Ders Bilgileri
TEKNİK RESİM | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
İST 105 | Güz | 2 | 1 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Güngör KAYA |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Teknik resim çizmek ve okumak yeterliliğinin kazandırılması amaçlanmıştır. |
İçeriği | eknik resmin endüstrideki yeri ve önemi, çizim araç gereçleri, yazı ve rakamlar, çizgi ve çeşitleri,Geometrik çizim yapmak, Görünüş Çıkarma ve izdüşümü kavramının tanım ve sınıflandırılması, Ölçülendirme yapmak, Perspektifin tanımı ve önemi, Tek ve iki görünüşle ifade edilen parçaların perspektifini çizme, Üç görünüşle ifade edilen parçaların perspektifi, Dairenin perspektifi, Kesit almanın tanımı ve önemi, Kesit çizgileri ve açıları, tarama ilkeleri, Kesit uygulamaları, Toleranslandırma, Yüzey işleme işaretleri. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Perspektif çizebilir. |
2 | Kesit Uygulamaları |
3 | Görünüş çıkarabilir. |
4 | Ölçülendirme yapabilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Teknik resmin endüstrideki yeri ve önemi, çizim araç gereçleri, yazı ve rakamlar, çizgi ve çeşitleri. | Yüz yüze, Grup çalışması |
2 | Geometrik çizim yapmak | Yüz yüze, Grup çalışması |
3 | Görünüş Çıkarma ve izdüşümü kavramının tanım ve sınıflandırılması | Yüz yüze, Grup çalışması |
4 | İzdüşümü düzlem çeşitleri | Yüz yüze, Grup çalışması |
5 | Ölçülendirme yapmak. | Yüz yüze, Grup çalışması |
6 | Perspektifin tanımı ve önemi. | Yüz yüze, Grup çalışması |
7 | Tek ve iki görünüşle ifade edilen parçaların perspektifini çizme. | Yüz yüze, Grup çalışması |
8 | Ara Sınav. | |
9 | Üç görünüşle ifade edilen parçaların perspektifi | Yüz yüze, Grup çalışması |
10 | Dairenin perspektifi. | Yüz yüze, Grup çalışması |
11 | Kesit almanın tanımı ve önemi. | Yüz yüze, Grup çalışması |
12 | Kesit çizgileri ve açıları, tarama ilkeleri. | Yüz yüze, Grup çalışması |
13 | Kesit uygulamaları. | Yüz yüze, Grup çalışması |
14 | Toleranslandırma. | Yüz yüze, Grup çalışması |
15 | Yüzey işleme işaretleri. | Yüz yüze, Grup çalışması |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Özkara, H. 2007; Teknik Resim, Ankara. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Perspektif çizebilir. | 1͵10 | 2 |
2 | Kesit Uygulamaları | 1͵10 | 1͵2 |
3 | Görünüş çıkarabilir. | 1͵10 | 1͵2 |
4 | Ölçülendirme yapabilir. | 1͵10 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 1 | 1 | 1 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 14 | 1 | 14 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
75 |