Ders Bilgileri
MESLEKİ UYGULAMALAR | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
İNT211 | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Suat KAVAS |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Belirli mesleklere yönelik öğrencilerimize verilen bilgi, beceri, davranış ve birlikte iş görme alışkanlıklarını, iş ortamında uygulamalı olarak yaptırmak suretiyle, hayata hazırlamak ve iş dünyasının ihtiyaç duyduğu nitelikli insan gücünü yetiştirmektir. |
İçeriği | Kamu veya özel kuruluşlardaki üretim ve hizmet süreçlerini işyerinde uygulamaktır. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. |
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. |
4 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. |
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. |
8 | Tek başına ve/veya takım içinde çalışabilme, karar alabilme, girişimde bulunabilme, öz güvene sahip olma, eleştirel değerlendirme ve orijinal çıkarımlar yapabilmek. |
10 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. |
13 | Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme, sosyal ve iş çevresi ile etkin iletişim kurabilme becerisine sahip olmak. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
8 | 1. Ara Sınav | |
1 | Ders içeriğinin takdimi, sınav ve not sistemi ile ilgili bilgilendirme, öğrencilerin gruplara ayrılması ve uygulama yapacağı konuların belirlenmesi ve dağılımın yapılması | |
2 | Araştırma konusu ile ilgili her grubun ayrı ayrı haftalık çalışma bilgilendirmesi | |
3 | Öğrencinin 1. rapor sunumu | |
4 | Araştırma konusu ile ilgili her grubun ayrı ayrı haftalık çalışma bilgilendirmesi | |
5 | Öğrencinin 2. rapor sunumu | |
6 | Araştırma konusu ile ilgili her grubun ayrı ayrı haftalık çalışma bilgilendirmesi | |
7 | Öğrencinin 3. rapor sunumu | |
9 | Araştırma konusu ile ilgili her grubun ayrı ayrı haftalık çalışma bilgilendirmesi | |
10 | Öğrencinin 4. rapor sunumu | |
11 | Araştırma konusu ile ilgili her grubun ayrı ayrı haftalık çalışma bilgilendirmesi | |
12 | Öğrencinin 5. rapor sunumu | |
13 | Araştırma konusu ile ilgili her grubun ayrı ayrı haftalık çalışma bilgilendirmesi | |
14 | Öğrencinin 6. rapor sunumu | |
15 | 2. Ara Sınav | |
16 | Son Sunum ve Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Uygulama Yönergesi |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.25 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.25 | 1 | 2. Ara Sınav |
3 | 0.5 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | 1͵2͵4 | |
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | 2͵3͵4 | |
4 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. | 2͵3͵4 | |
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | 2͵3͵4͵7 | |
8 | Tek başına ve/veya takım içinde çalışabilme, karar alabilme, girişimde bulunabilme, öz güvene sahip olma, eleştirel değerlendirme ve orijinal çıkarımlar yapabilmek. | 2͵3͵7͵8 | |
10 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | 6͵7͵10 | |
13 | Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme, sosyal ve iş çevresi ile etkin iletişim kurabilme becerisine sahip olmak. | 6͵7͵8 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 6 | 3 | 18 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
7 | Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 2 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
125 |