Ders Bilgileri
BEDEN EĞİTİMİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
MKN 113 | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Erkan GÜLGÖSTEREN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrenciye beden eğitimi ve sporla ilgili temel kavramları öğretmek, spor bilimlerinin ilgi alanları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak, beden eğitimi ve sporun temel sorunları hakkında bilgilendirmek |
İçeriği | Beden eğitimi ve sporda temel kavramlar, eğitim ve öğretimde beden eğitimi ve sporun yeri, işlevi, amaçları, felsefesi, diğer bilimlerle ilişkisi, beden eğitimi ve sporda meslek alanlarının geleceği, Türk Eğitim ve Spor kurumları içindeki yeri ve işlevi |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Beden eğitimi ve spor kavramlarını tanımlar. |
2 | Beden eğitimi ve spor bilim modellerini anlatabilir. |
3 | Spor bilimlerinin gelişimini anlatabilir. |
4 | Beden eğitiminin felsefi disiplinler içerisindeki yerini açıklayabilir. |
5 | Türk beden eğitimine önemli katkıları olan eğitimcilerin katkılarını açıklayabilir. |
6 | Spor bilimlerinin sağlık, eğitim, psikolojik, yönetim bilimsel vb. temelleri hakkında temel bilgilere sahip olur. |
7 | Beden eğitiminin Türkiye ve dünyadaki gelişimini anlatabilir. |
8 | Sporun Türkiye ve dünyadaki gelişimini anlatabilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Beden eğitimi ve sporun tarihsel gelişimi | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
2 | Beden eğitimi, spor, hareket eğitimi kavramları | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
3 | Beden eğitimi, spor, hareket eğitimi kavramları | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
4 | Beden eğitiminin hedef ve amaçları | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
5 | Beden eğitiminin felsefi disiplinler içerisindeki yeri | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
6 | Beden eğitiminin felsefi disiplinler içerisindeki yeri | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
7 | Beden eğitimi ve spor bilim modelleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Okul beden eğitiminin sorunları | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
10 | Spor bilimlerinin pedagojik temelleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
11 | Okul sporunun amaçları ve sorunları | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
12 | Spor bilimlerinin psikolojik temelleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
13 | Spor bilimlerinde yönetim | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
14 | Sporun sağlık temelleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
15 | Sporun sağlık temelleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Mirzaoğlu, N (Edi.) (2003). Spor Bilimlerine Giriş. Ankara: Spor Yayınevi | ||
2 | İnal A.N., Spor Bilimlerine Giriş (2000). S. Ü. Vakfı Yayınları Konya | ||
3 | Kale R., Erşen, E. 2003. Beden Eğitimi Ve Spor Bilimine Giriş İzmir: Nobel Yayın Dağıtım. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Beden eğitimi ve spor kavramlarını tanımlar. | 8 | 1 |
2 | Beden eğitimi ve spor bilim modellerini anlatabilir. | 8 | 1 |
3 | Spor bilimlerinin gelişimini anlatabilir. | 8 | 1 |
4 | Beden eğitiminin felsefi disiplinler içerisindeki yerini açıklayabilir. | 8 | 1 |
5 | Türk beden eğitimine önemli katkıları olan eğitimcilerin katkılarını açıklayabilir. | 8 | 2 |
6 | Spor bilimlerinin sağlık, eğitim, psikolojik, yönetim bilimsel vb. temelleri hakkında temel bilgilere sahip olur. | 8 | 2 |
7 | Beden eğitiminin Türkiye ve dünyadaki gelişimini anlatabilir. | 8 | 2 |
8 | Sporun Türkiye ve dünyadaki gelişimini anlatabilir. | 8 | 2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 1 | 1 | 1 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav | 1 | 0 | 0 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
75 |