Ders Bilgileri
ARAZİ ÖLÇMELERİ-I | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
HKD 105 | Güz | 4 | 2 | 5 | 8 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr.Gör.Şafak FİDAN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Haritacılıkta arazi ölçme işlemlerini ve hesaplamalarını gerçekleştirmek |
İçeriği | Haritacılık konuları, kadastronun konusu,Harita, kadastro ve tapu ilişkisi,Basit ölçme araçları,Çelik şerit metre ile uzunluk ölçüsü,Prizmatik ölçü,Prizmatik ölçü uygulaması,Takeometre ve teodolit aletleri,Yatay açı ölçüsü,Yatay açı ölçüsü uygulaması,Düşey açı ölçüsü,Arazi parçalarını ölçme yöntemleri,Arazi parçalarını ölçme yöntemleri,Hata hesapları,Hata hesapları uygulamaları |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
4 | Harita ve kadastro işlemlerinin temel konularını analiz edebilir |
1 | Ölçme aletlerinin kontrollerini yapabilir |
2 | Uzunluk ölçebilir |
3 | Açı ölçebilir |
5 | Tescile konu olan ve olmayan noktaların ölçümünü yapabilir |
6 | Kroki çizimi yapabilir |
7 | Ölçü hatalarını hesaplayabilir |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Haritacılık konuları, kadastronun konusu | anlatım, tartışma, uygulama |
2 | Harita, kadastro ve tapu ilişkisi | anlatım, tartışma, uygulama |
3 | Basit ölçme araçları | anlatım, tartışma, uygulama |
4 | Çelik şerit metre ile uzunluk ölçüsü | anlatım, tartışma, uygulama |
5 | Prizmatik ölçü | anlatım, tartışma, uygulama |
6 | Prizmatik ölçü uygulaması | anlatım, tartışma, uygulama |
7 | Takeometre ve teodolit aletleri | anlatım, tartışma, uygulama |
8 | arasınav | |
9 | Yatay açı ölçüsü | anlatım, tartışma, uygulama |
10 | Yatay açı ölçüsü uygulaması | anlatım, tartışma, uygulama |
11 | Düşey açı ölçüsü | anlatım, tartışma, uygulama |
12 | Arazi parçalarını ölçme yöntemleri | anlatım, tartışma, uygulama |
13 | Arazi parçalarını ölçme yöntemleri | anlatım, tartışma, uygulama |
14 | Hata hesapları | anlatım, tartışma, uygulama |
15 | Hata hesapları uygulamaları | anlatım, tartışma, uygulama |
16 | son sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Ölçme Bilgisi | Özbenli-Tüdeş,2001;Jeodezi,KTÜ Yayınları,Trabzon | 1,2,4 |
2 | Jeodezik Hesap | Şerbetçi-Atasoy,1990;KTÜ Yayınları,Trabzon | |
3 | Ölçme Bilgisi | Koç,1995;Jeodezi ve İnşaat,YTÜ yayınları,İstanbul | |
4 | BÜYÜK ÖLÇEKLİ HARİTA VE HARİTA BİLGİLERİ ÜRETİM YÖNETMELİĞİ (BÖHHBÜY) | HKMO Yayınları |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
4 | Harita ve kadastro işlemlerinin temel konularını analiz edebilir | 6͵7 | 1 |
1 | Ölçme aletlerinin kontrollerini yapabilir | 6͵7 | 1 |
2 | Uzunluk ölçebilir | 6͵7 | 1 |
3 | Açı ölçebilir | 6͵7 | 1͵2 |
5 | Tescile konu olan ve olmayan noktaların ölçümünü yapabilir | 6͵7 | 1͵2 |
6 | Kroki çizimi yapabilir | 6͵7 | 1͵2 |
7 | Ölçü hatalarını hesaplayabilir | 6͵7 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 6 | 84 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 2 | 8 | 16 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 2 | 8 | 16 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 2 | 5 | 10 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 7 | 3 | 21 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 7 | 2 | 14 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
200 |