Ders Bilgileri
MESLEKİ TRİGONOMETRİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
HKD 103 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr.Gör.Şafak FİDAN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Mesleki geometrik şekillerin çözümünü yapmak |
İçeriği | Temel ölçü birimlerini haritacılık mesleğinde uygulamak , Trigonometrik fonksiyonları mesleğinde uygulamak , Üç kenarlı şekillerle uygulamalar yapmak , Çok kenarlı şekillerle uygulamalar yapmak ,Temel küresel üçgenle ilgili uygulamalar yapmak |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Temel ölçü birimlerini haritacılık mesleğinde uygular |
2 | Trigonometrik fonksiyonları mesleğinde uygular |
3 | Üç kenarlı şekillerle uygulamalar yapar |
4 | Çok kenarlı şekillerle uygulamalar yapar |
5 | Temel küresel üçgenle ilgili uygulamalar yapar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Uzunluk ölçü birimleri ve dönüşümleri | anlatım, örnek çözümü |
2 | Açı birimleri ve dönüşümleri | anlatım, örnek çözümü |
3 | Yüzölçüm birimleri, dar açıların trigonometrik fonksiyonları | anlatım, örnek çözümü |
4 | Açı fonksiyon dönüşümleri | anlatım, örnek çözümü |
5 | Küçük açı bağıntısı, üç kenarlı şekiller | anlatım, örnek çözümü |
6 | Üçgenlerde temel bağıntılar | anlatım, örnek çözümü |
7 | Üçgen çözümleri | anlatım, örnek çözümü |
8 | Arasınav | |
9 | Üçgen çözümleri | anlatım, örnek çözümü |
10 | Dörtkenarlı şekiller | anlatım, örnek çözümü |
11 | Dörtkenarlı şekiller ve hesaplamaları | anlatım, örnek çözümü |
12 | Yamuk çözümleri | anlatım, örnek çözümü |
13 | Çember çözümleri | anlatım, örnek çözümü |
14 | Küresel üçgen kavramı | anlatım, örnek çözümü |
15 | Küresel üçgen çözümleri | anlatım, örnek çözümü |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Meslek Yüksekokulları için Trigonometri | Atasoy, V. 2009,Murathan yayınları no:42, Trabzon | |
2 | Jeodezik Hesap | Sebahattin Bektaş,ondokuz Mayıs Üniversitesi Yay. Samsun 2005 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Temel ölçü birimlerini haritacılık mesleğinde uygular | 1 | 1͵2 |
2 | Trigonometrik fonksiyonları mesleğinde uygular | 1 | 1͵2 |
3 | Üç kenarlı şekillerle uygulamalar yapar | 1 | 1͵2 |
4 | Çok kenarlı şekillerle uygulamalar yapar | 1 | 2 |
5 | Temel küresel üçgenle ilgili uygulamalar yapar | 1 | 2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 10 | 3 | 30 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 1 | 7 | 7 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 9 | 9 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
125 |