Ders Bilgileri
HARİTACILIK TARİHİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
HKD 125 | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Yeryüzünü tanımlama ve haritalama insanoğlunun var oluşundan bu yana her zaman merak konusu olmuştur. Geçmişten günümüze insanların ülkelerin savaşta ve barışta, askeri ve sivil amaçlı uygulamalarında harita hep yardımcı bir kaynak ve önemli bir araç olmuştur. Bu nedenle haritacılık tarihindeki bilimsel amaçlı çalışmaların tanıtılması ve bunların günümüz yansımalarının öğretilmesi bu dersin temel amacını teşkil etmektedir. |
İçeriği | İlk çağ, Orta çağ ve yakın çağımızda haritacılık. Savaşlarda haritanın tarihsel önemi, sivil amaçlı haritacılık faaliyetleri, keşif amaçlı haritacılık faaliyetleri. Dünyada haritacılık, İslamda haritacılık, Türklerde Haritacılık, Haritacılığın insanlığa bilimsel kazanımları, Haritacılıkta önemli bilim insanları ve yaptığı çalışmalar. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | İlk çağ, Orta çağ ve yakın çağımızda haritacılık faaliyetlerini bilir |
2 | Savaşlarda haritanın tarihsel önemi, sivil amaçlı haritacılık faaliyetleri, keşif amaçlı haritacılık faaliyetlerini bilir |
3 | Dünyada haritacılık tarihini bilir |
4 | İslamda haritacılık tarihini bilir |
5 | Türklerde Haritacılık tarihini bilir |
6 | Haritacılığın insanlığa bilimsel kazanımlarını öğrenir |
7 | Haritacılıkta önemli bilim insanları ve yaptığı çalışmalar.hakkında bilgi sahibi olur |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | ||
2 | ||
3 | ||
4 | ||
5 | ||
6 | ||
7 | ||
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 | ||
15 | ||
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | İlk çağ, Orta çağ ve yakın çağımızda haritacılık faaliyetlerini bilir | 1͵3͵15 | 1͵2 |
2 | Savaşlarda haritanın tarihsel önemi, sivil amaçlı haritacılık faaliyetleri, keşif amaçlı haritacılık faaliyetlerini bilir | 1͵3͵15 | 1͵2 |
3 | Dünyada haritacılık tarihini bilir | 1͵3͵15 | 1͵2 |
4 | İslamda haritacılık tarihini bilir | 1͵3͵15 | 1͵2 |
5 | Türklerde Haritacılık tarihini bilir | 1͵3͵15 | 1͵2 |
6 | Haritacılığın insanlığa bilimsel kazanımlarını öğrenir | 1͵3͵15 | 1͵2 |
7 | Haritacılıkta önemli bilim insanları ve yaptığı çalışmalar.hakkında bilgi sahibi olur | 1͵3͵15 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 1 | 1 | 1 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 2 | 2 | 4 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
50 |