Ders Bilgileri
MODERN ÖLÇÜ ALETLERİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
HKD 124 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Modern jeodezik ölçme aletlerini daha ayrıntılı bir şekilde tanıma öğrenme sağlanır |
İçeriği | Giriş, tarihçe , tanımlar, elektromağnetik uzunluk ölçerler ve ölçme prensibi, Elektromagnetik dalgalar, Genlik ve frekans modülasyonu, Yansıtıcılar Elektromağnetik dalgalarla uzunluk ölçme yöntemleri, faz karşılaştırma ve faz farkı yöntemi, Elektromağnetik uzunluk ölçerlerin kontrol ve kalibrasyonu, arazi ölçmeleriyle kalibrasyonu, kontrol kenarının tasarımı, Elektronik takeometreler, Elektronik takeometrelerde incelik. Klasik takeometrelerle elektronik takeometrelerin karşılaştırılması, Sayısal nivolar, ölçme prensibi ve miralar, GPS hakkında genel bilgi, GPS alıcıları, antenler ve GPS konum belirleme yöntemleri, TUSAGA-AKTİF/CORS TR |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Harita üretiminde kullanılan modern ölçme aletlerini tanıma, ölçme prensiplerini öğrenme. |
2 | Arazide yapılan ölçüleri projeksiyon düzlemine indirgeyebilme. |
3 | Elektronik uzaklık ölçerlerin kontrol ve kalibrasyonunu yapabilme |
4 | Ölçme laboratuvarında bulunan elektronik takeometre, sayısal nivo ve GPS alıcılarını kullanabilme becerisi kazanmak. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Giriş, tarihçe , tanımlar, elektromağnetik uzunluk ölçerler ve ölçme prensibi | anlatım, uygulama |
2 | Elektromagnetik dalgalar, Genlik ve frekans modülasyonu, Yansıtıcılar | anlatım, uygulama |
3 | Elektromağnetik dalgalarla uzunluk ölçme yöntemleri, faz karşılaştırma ve faz farkı yöntemi, | anlatım, uygulama |
4 | Elektromağnetik dalgalarla uzunluk ölçme yöntemleri, faz karşılaştırma ve faz farkı yöntemi, | anlatım, uygulama |
5 | Elektromağnetik uzunluk ölçerlerin kontrol ve kalibrasyonu, arazi ölçmeleriyle kalibrasyonu, kontrol kenarının tasarımı, | anlatım, uygulama |
6 | Elektromağnetik uzunluk ölçerlerin kontrol ve kalibrasyonu, arazi ölçmeleriyle kalibrasyonu, kontrol kenarının tasarımı, | anlatım, uygulama |
7 | Elektronik takeometreler, Elektronik takeometrelerde incelik. | anlatım, uygulama |
8 | ara sınav | |
9 | Klasik takeometrelerle elektronik takeometrelerin karşılaştırılması, | anlatım, uygulama |
10 | Elektronik takeometrelerle uygulamalar | anlatım, uygulama |
11 | Sayısal nivolar, ölçme prensibi ve miralar, | anlatım, uygulama |
12 | GPS hakkında genel bilgi, GPS alıcıları, antenler ve GPS konum belirleme yöntemleri | anlatım, uygulama |
13 | GPS ile uygulamalar | anlatım, uygulama |
14 | TUSAGA-AKTİF/CORS TR | anlatım, uygulama |
15 | TUSAGA-AKTİF/CORS TR | anlatım, uygulama |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | elektromağnetik uzunluk ölçerler ve ölçme prensibi, İnal, C., 2002 | ||
2 | Modern Jeodezide Ölçme Aletleri Ders Notları Cevat İnal |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Harita üretiminde kullanılan modern ölçme aletlerini tanıma, ölçme prensiplerini öğrenme. | 2͵3͵5͵7 | 1͵2 |
2 | Arazide yapılan ölçüleri projeksiyon düzlemine indirgeyebilme. | 2͵3͵5͵7 | 1͵2 |
3 | Elektronik uzaklık ölçerlerin kontrol ve kalibrasyonunu yapabilme | 2͵3͵5͵7 | 1͵2 |
4 | Ölçme laboratuvarında bulunan elektronik takeometre, sayısal nivo ve GPS alıcılarını kullanabilme becerisi kazanmak. | 2͵3͵5͵7 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
50 |