Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

MESLEKİ UYGULAMALAR
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
İNT211 Güz 2 2 3 5
Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Suat KAVAS
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Belirli mesleklere yönelik öğrencilerimize verilen bilgi, beceri, davranış ve birlikte iş görme alışkanlıklarını, iş ortamında uygulamalı olarak yaptırmak suretiyle, hayata hazırlamak ve iş dünyasının ihtiyaç duyduğu nitelikli insan gücünü yetiştirmektir.
İçeriği Kamu veya özel kuruluşlardaki üretim ve hizmet süreçlerini işyerinde uygulamaktır.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
4 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek.
6 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak.
8 Tek başına ve/veya takım içinde çalışabilme, karar alabilme, girişimde bulunabilme, öz güvene sahip olma, eleştirel değerlendirme ve orijinal çıkarımlar yapabilmek.
10 Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
13 Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme, sosyal ve iş çevresi ile etkin iletişim kurabilme becerisine sahip olmak.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
8 1. Ara Sınav
1 Ders içeriğinin takdimi, sınav ve not sistemi ile ilgili bilgilendirme, öğrencilerin gruplara ayrılması ve uygulama yapacağı konuların belirlenmesi ve dağılımın yapılması
2 Araştırma konusu ile ilgili her grubun ayrı ayrı haftalık çalışma bilgilendirmesi
3 Öğrencinin 1. rapor sunumu
4 Araştırma konusu ile ilgili her grubun ayrı ayrı haftalık çalışma bilgilendirmesi
5 Öğrencinin 2. rapor sunumu
6 Araştırma konusu ile ilgili her grubun ayrı ayrı haftalık çalışma bilgilendirmesi
7 Öğrencinin 3. rapor sunumu
9 Araştırma konusu ile ilgili her grubun ayrı ayrı haftalık çalışma bilgilendirmesi
10 Öğrencinin 4. rapor sunumu
11 Araştırma konusu ile ilgili her grubun ayrı ayrı haftalık çalışma bilgilendirmesi
12 Öğrencinin 5. rapor sunumu
13 Araştırma konusu ile ilgili her grubun ayrı ayrı haftalık çalışma bilgilendirmesi
14 Öğrencinin 6. rapor sunumu
15 2. Ara Sınav
16 Son Sunum ve Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Uygulama Yönergesi

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.25 1 1. Ara Sınav
2 0.25 1 2. Ara Sınav
3 0.5 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. 1͵2͵4
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. 2͵3͵4
4 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. 2͵3͵4
6 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. 2͵3͵4͵7
8 Tek başına ve/veya takım içinde çalışabilme, karar alabilme, girişimde bulunabilme, öz güvene sahip olma, eleştirel değerlendirme ve orijinal çıkarımlar yapabilmek. 2͵3͵7͵8
10 Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. 6͵7͵10
13 Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme, sosyal ve iş çevresi ile etkin iletişim kurabilme becerisine sahip olmak. 6͵7͵8

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 4 56
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 6 3 18
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 2 2 4
7 Ara Sınav 2 1 2
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 2 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 2 2
15 Son Sınav 1 1 1
125