Ders Bilgileri
İKLİMLENDİRME VE SOĞUTMA TEKNOLOJİLERİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
İST 103 | Güz | 2 | 1 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr.Gör. Kader METİN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | İklimlendirme ve soğutmayı tanımlayabilme, ısı ve sıcaklık kavramlarını kavrayabilme ve ölçebilme, Termodinamik kavram ve işlemleri kavrayabilme ve örnek problemler yardımıyla uygulayabilme, Isı geçis prensiplerini kavrayabilme ve basit ısı geçiş problemlerini çözebilme |
İçeriği | Temel fiziksel ve kimyasal kavramlar, Birim sistemleri, Gizli ve duyulur ısı, Sıcaklık ve sıcaklık ölçümü, Basınç ve basınç ölçümü, Gaz ve gaz kanunları, İş, güç, Enerji, Isı geçişi ve ısı geçişi türleri: İletim, taşınım ve ışınım, Temel akışkan özellikleri, Akış türleri, Süreklilik ve enerji denklemi, Kanal ve borularda akış, Soğutmanın tanımı, Soğutma çeşitleri, Temel mekanik sıkıştırmalı soğutma çevrimi ve uygulama alanları, örnekler, Soğutma çevrimlerinin P-h diyagramında gösterilmesi, İklimlendirmenin tanımı, çeşitleri ve uygulama alanları, örnekler, Psikrometrik Diyagram |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Temel fiziksel büyüklükler, İş, güç ve enerji kavramlarını açıklayabilir |
2 | Basit ısı geçişi problemlerini çözmek, debi ve basınç kaybı değerlerini hesaplayabilir |
3 | P-h diyagramını kullanabilir. |
4 | Psikrometrik diyagramı kullanabilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Temel fiziksel ve kimyasal kavramlar, Birim sistemleri | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
2 | Gizli ve duyulur ısı, sıcaklık ve sıcaklık ölçümü | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
3 | Basınç ve basınç ölçümü, Gaz ve gaz kanunları | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
4 | İş, güç, enerji | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
5 | Isı geçişi ve ısı geçişi türleri: İletim, taşınım ve ışınım | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
6 | Isı geçişi türleri: İletim, taşınım ve ışınım | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
7 | Temel akışkan özellikleri, akış türleri Süreklilik ve enerji denklemi | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
8 | Arasınav | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
9 | Temel akışkan özellikleri, akış türleri Süreklilik ve enerji denklemi | |
10 | Soğutmanın tanımı, soğutma çeşitleri, temel mekanik sıkıştırmalı soğutma çevrimi ve uygulama alanları, örnekler | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
11 | Soğutma çevrimlerinin P-h diyagramında gösterilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
12 | Enerji denklemleri | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
13 | İklimlendirmenin tanımı, çeşitleri ve uygulama alanları, örnekler | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
14 | Psikrometrik Diyagram | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
15 | Kanal ve borularda akış | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Çengel,Y.,Mühendislik Yaklaşımıyla Termodinamik, 1996, Literatür yayıncılık,İstanbul |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Temel fiziksel büyüklükler, İş, güç ve enerji kavramlarını açıklayabilir | 1͵7͵13 | 1 |
2 | Basit ısı geçişi problemlerini çözmek, debi ve basınç kaybı değerlerini hesaplayabilir | 1͵7͵13 | 1͵2 |
3 | P-h diyagramını kullanabilir. | 1͵7 | 2 |
4 | Psikrometrik diyagramı kullanabilir. | 1͵7 | 2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 2 | 3 | 6 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
75 |