Ders Bilgileri
BİLGİSAYARDA PROGRAMLAMA | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
KON 222 | Bahar | 2 | 1 | 3 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr.Gör. Dilek BİLİM |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrencilerin programlama mantığı, programlama dilleri ve algoritmalar konusunda temel bilgileri almasını ve bir programlama dilini kullanarak temel problemleri çözebilmelerini sağlamaktır. |
İçeriği | Bilgisayar programlama mantığı.Algoritmalar.Akış Diyagramları.Programlama ve kodlama.Programlama türleri ve dilleri. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Bilgisayar programlama mantığını açıklayabilir |
2 | Algoritma yazım mantığını açıklayabilir |
3 | Akış şeması hazırlayabilme |
4 | Temel programlama mantığını açıklayabilir |
5 | Programlama türleri ve dillerini ayırt edebilme |
6 | En az bir programlama dilinin temel prensiplerini açıklayabilme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Veri, bilgi, kazanılmış bilgi kavramlarının tartışılması | Anlatım-Uygulama |
2 | Bilgisayar programlama mantığı | Anlatım-Uygulama |
3 | Algoritmalara giriş | Anlatım-Uygulama |
4 | Algoritmada uygulama örnekleri | Anlatım-Uygulama |
5 | Akış Diyagramları - temel ve istatistiksel uygulamalar | Anlatım-Uygulama |
6 | Akış Diyagramları - matris uygulamaları | Anlatım-Uygulama |
7 | Programlama ve kodlamaya geçiş | Anlatım-Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Programlama ve kodlamaya geçiş | Anlatım-Uygulama |
10 | Programlama türleri ve dilleri | Anlatım-Uygulama |
11 | Programlama türleri ve dilleri | Anlatım-Uygulama |
12 | FrontPage programlama dilinin temel prensipleri | Anlatım-Uygulama |
13 | Html programlama dilinin kullanımı | Anlatım-Uygulama |
14 | Örnek uygulama I: Web Tasarım-I | Anlatım-Uygulama |
15 | Örnek uygulama-II: Web Tasarım-I | Anlatım-Uygulama |
16 | Son Sınav | Anlatım-Uygulama |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayar programlama mantığını açıklayabilir | 3͵4͵6 | 1͵2 |
2 | Algoritma yazım mantığını açıklayabilir | 3͵4͵6 | 1͵2 |
3 | Akış şeması hazırlayabilme | 3͵4͵6 | 1͵2 |
4 | Temel programlama mantığını açıklayabilir | 3͵4͵6 | 1͵2 |
5 | Programlama türleri ve dillerini ayırt edebilme | 3͵4͵6 | 1͵2 |
6 | En az bir programlama dilinin temel prensiplerini açıklayabilme | 3͵4͵6 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 3 | 2 | 6 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
75 |