Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
HKD 108 Bahar 2 1 3 2
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) seyfi çubuk
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bir problemin bilgisayar çalışma mantığını düşünerek nasıl çözüleceğini kavrayabilme. Çözüm ile ilgili algoritma ve akış şemalarını geliştirebilme.
İçeriği Sayı sistemleri; ikili sayı sistemi; sekizli sayı sistemi; onaltılık sayı sistemi; sayı sistemleri arasında ilişkiler, programcılık tekniklerinin tanımlanması, program tasarlanması, genel kavramlar, programların denemesi ve hataların giderilmesi, veri saklama yöntemleri, problem çözme ilke ve tekniklerinin tanınması, algoritmanın temel özellikleri, aritmetiksel ifadelerin kullanılması, karar ve denetim mekanizmaları, kontrol yapıları, döngü kavramı ve döngü yapıları, modüler programlama teknikleri, akış çizelgeleri ve algoritmaların akış çizelgelerine dönüştürülmesi, uygulama örnekleri, değişken tanımlamaları, hafıza optimizasyonu, disk optimizasyonu, algoritma planlama, algoritma analizi, algoritma simülasyonu

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Programcılık tekniklerini açıklayabilir
2 Algoritmanın temel özelliklerini açıklayabilir, planlamasını, analizini ve simülasyonunu gerçekleştirir.
3 Akış diyagramı oluşturur.
4 Haritacılık ile ilgili algoritma ve programlamalar yapar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Problem çözümü ilke ve evreleri, algoritma ve akış şemaları anlatım, tartışma,uygulama
2 Problem çözümü ilke ve evreleri, algoritma ve akış şemaları anlatım, tartışma,uygulama
3 Problem çözümü ilke ve evreleri, algoritma ve akış şemaları anlatım, tartışma,uygulama
4 Problem çözümü ilke ve evreleri, algoritma ve akış şemaları anlatım, tartışma,uygulama
5 Değişkenler, kontrol deyimleri ve döngüler anlatım, tartışma,uygulama
6 Değişkenler, kontrol deyimleri ve döngüler anlatım, tartışma,uygulama
7 Değişkenler, kontrol deyimleri ve döngüler anlatım, tartışma,uygulama
8 Arasınav
9 Tek ve İki boyutlu diziler anlatım, tartışma,uygulama
10 Tek ve İki boyutlu diziler anlatım, tartışma,uygulama
11 Tek ve İki boyutlu diziler anlatım, tartışma,uygulama
12 Alt programlar anlatım, tartışma,uygulama
13 Alt programlar anlatım, tartışma,uygulama
14 Alt programlar anlatım, tartışma,uygulama
15 Çeşitli uygulamalar anlatım, tartışma,uygulama
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş Vatansever,F., SeçkinYay, Ankara 2004.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Programcılık tekniklerini açıklayabilir 2 1
2 Algoritmanın temel özelliklerini açıklayabilir, planlamasını, analizini ve simülasyonunu gerçekleştirir. 2 1
3 Akış diyagramı oluşturur. 2 1͵2
4 Haritacılık ile ilgili algoritma ve programlamalar yapar. 2 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 0 0
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 2 2
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 4 4
15 Son Sınav 1 1 1
50