 Kanal sistemleri içinden en uygun olanının seçimine katkı sağlamak anlatım, soru cevap
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Ders kitabı, yardımcı kitap ve diğer kaynaklar

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 İşletmenin pazarlama anlayışının gelişimine katkıda bulunmak 3͵7͵13 1͵2
2 Pazarlama çevresini analiz etmek 3͵7͵13 1͵2
3 Pazarı bölümleyerek hedef pazarın seçimine katkıda bulunmak 3͵7͵13 1͵2
4 Ürün kararlarına yardımcı olacak fikirler oluşturmak 3͵7͵13 1͵2
5 Fiyatlama stratejilerinin oluşumuna katkı sağlamak 3͵7͵13 1͵2
6 İlgili birimlere pazarlama kanallarına ilişkin bilgi sağlamak yeterlikleri kazandırılacaktır. 3͵7͵13 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 2 2
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 20 20
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 3 3
15 Son Sınav 1 1 1
125