Ders Bilgileri
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÜRETİM-II | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
MKN 204 | Bahar | 3 | 1 | 4 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. M. Akın Çömelekoğlu |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu derste; CAM programlarını kullanarak iki boyutlu, üç boyutlu çizimler üzerinden CNC Torna tezgâhları için takım yolları oluşturabilme yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçeriği | CNC Torna tezgâhları için CAM yazılımları ile takım yolları ve program kodları oluşturabilmek. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | CAM programının 2B CAD modülünü kullanabilecektir. |
2 | CAM programının 3B CAD modülünü kullanabilecektir. |
3 | İki boyutlu çizilmiş parçalar için takım yolu oluşturacaktır ve simülasyon yapabilecektir. |
4 | Üç boyutlu çizilmiş parçalar için takım yolu oluşturacaktır ve simülasyon yapabilecektir. |
5 | CAM programlarını kullanarak CNC torna tezgâhları için gerekli NC kodlarını oluşturablir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Çalışma ekranı ve çizim ayarlarını yapma, çizim komutları ve çizim yapma, Çizimleri, hazır modelleri düzenleme, kütük oluşturma (kaba parça şeklini belirleme). | Anlatım, tartışma, uygulama |
2 | 3B Çizim komutları ve 3B çizim yapma, Çizimleri, hazır modelleri düzenleme 3B Kütük oluşturma seçenekleri (kaba parça şeklini belirleme) | Anlatım, tartışma, uygulama |
3 | Referans noktası belirleme, katı model parça üzerinde unsur tanımlama. | Anlatım, tartışma, uygulama |
4 | İki boyutlu işlenecek parçayı işleme kısmına aktarma, takım yolunu belirme, kullanılacak kesici uç ve uç tutucu seçme, kesici uç ve takım tutucu oluşturma | Anlatım, tartışma, uygulama |
5 | Kullanılacak işlemi seçme, alın tornalama işlemi, kaba tornalama işlemi, hassas (finish) tornalama işlemi | Anlatım, tartışma, uygulama |
6 | Kaba kanal tornalama işlemi, Hassas kanal tornalama işlemi Delik delme işlemi, Delik tornalama işlemi, Diş çekme işlemi | Anlatım, tartışma, uygulama |
7 | Takım yollarının simülasyonu yapma Üç boyutlu işlenecek parçayı işleme kısmına aktarma, Unsur tanımlama | Anlatım, tartışma, uygulama |
8 | Ara sınav | |
9 | Takım yolunu belirme Kullanılacak kesici uç ve uç tutucu seçme, kesici uç ve takım tutucu oluşturma | Anlatım, tartışma, uygulama |
10 | Kullanılacak işlemi seçme Alın tornalama işlemi Kaba tornalama işlemi | Anlatım, tartışma, uygulama |
11 | Hassas (finiş) tornalama işlemi Kaba kanal tornalama işlemi Hassas kanal tornalama işlemi | Anlatım, tartışma, uygulama |
12 | Delik delme işlemi Delik tornalama işlemi Diş çekme işlemi Takım yollarının simülasyonu yapma | Anlatım, tartışma, uygulama |
13 | NC kodlarını türetmek için tezgâh kod türetici (postprocessor) seçme NC kodlarını türetmek | Anlatım, tartışma, uygulama |
14 | CNC torna tezgâhına veri aktarma yöntemleri CNC torna tezgâhından veri aktarma yöntemleri | Anlatım, tartışma, uygulama |
15 | CNC torna tezgâhı parça işlemek için hazırlama Oluşturulan takım yolu ile CNC tornada parça işleme | Anlatım, tartışma, uygulama |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | MasterCAM X Kadir GÖK/Seçkin yayıncılık | ||
2 | SolidCAM Sevilay Bayrak- muustafa Turgut/Seçkin Yayıncılık | ||
3 | CNC Programlama Prof. Dr. Muammer Nalbant/Betaş |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | CAM programının 2B CAD modülünü kullanabilecektir. | 3͵4͵7 | 1 |
2 | CAM programının 3B CAD modülünü kullanabilecektir. | 3͵4͵7 | 1 |
3 | İki boyutlu çizilmiş parçalar için takım yolu oluşturacaktır ve simülasyon yapabilecektir. | 3͵4͵7 | 1͵2 |
4 | Üç boyutlu çizilmiş parçalar için takım yolu oluşturacaktır ve simülasyon yapabilecektir. | 3͵4͵7 | 2 |
5 | CAM programlarını kullanarak CNC torna tezgâhları için gerekli NC kodlarını oluşturablir. | 3͵4͵7 | 2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 1 | 4 | 4 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
100 |