Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

ALGORİTMALAR
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
KON 114 Bahar 2 0 2 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Ceyda CIRIK
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Temel algoritma ve programlama mantığını kavratmak ve özgün program oluşturma becerisi kazandırmak.
İçeriği Problem Çözme ve Adımları, Algoritma Geliştirme, Akış Diyagramı Çizme/Kodlama, Program Sınama, Döngü Oluşturma, Döngüler/Program Temelleri Program Temelleri, Karar Yapıları, Karar Yapıları/Diziler, Diziler, Karakter Katarları.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Problem tanımını yapabilecek, çözüm yolları üreterek algoritma yazabilecek ve oluşacak mantıksal hataları kritik edebilecek.
2 Yazılan algoritmaya göre akış diyagramı düzenleyebilecek.
3 Programlama araçlarını açıklayabilecek.
4 Program içerisinde değişken ve sabitleri düzenleyebilecek.
5 Giriş-çıkış işlemleri ve hata kontrolü uygulamaları yapabilecek.
6 İşleme uygun operatörleri ve işlem öncelik sırasını ortaya koyabilecek.
7 Değer döndürmeyen bir alt program tanımlayabilecek, alt program oluşturabilecek, alt programı çağırabilecek ve oluşabilen hataları giderebilecek.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Problem çözme ve adımları Anlatım, tartışma
2 Algoritma geliştirme Anlatım, tartışma
3 Akış diyagramı çizme/kodlama Anlatım, tartışma
4 Program sınama Anlatım, tartışma
5 Döngü oluşturma Anlatım, tartışma
6 Döngüler/Program temelleri Anlatım, tartışma
7 Program temelleri Anlatım, tartışma
8 Ara Sınav
9 Karar yapıları Anlatım, tartışma
10 Karar yapıları/Diziler Anlatım, tartışma
11 Diziler Anlatım, tartışma
12 Diziler Anlatım, tartışma
13 Karakter katarları Anlatım, tartışma
14 Karakter katarları Anlatım, tartışma
15 Karakter katarları Anlatım, tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş Dr. Fahri Vatansever

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Problem tanımını yapabilecek, çözüm yolları üreterek algoritma yazabilecek ve oluşacak mantıksal hataları kritik edebilecek. 1͵3͵6 1͵2
2 Yazılan algoritmaya göre akış diyagramı düzenleyebilecek. 1͵3͵6 1͵2
3 Programlama araçlarını açıklayabilecek. 1͵3͵6 1͵2
4 Program içerisinde değişken ve sabitleri düzenleyebilecek. 3͵6 2
5 Giriş-çıkış işlemleri ve hata kontrolü uygulamaları yapabilecek. 3͵6 2
6 İşleme uygun operatörleri ve işlem öncelik sırasını ortaya koyabilecek. 1͵3͵6 2
7 Değer döndürmeyen bir alt program tanımlayabilecek, alt program oluşturabilecek, alt programı çağırabilecek ve oluşabilen hataları giderebilecek. 1͵3͵6 2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 0 0
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 5 1 5
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 3 1 3
5 Atölye 6 1 6
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 3 3
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 3 3
15 Son Sınav 1 1 1
50